7 mei 2025, 23:42:30

goede prijs voor deze kooi?

Gestart door Ivy, 11 november 2004, 22:12:52

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi Fulco.
Daar heb ik hem ook gehaald.  :)
Maar de witte hadden ze niet meer en die lichtblauwe past gewoon niet in mijn woonkamer, het is echt een moeilijke kleur.

Hoi Paul.
Dus eigenlijk is het toch beter om bij de jonge ook een valkje van andere kweker bijkopen. Ja, ik dacht het al. Maar goed, dat komt nog wel. Nicky is al heel erg tam, ze zit het liefst op mijn hoofd en als ik haar niet op kom halen dan springt ze van de kooi naar de grond - kamikaze aanval. Dat vind ik gewoon eng, dus als ze me roept dan haal ik haar gewoon.
Ik denk dat ik gewoon ga wachten tot ze kan vliegen met het aanschaf van een andere valkje. Het zou voor haar ws nog frustrerender zijn dat ze niet kan vliegen als haar vriendje wel kon.
Bedankt! Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lique

Ik heb in 1999 voor zo'n zelfde kooi zo'n 500 gulden betaalt :o
De prijzen zijn wel degelijk omlaag gegaan :)

groetjes lique

Ivy

Hoi Lique.
Schrik maar niet zo!
Ik denk dat de kooi die jij had gekocht (perla essigi toch?) is van een betere kwaliteit dan wat ze bij goedkoperkanniet verkopen. Ik heb een beetje rond gekeken maar die perla kooien kosten nu nog steeds rond 300 euro. Maar ja, die wat ik heb ziet er misschien wat goedkoper uit, maar is wel groot, er is plek om dingetjes op te hangen, genoeg deurtjes enz. dus dat is genoeg voor mij... Als ik in een lotterij won, had ik ook liever een perla...
Groetjes, Ivy

Paul

17 november 2004, 07:52:25 #18 Last Edit: 17 november 2004, 08:03:25 by Paul
Hoi Ivy,

Bij GKN (goedkoperkanniet) hebben ze echt hele goedkope kooien ik vraag me zelfs soms af hoe dat nieuw kan voor dat geld.
Je hebt daar voor een kanarie een kooi onder de 10 euro en voor een parkiet onder de 20 terwijl je normaal snel al het dubbele betaald.
Ik had zelf het idee dat ze oude kooien helemaal strippen en opnieuw spuiten en dan als nieuw verkopen maar dat zijn ze dan ook zowat.
Maar dat weet ik niet zeker en ook omdat de onderbakken van die apparte kleurtjes hebben zou het ook gewoon nieuw kunnen zijn.
Ze hebben vaak maar 1 of 2 kooien van elk model.
En ze zien er vaak best goed uit alleen de kleuren die de kooien soms hebben  :D
Ik vind het in elk geval een vreemd bedrijfje ze hadden ook elke keer een ander email adres wat prive van een van de mensen daar leek.
Hadden ze echt een winkel of staan de kooien bij iemand thuis?
Ik was daar even benieuwd naar en jij bent er geweest :-)
ALs je op hun site komt zie je er kooien bij staan die wel heel leuk staan op een kinderkamer met die kleurtjes maar in huis zelf echt niet.
Maar hun prijzen zijn wel heel erg laag en een kooi van iets minder kwaliteit kan ook best een prima kooi zijn.

Groetjes, Paul

Ivy

Hoi Paul.
Ik ben in hun winkel in Almere geweest en het is een kleine winkeltje tussen een heleboel kleine particulieren winkeltjes. Van die pandjes die je voor een jaar kan huren om te kijken of je winkel gaat lopen of niet. Ze zijn ook een jonge bedrijf, want die vrouw zei dat ze er nog maar een maandje ofzo zitten (je kon geen eens pinnen daar nog).
Sommige kooien zien er in het echt wat minder goed uit dan op het plaatje maar ze hebben ook een paar mooie kooien daar. Een vriendin van mij kocht een aquarium daar en hun vis leeft nog steeds, dus ze hebben ook betere producten maar ook wat minder goed. Je moet gewoon goed kijken. Een paar kooien die ik daar zag waren een beetje instabiel.
Ik heb intussen mijn kooi thuis in een doos, ik heb ernaar gekeken en ik ben tevreden. Hij ziet er splinter nieuw uit, ook al zou het zo een herstelde kooi zijn dan hebben ze het goed gedaan...
We zijn nu op zoek naar een nieuwe huis dus we kwamen tot de conclusie dat we hem even in een doos laten, dan blijft ie ook mooi.
Nicky is toch net een beetje gewend, we gaan haar pas stressen als wij ook in stress zijn  :)
Groeten Ivy

Tessa

ik  heb een maand of 2 geleden ook een kooi bij hun gekocht en ben er erg tevreden over, ze vertelden toen dat omdat ze grote partijen opkopen de kooien zo goedkoop zijn en omdat ze in een soort van loods zitten ze er dus niet zo heel veel winst op hoeven te maken om de huur ed te betalen.
Ik was er iniedergeval erg blij mee omdat in de dierenwinkel de prijs een stuk hoger ligt en mijn schatjes anders in een veel kleinere kooi hadden moeten blijven todat ik de centjes bijelkaar had gespaard.

Tessa

Tink

Hallo allemaal,

Ik ben in de winkel in woudenberg geweest en ze hadden daar best veel kooien staan, alleen kooien monteren kunnen ze niet  :D. in woudenberg is het eigelijk een kringloop winkel en die kooien doen ze er bij.
Ik ben overgens erg tevreden met de nieuwe kooi en dat dit geen merk kooi is zie je er niet vanaf.  ;)

groetjes fulco