6 mei 2025, 15:52:17

HELP

Gestart door Timmety, 3 maart 2003, 14:54:35

« vorige - volgende »

Timmety

Mijn valk was gister onsnapt en nou heb ik hem terug maar hij heeft waarschijnlijk aan allemaal bomen zitten eten en nou zit hij te overgeven.
En hij kijkt zielig wa moet ik doen!!?!?!?!?

Hanna

Als ik jou was, zou ik er toch eens mee naar de dierenarts gaan.  Als hij moet overgeven, moet het toch zijn dat hij ofwel iets verkeerd gegeten heeft, ofwel te veel en te vlug van iets gegeten heeft.

Mandy

Hé verdorie Tim, wat vervelend zeg! :(

Dat hij over zit te geven is geen en wel een goed teken.
Geen omdat hij dan natuurlijk ziekjes is en wel omdat hij zo de verkeerde stoffen in z'n lichaam probeert te verwijderen.
Misschien dat niet alles er zo uit komt en hij ook nog wat diarree gaat krijgen. Net zoiets als het bij ons met buikgriep gaat, braken en diarree zijn dan een reiningingssysteem.
Maar zelfs dan kan er nog iets achter blijven wat voor problemen kan zorgen en zeker in zo'n klein lichaam en zeker als het om grotere verkeerde hoeveelheden gaat.
Dus toch ff langs dierenarts lijkt me. :-/
Succes ermee. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

3 maart 2003, 15:15:56 #3 Last Edit: 3 maart 2003, 15:24:01 by Angelique
[shadow=pink,left,300]hoi Timmety,

Een valkparkiet gaat niet zomaar braken. Vaak gaat een valk braken, als hij jou als zijn/haar partner ziet.
Als de valk wel iets verkeerds gegeten heeft, en de valk er geen raad mee weet, braakt hij de krop leeg. Op het moment dat het in de krop zit, zit het nog niet  (echt) in zijn lichaampje.
Wil je nog even wat meer informatie geven over:
* welk geslacht je valk heeft?
* of je valk broeds is?
* Of een nestje heeft?
* Of er andere valken bij jouw valk in de buurt zijn?

Groetjes Angelique

[/shadow]