12 mei 2025, 22:48:47

kapotte snavel

Gestart door Sharona, 17 november 2004, 23:16:02

« vorige - volgende »

Sharona

Hallo,
Ik ben net met mijn valk naar de da geweest.
Hij had een rare snavel en vandaag at hij niet meer.
Nu blijkt tot mijn grote schrik dat de ondersnavel helemaal gespleten is en het zit ook nog los!
Morgen om 9 uur gaat hij onder narcose en gaan ze het met ijzerdraad bij elkaar proberen te zetten.
Ik ben bang! Heeft er iemand van jullie dit al eerder gehoord en zou dit lukken????

Marianne

Hoi Sharona,

Heel veel sterkte met je valkje.
Ik zal morgen voor je duimen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Inger m

Hoi Sharona,
Dat klinkt erg vervelend...
Heb je enig idee hoe dat komt? Ik heb er zelf nog nooit mee te maken gehad en wens je veel sterkte!

Mss als tip: informeer bij de DA of hij (veel) ervaring heeft met vogels en of hij dergelijke ingrepen vaker (met succes) heeft toegepast.

Laat je even horen hoe het gegaan is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tommy

jeetje

dat klinkt inderdaad niet fijn

Ik heb hier nu een valkje die een verkeerd gegroeide snavel heeft.
De onder snavel is breed en er zit een spleet in het midden van voor naar achter. Het zit 4 mm nog vast. Mijn grootste angst is dus bij jou waarheid geworden.

Welke dierenarts ga je heen?

Ik wens je heel veel serkte en moed.

Grt Annemieke

Sharona

Ik ga naar mijn da.
Zij zei dat ze het al eerder eens zo had gedaan.
Maar toch ben ik bang.
Ik probeer morgen om 8 uur? eerst dr Feld te bellen, en vragen wat hij ervan zegt.
Het is waarschijnlijk gebeurt met tegen het raam aanvliegen, wat regelmatig gebeurde..
Hierna (als alles goed komt) laat ik hem dan ook zeker kortwieken.
Ik hoop dat het snel morgen is.
gR sHARONA

Paul

Hoi Sharona,

Zolang de snavel nog vast zit in zijn kopje groeit de breuk er denk ik wel uit als je het-bij elkaar bind.
Het belangrijkste is dat hij nog wel blijft eten.
Hoe krijgt hij nu zijn voeding voer je hem pap of wat andere zachte dingen.
Als hij helemaal niet kan eten zou je pellets kunnen malen van Nutribird zolang hij niet zelf kan eten en hem die voeren.
Door de breuk heb je kans dat hij ook geen water kan oplepelen dus pas op dat hij wel binnen krijgt.
Vraag ook even aan de dierenarts hoe je dat het beste oplost.
Sterkte morgen en altijd hoop houden het kan best weer goed komen een snavel is net als een nagel die groeid en als je zelf een breuk in je nagel hebt groeid dat er na een tijdje ook weer uit.

Groetjes, Paul

Sharona

Hallo,
Ik heb Pino om 9 uur gebracht. Ik had nog wel eerst naar een da gebeld uit jullie lijst. Die zie dat hij liever secondelijm gebruikte met zoiets. Dus dat vertelde ik tegen mijn da (had gelukkig nu mijn vertrouwde da) hij zei dat hij 2 dingen ging doen; ijzerdraad om het bij elkaar te binden (dit zou voor altijd moeten blijven zitten..) en ook die lijm.
Hij durfde niet te garanderen dat het zou lukken, of hij goed zou kunnen eten erna.
Ik kan hem vanavond pas op gaan halen na half 6, dit omdat er 2 spoedoperatie's ineens tussen kwamen en hij er alle tijd voor wilde nemen.
Wat zal deze dag lang duren!!!!
Pino heb ik vanaf 2 weken met de hand gevoerd, kennissen van mij hadden een nestje voor de 2e keer en die ouders deden de kleintjes niet verzorgen. Dus de band met Pino is zo hecht!! Het is een schatje die ontzettend kan kroelen! De mensen die dit zien kunnen niet geloven dat je zo kunt kroelen met een vogel!!
Gr Sharona

tommy

o wat duurt het lang dan als je zo gehecht bent aan je "kind".
Ik wens je veel sterkte.
Ik snap alleen niet dat dat ijzerdraad voor altijd moet blijven zitten. De snavel groeid vanzelf langer en de breuk zal er dan weer uitgroeien. Mits het "snavelbed" waar de snavel uit groeid net als de nagel nog intakt is.
Als daar ook een breuk in zit dan blijf je dus twee helften behouden.

Laat maar snel weten als je hem terug hebt of het goed gaat met hem.

grt annemieke

Sharona

De da belde me net.
Zijn snavel brokkelde onder zijn vingers vandaan, Pino was niet meer te helpen.
We zijn er helemaal kapot van. Wat zullen we onze bijzondere Pino missen!
Daar komt bij dat onze papegaai al de hele dag Pino zit te roepen, zijn fluitjes nadoet.
Dit zal nog heel lang pijn blijven doen.........
Bedankt voor jullie medeleven!!!
Gr Sharona

Suzanne

Hoi Sharona,

Wat afschuwelijk voor jullie en Pino zeg  ???. Veel sterkte met het verwerken van het verdriet om je valkje.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Annouschka

Hoi,

ook ik wil je veel sterkte toewensen met het verlies van Pino!  Ik vind het heel erg voor jullie.

groetjes
Annouschka

tommy

:-[ jeetje :-[

Wat zal dat een verdriet doen.

Ik weet dat het verlies van een heel speciaal valkje heel lang kan duren.

Ik wens je alle steun en liefde die je kan krijgen.

Heel veel strekte.

Annemieke

Paul

Hoi Sharona,

Wat erg van Pino :-(
Misschien had alleen lijm toch beter geweest maar dat is altijd achteraf.
En zonder ondersnavel zou je hem zijn leven lang moeten voeren met pap en dat is ook voor de vogel echt niet fijn lijkt me.
Heel veel sterkte met het verlies van Pino.

Groetjes, Paul

~Natas~

Hoi Sharona,

Veel sterkte met het verlies van Pino.
Hopelijk kan je het een plekje geven.

Gr Natasja

kirstenreb

Hoi Hennie
Het is niet eerlijk dat jou dit overkomt. Ik weet hoeveel je om Pino gaf. Ik mis hem ook, want hij was ontzettend lief en je kon lekker met hem kroelen. En het voeden was ook altijd een plezier om te doen. Als je maar weet dat hij heel blij mag zijn dat hij bij jou mocht zijn en dat ie genoten heeft van alle aandacht die hij krijg van jou en gabber en de rest.
Veel liefs Kirsten