10 mei 2025, 21:54:43

Lutino

Gestart door Riny, 20 november 2004, 15:35:31

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Een kennis van mij heeft een jonge Lutino ongeveer 4 maanden. De vader is een wildkleur de moeder is ook Lutino.
Het jonkie krijgt aan het uiteinde van de vleugels grijze veertjes .Hoe kan dat?
Zijn er meer mensen die zo'n valkje hebben?
Groetjes RINY

Tara

Hoi Riny,

je hebt ook bonte valkparkieten die sprekend op lutino's lijken doordat ze erg weinig bont hebben, misschien is het zoiets?
Dan moeten beide ouders split zijn voor bont.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Riny,

Is het grijs of is het cinnamon (kaneelkleurig) wat op de vleugels zichtbaar gaat worden?
Een cinnamon lutino komt wel vaker voor en soms kan de kleur na de rui dan wat feller worden van de cinnamon en na 4 maanden begint de rui net een beetje.

Groetjes, Paul

marga

hoi riny
de uiteinde van de vleugels is grijs

groetjes marga

anja hopman

hoi rini

ik heb ook zo''n lutino met grijs op zijn vleugels aan het einde hij is 13 weken oud en ben ook benieuwd of het een man of vrouw is ik hoop dat iemand me daar antwoord op kan geven

groetjes anja

Paul

Hoi Anja,

Met een lutino kan je eigenlijk heel moeilijk zien wat het is en je kan eigenlijk alleen aan het gedrag enigzins bepalen wat het geslacht is.
Bij een lutino ouder dan 1,5 jaar kan je vaak op de staart zijn wat het is.
Als die een gestreept patroon heeft is het een pop en zijn ze egaal dan is het een man.
Als ze jong zijn hebben zowel popjes als mannen die streepjes.
Een mannetje zal macho gedrag vertonen na een maand of 3 en tikken met de snavel tegen de tralies en veel meer brabbelende geluidjes maken en soms leren woordjes nazeggen.
Mijn eerste valkje kon toen hij 3 maanden oud was zijn naam al zeggen.

Groetjes, Paul

antoine

ja volgens mij is dat ook een bont valkje hoor
ik zelf heb ook een bont valkje dat er helemaal uit ziet als een lutino buiten op zijn vleugeltjes heeft hij twee bruin zwarte strepen!