6 mei 2025, 09:42:49

goede prijs voor deze kooi?

Gestart door Ivy, 11 november 2004, 22:12:52

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi.
Ik heb deze kooi gezien op de marktplaats voor 104,50. Ik vind het wel een mooie grote kooi, maar is de prijs wel redelijk? Heeft iemand deze en hoeveel kostte die?
Bedankt, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

Is hij nieuw ? Dan is het een mooie prijs, als hij tweedehands is ligt het er aan hoe het eruit ziet. Dan moet hij er wel heel goed uit zien zonder beschadigingen voor die prijs.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Ivy,

Het lijkt me een Essigi perla en die kosten tegen de 400 euro nieuw dus dan is de prijs niet gek als de kooi er nog goed uit ziet.
Als het een ander merk is kan hij misschien iets goedkoper zijn nieuw maar altijd nog rond de 300 euro voor dat soort kooien.

Groetjes, Paul

Ivy

Hoi.
Ja, het is een nieuwe kooi en ik kreeg van ze een reactie dat ze gewoon een winkel waren in Almere. Dus ja, ik denk dat ik het ga doen. Hier past zeker een koppel in! :)
Ivy

Paul

Hoi Ivy,

Zeker als het een nieuwe kooi is dan is dat niet duur.
Het kunnen ook opgeknapte kooien zijn die er dan ook als nieuw uitzien je hebt ook een bedrijfje die dat zo doet volgens mij maar vaak krijg je ook nog garantie op de kooi dus als je problemen hebt kan je gewoon teruggaan.
Ga gewoon even kijken en als je er een goed gevoel bij hebt gewoon kopen hij ziet er prima uit en je hebt behoorlijk ruimte voor je valkjes.

Groetjes, Paul

Lique

Ja, de perla heb ik ook gehad.
Het is een erg fijne kooi, alleen konden er minder valkjes in vergeleken met de kamervoliere die ik nu heb.
Dat is ook de reden dat ik hem weg heb gedaan.
Als hij nog erg netjes is, zonder roest vind ik 100 euro nog acceptabel. Als er wel roest op zit is 75 wel een redelijke prijs.
Vooral onderaan, waaar de openingen van de voeder en drinkbakjes zijn, roesten ze erg snel.

groetjes Lique

Ivy

12 november 2004, 19:51:45 #6 Last Edit: 12 november 2004, 21:01:30 by Ivy
Hoi Lique.
Hoeveel valkjes zou er in kunnen? Ik heb op dit moment nog maar een, maar als ze helemaal tam is (en ik weet zeker of het een zij is) dan wil ik een vriendje bij. En dan ooit als ze een nestje zouden krijgen, wil ik natuurlijk een jonkie zelf houden. Kan je valkjes ook wel met z'n drieen houden, of toch beter dan over een paar jaar een vriendje bij het jonkie? (Toekomst muziek...) Maar goed, in ieder geval max. 4. Is de kooi dan groot genoeg voor vier? (Afmetingen stonden erbij: 78x60x156cm)

En Paul, bedankt. Ik ga wel kijken of het inderdaad zo een herstelde kooi is. Maar ja, ik heb ook kooien gezien voor 300 euries, dus dan is 100 euro voor een grote tweedehands ook niet zo veel.

Groetjes, Ivy

Paul

Hoi Ivy,

4 kunnen er wel in bij die kooi hoor zeker als ze er ook uitmogen op zijn tijd :-)
Dus wat dat betreft is het een prima kooi.
En ook voor een mooie gebruikte is de prijs echt niet gek dus als ie netjes is kan je dat rustig doen.

Groetjes, Paul

Ivy

Op z'n tijd uit kunnen komen, hihi, het is hier meer andersom. Ik heb Nicky in drie weken verwend. 's Avonds word ze helemaal gek als ze weer er in moet! Dus wat dat betreft, koop ik de kooi meer voor de sier...
Vreselijk, weet ik. En nu kan ze nog niet vliegen (ze is vreselijk gekortwiekt) maar als ze dan wel kan, dat wordt nog pret.
Ik denk dat ik het ga doen. Bedankt!

Paul

CitaatOp z'n tijd uit kunnen komen, hihi, het is hier meer andersom.

Hoi Ivy,

Ze krijgen in elk geval een mooie grote ontbijttafel met die kooi dan  :D
Maar dan is het zeker groot genoeg voor 4 hoor en misschien wel voor 6 ook als ze er zo vaak uit mogen maar dat is natuurlijk toekomst :-)
Maar je weet misschien al hoe besmettelijk valkjes kunnen zijn voor jet het weet heb je er steeds meer  :D

Groetjes, Paul

Ivy

Nee hoor, met vier zal ik al blij zijn - moet nog wel mijn vriend aansteken, hij zou het het liefst bij een houden, maar dat vind ik zielig, dus ik bleef zeuren en nu mag ik wel eentje bijkopen, misschien rond de kerst, dan krijgt Nicky ook een mooie kado. Maar ja, als we een nestje krijgen, daar kan ik toch niks aan doen :D

Karin

Ik zou er zeker eentje bijkopen hoor, veel gezelliger  ;D En ruimte zat in die kooi !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

Hoi!
Heb een nieuwe kooi aangeschaft. Het is eindelijk niet die van het plaatje geworden, die was helaas vreselijk - lichtblauw en hij zag gewoon niet zo goed uit als op de foto. Ik heb nu deze

en die ziet er veel beter uit. Alleen iets kleiner (59x59x150). Hij staat nu bij mijn vriendin die hem met auto kan brengen. Ik ben erg benieuwd wat Nicky ervan gaat vinden. Maar ik weet niet of het eigenlijk slim is om haar in te zetten - ze kan namelijk helemaal niet vliegen.
Ook had ik in verband hiermee een vraag - is het beter om te wachten totdat zij kan vliegen met het aanschaf van een tweede valkje?
En nog terug op mijn vraag - kan je valkjes ook met z'n drieeen houden (ma, pa, kindje) of kan de derde valkje ook beter een partner krijgen? (Ik moet goede argumenten hebben om mijn vriend te overtuigen... ;D)

Paul

16 november 2004, 07:49:53 #13 Last Edit: 16 november 2004, 07:51:32 by Paul
Hoi Ivy,

Het is in elk geval een hele mooie kooi daar hebben ze best lekker de ruimte in :-)
Ook al kan je valkje nog niet vliegen dan kan je hem rustig in deze kooi zetten hoor.
Ze kunnen prima klimmen en zeker met de horizontale tralies zijn ze zo boven :-)
Het is voor de vogel altijd het leukste een maatje te hebben in elk geval.
Ook drie valkjes kan heel goed gaan vaak is een man en twee popjes een goeie combinatie.
Als je een jong erbij houd kan dat wel je moet alleen oppassen dat het jong dan niet met een van de ouders paart.
Je kan misschien het beste nog even wachten tot Nickie helemaal tam is en dan kan je er rustig een andere tamme bij zetten dan blijven ze ook beide tam als je ze genoeg aandacht geeft.
Alleen is het dan wel zielig als de een wel kan vliegen want ze zullen met elkaar mee willen vliegen en dat gaat dan niet natuurlijk.

Groetjes, Paul

Tink

Hallo allemaal,

Ik heb ook zo'n witte kooi aangeschaft en deze koste mij nieuw € 97,50  kijk maar even op deze site staan er nog veel meer op.    
http://www.goedkoperkanniet.com/   :)

Groetjes Fulco