20 mei 2025, 20:33:32

koppie eet veel zonnepitten

Gestart door luukluuk, 20 november 2004, 16:09:23

« vorige - volgende »

luukluuk

Is het slecht als ze veel zonnenpitten eten ,
als ik hem voer geef ,waar ze al in zitten eet hij die er het eerste uit ,
verder eet hij ook geen eivoer
ik heb wel voer voor er bij met vitamine en fruit ,maar ook daar gaan eerst de pitten er uit
gr Margot

Tara

Hoi Margot,

veel zonnepitten is niet goed aangezien dat vet is.
Je kan voer kopen waar minder zonnepitten in zitten bijvoorbeeld. Dan eet hij die er wel als eerste uit maar dan zijn het er minder om te eten.

Groetjes, Tara

luukluuk

ik koop altijd voer voor kropparkiet geloof ik ,
maar ik doe er elke dag nieuwe bij ,dan kan ik het denk ik maar beter 2 dagen laten staan dan eet hij de 2e dag mischien dat andere voer !
worden ze dan te dik ? vam veel zonnepitten ?
of te zwaar
bedankt voor je tip
gr Margot

Tara

Hoi,

ze worden idd ook dikker en zwaarder door te veel zonnebloempitten, da's wel goed voor in de winter als je een buitenvolière hebt bijvoorbeeld, maar de jouwe zitten binnen toch dus mogen ze gewoon met mate die zonnebloempitten hebben.

Ikzelf heb er ook een gehad die echt altijd zonnebloempitten wou eten, was ook een dikkerdje hoor dat, maar het is bijlang niet zo gezond dan.

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Margot,

Het is vrij slecht als je valkje alleen maar zonnebloempitten eet. Koppie kan daardoor erg dik worden en dat kan weer schadelijke gevolgen hebben op de gezondheid.
Er is voer van Teurlings (grote parkieten Eurotop) daar zitten geen zonnebloempitten in, dus zal je valkje wel andere zaadjes moeten eten.

Je kan ook om de paar dagen nieuw voer geven zodat je valkje eerst andere zaadjes moet eten voordat hij weer nieuwe krijgt.
Zelf die ik het hier ook, ze krijgen pas nieuw voer als alle zaadjes op zijn.
Ik hou het wel in de gaten dat ze niet te laat nieuw voer krijgen, wat dat is natuurlijk niet de bedoeling  :P.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Margot,

Een paar zonnepitten mogen ze wel hebben maar mijn ervaring is dat er veels te veel in het voer zitten voor binnenvogels.
Buiten in de winter kunnen ze er wel wat gebruiken maar zonnepitten bevatten veel vet en ze worden dan zeker binnen veel te dik.
Dat kan problemen geven met de gezondheid en ze kunnen er zelfs een hartstilstand van krijgen.
Filter anders de zonnepitten uit het voer wat je nu hebt en geef hem er een paar elke dag.
Ik denk als je er 5 per dag geeft dat dat meer dan genoeg is.
Zonnepitten hebben ze eigenlijk helemaal niet nodig binnen en het is meer een snoepje voor ze.

groetjes, Paul

luukluuk

hoi Allemaal
ik zal hem voortaan eerst al zijn voer op laten eten en er dan op letten dat er niet te veel in zitten
gr Margot