6 mei 2025, 23:25:38

Drinken...

Gestart door Karin, 1 mei 2003, 16:53:24

« vorige - volgende »

Karin

Weet iemand toevallig hoeveel een valkaprkiet gemiddeld per dag drinkt ?? Ik krijg de pijnstiller van Jazzy voor zijn pootje niet in ( de antibiotica zit al in het water ) en wil het in het water gaan doen. Maar dan moet ik eerst even uitrekenen hoeveel  ;D
Ik heb het al op trosgierst geprobeerd maar hij ruikt het meteen  :( En als ik al met het pipetje aan kom krijg ik hem niet meer te pakken  ::). En het ergste... als ik hem wel te pakken krijg kijkt hij me de hele dag niet meer aan  :o En hij moet het 2 x per dag, dus het is een ramp. Nou ja, ramp, de pijnstiller hoeft natuurlijk niet gegeven te worden, maar ik wil graag dat hij zich prettig voelt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Mss is het een id om een druppeltje op/tegen de snavel te houden. Dat krijgt ie het vanzelf binnen.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Chewy

5 mei 2003, 11:16:43 #2 Last Edit: 5 mei 2003, 11:17:07 by Chewy
De ouderwetse methode:

Pak een theedoek en doe die heeeeel voorzichtig om de hele valkparkiet heen. Dan blijft deze heel kalm en denkt hij dat het donker is. Maar doe het wel rústig. Maak dan alleen zijn snaveltje blood maar houd zijn oogjes bedekt. Dit zal hij echt niet erg vinden. Probeer dit eens een paar keer. Lukt meestal wel.

Groetjes, Chris.

Lique

[shadow=beige,left,300]Wij moesten een tijdje geleden ook een valk druppels geven.
Het ligt eraan hoe de valk dit opneemt. Als hij rustig in de hand blijft zitten, en niet tegensparteld, kan je het gewoon op die manier doen, als de valk agressief wordt, kan je beter mengen met water.
Zorg er dan voor dat er een klein laagje water in het bakje zit, en daar de druppels, zodat hij het beter opneemt. Ook scheelt het dan in de hoeveelheid druppels wat je kwijt bent.

[/shadow]