29 april 2024, 00:16:43

Veel vragen!

Gestart door Esmee, 2 maart 2003, 17:34:45

« vorige - volgende »

Esmee

hoi.

ik ben esmee en ik krijg binnenkort een valkparkietje.ik ben 12 jaar en heb 2 grasparkietjes gehad de een werd 7 en de ander 5 nu zijn ze jammer genoeg allebei dood en ik was zo gehecht aan de vogels dat ik er nog een wou maar nu wil ik een valkparkietje na alles wat ik hier heb gelezen leken mij het fijne dieren.maar nu is de vraag ik weet niet welke ik moest kiezen welke kleur en welke het gezondst is daar(gezond)daar gaat het me om.moet je nou als je een lutino koopt altijd in het doker een nachtlampje aandoen al vanaf het begin zodat ie zich niet kan bezeren?hoeveel valkjes hebben jullie?en met welke kan jij het beste mee opschieten?als ik een valkje krijgmaak ik m tam en leer ik m praten en als we op vakantie gaan dan hebben we met de buren afgesproken dat we het valkje bij hun laten aardige buren heebn we.ik denk dat ik het valkje Chico ga noemen als je een betere naam weet stuur ze dan op dankje wel.beantwoord a.u.b. al mijn vragen ik heb heel veel gevraagd dus ik zet jullie aan het werk hihihihi.

doei en alvast bedankt en ik ga goed voor mijn valkje zorgen hihihihihihi

Peter

Hallo Esmee,

Het sterkst zijn de wildkleur valkparkieten en ook erg mooi om te zien! En de meeste lutino's zijn inderdaad nachtblind en daarom hebben altijd een lampje aan. Verder hebben nu 8 volwassen valkjes en 1 jonkie van 14 dagen oud. Ja en met alle valkjes heb weer een aparte band dus met allemaal kunnen we goed opschieten :)

Groetjes,
Peter

Hanna

Hoi Esmee
Je hebt het al goed bekeken merk ik.  Dat is al een belangrijk punt op zich, dat je je goed informeert voor je je een valkparkietje aanschaft.
Nu, je zult er zeker geen spijt van hebben, want valkparkietjes zijn hele lieve dieren.  Ik denk dat je gewoon het valkje moet kiezen dat je het mooiste vind.  Als je je valkje wilt leren praten, neem je best een man.  Ik denk ook dat het goed is om je valkje te kopen bij een betrouwbare kweker, die kan je dan nog allerlei tips geven over de verzorging van je valkje.  Neem ook geen te oud valkje.  Hoe jonger ze zijn, hoe gemakkelijker ze tam te maken zijn.  

Mandy

Hoi Esmee, :)

Leuk dat je binnenkort weer een valkje krijgt, maar wat jammer dat je die twee verloren bent. :(
Zover ik weet maakt het qua gezondheid niet veel uit welke mutatie je aanschaft, dat van die nachtblindheid bij lutino's weet ik ook pas sinds kort eigenlijk, maar heb het zelf nooit gemerkt.
Neem inderdaad een jonge valk bij een kweker en voor het leren praten/fluiten zal het makkelijker zijn als je een man neemt, maar ook van popjes kun je veel plezier hebben hoor.
Zelf heb ik verschillende soorten valken waar ik allemaal van geniet.  :-*
En Chico vind ik een hele leuke naam, mijn papegaai heet ook zo! :D
Veel plezier alvast met Chico straks! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sannecoenders@hotm

23 maart 2003, 19:59:45 #4 Last Edit: 23 maart 2003, 20:06:58 by sannecoenders@hotm
he esmee,

ik ben sanne ben 16.
ik heb zelf een valkparkiet, een wildkleur/gepareld, een man, hij heet diddel ik heb hem nu vanaf de zomervakantie. :P
en heb er geen spijt van dat ik diddel wilde.
(ik heb er om gezeurd en in de vakantie kwam een kennis van me vader diddeltje brengen)

ik wil er zelf geen meer bij omdat diddel (meestal) op mijn slaapkamer staat en ik bang ben dat ze anders tegen elkaar gaan schreeuwen enzow(das niet fijn 's nachts), maar als diddel veren gaat plukken uit verveling komt er snel een vriendin. ;)

het tam maken en leren praten, daar moet je je in het begin niet veel van voorstellen.
je moet veel geduld hebben! ::)

diddel fluit nu always look on the bright side off life, papegaaitje leef je nog :-*(heb ik hem geleerd door die liedjuhs elke avond ong 10x te fluiten)
en zegt kusje en diddel kusje (nog niet zo duidelijk)

en ook het in de kooi terug krijgen kan errig ingewikkeld zijn  (diddel vond de kooi nooit leuk dus wilde er ook niet in gaan was een uur bezig om hem er weer in te krijgen)>:(

het is goed dat je voor de vakantie al oppas hebt geregeld, laat de buren dan van te voren ook ff aan chico wennen, niet dat ze als jij op lekker op vakantie bent dat hun aan gevallen worden ofzow. :D
(ik heb diddel uit voor zorg aan meerdere mensen laten wennen toen ie nog jong was, omdat ik niet wilde dat hij mij familie of vrienden zou aanvallen, en nu als er iemand bij mij is kom ik altijd op de 2e plaats) :'(

als je meer vragen hebt hoor ik het nog wel.

groetjuhs sanne en kusjuhs van diddel(tjuh)