28 april 2024, 14:10:23

Donkere plekjes

Gestart door Kolkkie, 3 maart 2003, 23:40:32

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo,

Mijn valk Coco houd van donkere plekjes. Als ik in bed lig, kruipt hij onder de lakens. Hij vind dozen, het broodmandje in de kast, de magnetron, wasmachine en de droogtrommel allemaal tegek(ze staan natuurlijk wel uit). Als hij op de bank loopt, kruipt hij onder of achter de kussens en ga zo maar door. Hij bijt dan gigantisch hard en begint zelfs te blazen en op zijn pootjes te wiebelen. Vaak begint hij heel hard te fuiten, alsof hij zichzelf graag wil horen. Hebben jullie dat ook bij jullie valken of is de mijne nou zo gek? En waarom doet hij dat?

Groetjes
Mariska, Coco en Einstein
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Zo te zien heb je een heel jong valkje wat dat doet.
Ik heb er hier ook een van een week of 6 en die vind het ook fijn om onder je trui, in de auto tussen mijn jas en thuis ook onder een handoek te zitten,
Ik denk dat dat ze een veilig gevoel geeft omdat het een beetje op hun broedhok waar ze in geboren zijn lijkt wat daar is het ook altijd donker.
Mijn oudere valkjes doen dat absoluut niet, als je die onder een handoek legt vinden ze dat niet fijn.

Groetjes, Paul

Mandy

Ja Paul, dat denk ik ook. ;)
Ik heb het met mijn parkieten nooit ervaren, maar wel met mijn papegaai. Die heb ik jong gekocht, handtam, met 1 x per dag pap. Chico had van begin af aan al de neiging om in mijn nek (onder mijn bos haar) en onder mijn trui/vest te kruipen.
Dit doet ze nog steeds, maar dan vaak 's avonds als ze lui wordt. Dan komt ze bij me liggen, drukt zich plat tegen me aan met de vleugels een beetje open en gaat dan lekker dutten. Ze maakt dan vaak zachte knars- en babbelgeluidjes.
Ik denk dat dit haar ook het gevoel van geborgenheid geeft die ze eerst onder de vleugels van haar moeder heeft ervaren...of word ik nu te sentimenteel... :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

4 maart 2003, 12:24:56 #3 Last Edit: 26 juni 2003, 16:15:46 by kolkkie
Hoi,

Ff ter aanvulling, hij is nu 8 jaar oud. Dus jeugdigheid is er denk ik niet meer bij.

Groetjes
Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Maar dat maakt ook niet uit denk ik, want als hij dat van begin af aan gedaan heeft, heeft hij dat zichzelf zo aangeleerd en is dat gewoon zo blijven doen. Hij zal er een fijn gevoel bij krijgen denk.  :-/
Mijn papegaai is inmiddels al een jaar en doet dat ook nog steeds. Een soort inprenting denk. Ik geloof ook niet dat Chico nog steeds aan de warme vleugels van d'r moeder moet denken als ze onder mijn trui ligt. :D
De warmte en gevoel van geborgenheid zullen d'r wel op d'r gemak stellen denk?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl