7 mei 2025, 22:45:25

acrobatische vluchten

Gestart door remco2, 16 november 2004, 01:52:17

« vorige - volgende »

remco2

Hallo allemaal,

Ik heb een wand gemaakt voor mn 2 valkjes die ik nu een half jaar heb waarin ze kunnen vliegen of het een lust is hi hi.

Nou is het zo dat mn albino valkje sinds kort heel mooi fluit en van die schowachtige vluchten maakt en klapt met zn vleugels als een duif bijna om vervplgends weer neer te dalen om dan te gaan tikken op voorwerpen zn staart spreid en het hoogste lied zingt. dit was eerst niet zo. ik geniet er erg van en mn lutino kijkt toe en vind het allemaal wel prima wat betekent dit? is mn albino dan een man want in de dierenwinkel zijden ze dat albinos alleen vrouwtjes zijn.

groet remco

Paul

Hoi Remco,

Het klinkt inderdaad op mannengedrag als je albino met de snavel tegen dingen aan tikt dat doen popjes meestal niet.
Ook maken mannen veel meer melodieuze geluiden.
Albino's kunnen ook mannen zijn maar popjes komen meer voor.
Dat komt op de manier hoe je ze koppeld.
Als je een albino popje hebt en een split albino man komen er bijvoorbeeld alleen popjes uit maar als je op een andere manier koppeld dan kan je ook mannen kweken hoor.
Dus ik denk dat je inderdaad een albino mannetje hebt :-)

Groetjes, Paul

remco2

maar dat vliegen dan is dat normaal?

Riny

Hallo Remco
Ik denk dat ze daarmee de vrouwtjes willen imponeren,denk je ook niet??
In het voorjaar zie ik ik in de voliere precies het zelfde gedrag.
Succes ermee Riny

Paul

Hoi Remco,

Vaak strekken ze met dat klappen van de vleugels ook de vreugels uit net als dat wij ons uitrekken in de ochtend als je net wakker word.
Ze hebben dan niet echt zin om te vliegen maar wel om de vleugels te strekken misschien.
Maar het kan zeker geen kwaad hoor.

Groetjes, Paul