26 april 2024, 14:13:30

2e vogell

Gestart door aletta, 22 november 2004, 18:59:01

« vorige - volgende »

aletta

in iig bedankt alvast..
maar er staat ook bij iemand :Vaak hebben 2 vogels niet perse extra ruimte nodig.
ik heb een kooi van 65 bij 53 is dat groot genoeg? of moet k een grotere kooi kopen?
en k weet niet hoe je die eitjes onklaar moet maken.. dus zou iemand dat miss willen uitleggen?
en  als k er een 2e valk bij neem kan k die dan gelijk bij men eerste valk in de kooi doen? k vind het wel het leukst om de valk zelf tam te maken..  ik d8 dat misschien men tamme valk dan een goed voorbeeld geeft aan die nieuwe om te laten zien dat mijn hand niet eng is ofsjow.. k hoor et graag
weer bedankt alvast!!  :) :D :)




k weet niet of er op die andere gereageerd word omdat het al een ouwe is zeg maar.. dus heb k men vraag nog een x gesteld
en anders mijn exuses voor het dubbele   :)

Paul

Hoi Aletta,

Is de kooi 65x53 cm in het vierkant of zit daar de hoogte bij?
Als dat de maten zijn is dat zeker goed voor twee als ze er regelmatig uit mogen.
Het is niet zo dat twee valken aan dezelfde ruimte genoeg hebben als een vind ik maar met deze maten kunnen er wel twee in.
Ik zou eerst de tweede even in een apparte kooi naast de andere zetten en als ze elkaar gewend zijn en buiten de kooi kennis gemaakt hebben dan pas bij elkaar plaatsen.
Het kan inderdaad helpen als je al een tam valkje hebt als de tweede dat ziet dat je daarmee bezig bent komt ie vaak ook nieuwschierig kijken wat er gebeurd en laat zich dan toch sneller ook aaien.
Eitjes kan je of omwisselen voor nepeitjes of je kan er met een naald een gaatje in prikken dan droogd het ei uit en zal nooit uit komen.
Sommige schudden het heel hard maar soms kan het dan toch nog uitkomen dus dat is geen betrouwbare methode.

Groetjes, Paul

aletta

 ;Diedereeeen harstikke bedankt!!! en k denk dat het 2e vogeltje er snel ankomt!!

Kilian

Hallo Aletta, :)

Leuk dat je er een tweede valkje gaat bij nemen.Zoals Paul zegt zou je ze eerst wel eens appart in elk een andere kooi naast elkaar moeten zetten.Zodat ze ook met elkaar wat kenis kunnen maken en voor eveltuele ziektes!
Veel succes ermee!!!!!! Groetjes,
Kilian

antoine

leuk dat je een tweede valkje neemt!
als ik een nieuw valkje koop laat ik za altijd eerst even aan elkaar wennen voor is ze in de volière laat! dit doe ik gewoon door het nieuwe valkje in een kooi in de volière te zetten!
alvast veel plezier met je tweede valkje!
groetjes antoine!