19 mei 2025, 10:34:41

valkjes willen niet in nachthok

Gestart door philipsen michael, 10 november 2004, 11:28:12

« vorige - volgende »

philipsen michael

:-/Heb reeds langer een tam valkje in de woonkamer maar heb nu ook een buitenvoliere met 3 koppels valkjes .
Alles verloopt prima maar ik krijg ze 's avonds niet in het nachthok .Is er misschien iemand die me daar raad in kan geven ?

Inger m

Hoi,
Mijn valkparkieten slapen s'nachts ook liever buiten, zelfs als het vriest en dat gaat prima!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi,

valkjes gaan idd niet snel in een nachthok. Hier is het soms als ik bijvoorbeeld het nachthok schoonmaak en de deur open zet zodat er wat licht in komt, of als de lamp nog ging, dat ze dan nieuwsgierig waren. Licht is daar dan wel belangrijk in als je wil dat ze er in gaan. Maar natuurlijk mag dat niet blijven branden..

Een klein lampje kan wel voor bijvoorbeeld valkjes die minder zien (lutino's bijvoorbeeld, die zijn nachtblind.)

Groetjes, Tara

suus

Hallo,
Ik wil mijn valkjes s'nachts wel binnen hebben om de volgende reden: De katten die er veel zijn in de buurt en om mijn buren te vriend te houden en de valkjes dus niet al te vroeg (lees 5.00 uur) al aan het schreeuwen zijn.
Maar ik heb ze een tijdje erin moeten jagen. En nu gaan ze zelf als het schemer wordt in het nachthok!
Succes,
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Riny

Hallo Suus
ISs er geen mogelijkheid dat je dubbele gaas voor de voliere maakt??Dan hoef je ook niet meer bang te zijn voor katten of andere roofvogels.
Groetjes RIny

Inger m

Hoi Suus,
Gelukkig zullen je valken nu niet meer zo vroeg schreeuwen, aangezien het langer donker blijft. Die van mij beginnen bij het licht worden, maar ik heb er nog nooit klachten vanuit de buurt over gehad. Bovendien schreeuwen ze ook weer niet onwijs hard (als je binnenzit). Over mijn koerduiven kreeg ik wel klachten, maar die gingen lang achterelkaar door en ook middennacht...die zijn dus verkocht.

Maar als ze uitzichzelf naar binnengaan is dat ideaal! Ook wij hebben een katrijke buurt (inclusief eigen kat), maar problemen tussen mijn vogels en katten heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.