5 mei 2025, 07:25:59

is mijn valkparkiet ziek?

Gestart door Clauw, 9 mei 2003, 00:24:04

« vorige - volgende »

Clauw

Ik heb ongeveer 4 weken een valkparkiet, die uit het nest kwam. Bij ons thuis wordt er gerookt, en toen mn vader rookte kwam er wat rook naar de valkparkiet toe. Toen ging de valkparkiet raar te doen, door te kokhalsen en er kwam spul uit ( ik denk dat het voedsel was) en toen schudde hij met zn veren en toen hoorde je dat er dingen op de grond vielen. Maar we weten niet wat?
Wat zou dit kunnen zijn en hoe los je dit op?
Alvast bedankt.

lisette

hallo clauw,
ik zou niet weten wat het geweest is maar ik denk dat de beste oplossing is om niet meer te roken als de valk erbij is.
ik heb zelf mijn valkje ook op mij slaapkamer staan, omdat mijn vader net een schoorsteen is.

groejes anika

Paul

Hoi Clauw,
Rook is voor een valkparkiet erg slecht en zorg dat ie dus niet volop in de rook staat als er gerookt word.
Zo te horen heeft je valkje overgegeven en dan komen er zaadjes uit zijn kropje en die hoorde je op de grond vallen.
Als dat eenmalig is geweest komt dat inderdaad door dat ie te veel rook inademde dus dat zoveel mogelijk vermijden.
Als ie het zonder rook ook steeds doet is er toch wat anders aan de hand dus houd het even goed in de gaten.

Groetjes,  Paul