5 mei 2025, 18:15:01

Solo is gek geworden

Gestart door Annouschka, 12 november 2004, 13:29:30

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

ik weet echt niet meer wat te doen, Solo is helemaal doorgedraaid op Yabba, ik heb hem moeten apart steken want hij begon haar ineens op te jagen en aan te vallen.

Yabba is doodsbang van hem, terwijl ze beste vriendjes zijn, ze doen alles samen en hebben nooit ruzie.
Yabba is helemaal van slag :'(

Het is begonnen toen ze eruit waren geweest en ik hen terug in de kooi stak, ik heb Yabba er vlug weer moeten uithalen want hij hapte door naar haar en fladderde wild achter haar aan.  En het rare is, als ik hen alletwee bij me neem, doet ie terug heel normaal, t'is maar als ik hen samen in de kooi doe, dat ie doordraait.

Weet iemand wat dit is??  Kan dit hormonaal zijn want hij wil paren met haar, al een tijdje, maar zij heeft nog geen interesse daarin.  En wat moet ik nu doen? Ik kan hem toch niet z'n leven lang apart houden van haar?!

Help me aub.

groetjes
Annouschka

Lique

Hoi Annouschka,

Dit gedrag komt mij maar al te bekend voor.
Het kan idd zijn dat Solo met Yabba wil gaan paren.
Omdat zij dit niet wil kan hij gefrustreerd zijn, en dit op een agressieve manier uiten.
Uit elkaar halen is een tijdelijke oplossing, alleen denk ik niet dat het ene blijvende oplossing is, omdat dit gedrag terug zal blijven keren, iedere keer als hij wil paren.

Mijn P.D. en K.C. bijvoorbeeld: Als K.C. wil gaan paren, is hij erg agressief tegenover P.D. Hij plukt haar koppie kaal en bijt haar in de poten. Ik zal ze nooit uit elkaar halen, omdat het wel een koppel is, en ik anders gek word van het geschreeuw.
Hij trekt haar rustig erg hard aan de poten, en wil haar duidelijk maken, dat hij "wil". Uiteindelijk krijgt hij wel zijn zin, en zo niet, gaat hij wel naar een ander popje die staat te popelen om te paren met K.C.

Misschien kan je het nog eens proberen, om ze samen te zetten, en desnoods met een nestkastje. Misschien wordt voor Yabba zo de hint wat duidelijker. Solo zou op dat moment nog wel agressief tegenover de anderen kunnen worden, vandaar dat het mss beter is, om ze echt met z'n 2en apart te zetten.
Mocht het écht niet gaan, kan je ze desnoods alsnog uit elkaar halen en Solo aan een ander popje koppelen.

Groetjes Lique

Annouschka

12 november 2004, 14:06:57 #2 Last Edit: 12 november 2004, 14:07:53 by Chewbakka
Hoi,

hij zit er nu terug bij en laat haar voorlopig met rust.  Het was echt heel raar, alsof er een vijs losgeraakt was in z'n koppie, hij hapt ook naar de anderen maar dat doet hij soms nog, het blijft maar bij happen, hij jaagt ze niet op.

Daarnet was echt heel heftig, Yabba begon te panikeren en fladderde wild in de kooi rond en Solo erachteraan, hij besprong haar en beet op haar en hij heeft idd in haar pootjes gebeten.  Ze zat op de grond in een hoekje met d'r bekje open. :(  T'was echt heel erg om te zien.  Ik heb haar eerst een tijdje bij me genomen, ze was helemaal van slag.  Ik hoop maar dat het bij die ene keer blijft.
Dat van die nestkast is een goed idee maar dan komt er ruzie met Yoda en Chewy, die zouden maar al te graag een nestkast willen want Yoda zoekt donkere kieren op en probeert Chewy erin te lokken.
En aangezien ik maar 1 deuropening heb, is het niet mogelijk om 2 nestkasten te hangen. :-/   en m'n vriend wil het niet hebben ook al zou ik er nepeitjes inleggen.  Yabba kan wel nog geen eitjes leggen want ze is pas een maand of 7 oud.

Yabba zit nu voordurend haar oogjes dicht te knijpen, mss moe maar ik denk dat ze niet durft slapen, ze durft iig niet meer in z'n buurt te komen.

Bedankt voor je hulp iig.

groetjes

Lique

Agossie zeg :-/ Dat is echt sneu.
Sommige mannen zijn ook zo gemeen daarin.
Ik ben zelf ook wel eens bij de DA geweest, om een pootje te laten behandelen, omdat er in de poot gebeten is, en het niet stopte met bloeden.

oei, 7 maanden, dat is idd nog heel erg jong, veel te jong om echt een nestje te krijgen.
Maar misschien is het wel verstandig dat hij een ander popje krijgt, die al wel volwassen is?
Ik begrijp dat het voor jou ook een onmogelijke toestand is, je kan zo weinig doen aan dit gedrag.

Zelf heb ik chico, die is ook erg gefrustreerd, en hij uit het door te gaan schreeuwen naar de popjes. Hij schreeuwt om aandacht, maar hij ziet het als versieren. Dat is nogal vervelend, en ik kan hem ook niet meer bieden.

Vertroetel Yabba maar lekker, ze zal wel flink van slag af zijn...

Groetjes Lique

Annouschka

Hoi,

ja het is hier een complexe situatie, er is Yoda en Chewy, Yoda en Chewy paren en Yoda plukt z'n popje d'r nekje helemaal kaal :(  Zij laat dit toe, veel is er denk ik niet aan te doen.  In diezelfde kooi zitten Solo en Yabba, Solo wil paren maar Yabba nog niet, ik weet zelfs nog niet heel zeker of Yabba wel een popje is want ze heeft echt mannemanieren de laatste tijd gekregen, ze fluit beter dan de mannen zelfs maar toch op de manier van een pop.
Ik heb geen plaats om 2 kooien te zetten, enkel bij nood kan ik de kleine kooi op de dressior zetten maar dat is ook niet echt een zicht, het gebeurd enkel maar bij ziekte of zoals daarnet wanneer het echt nodig is.

Ik wil geen van mijn valkjes wegdoen en er nog een bij is ook geen optie want dat wil mijn vriend niet en ik vrees dat de kooi dan ietsje te klein zou worden.

Ik zie het voorlopig nog even aan denk ik. :-/

Yabba is nu een dutje aan het doen, wel ver weg van Solo.

groetjes

marianca.

Hallo Anounschka,

Ik lees dat net,pfffffff,lijkt me ook erg om dat te zien!Ik heb dat wel met de mannelijke valken ondereen...die nu trouwens tegen elkaar aanzitten te slapen,tijdens broedtijd!Maar de koppels hier zijn toch wel bijzonder lief tegenelkaar.
Ik denk dat jouw manneke iets oversexst is... ;) :D.Gaat wel over als allen blaadjes van de bomen zijn gevallen.

Maar,het is behoorlijk sneu ja..nu dat ze zo bang zit en niet durft te slapen,ik kan me je ongerustheid heel goed voorstellen.

groetjes
marianca

Annouschka

Hoi,

ze hebben het terug goedgemaakt want ze zitten elkaar weer te kroelen en ja ik denk dat Solo echt overbesext is zonder zeveren.  Ik weet niet of je een paring tussen pop en man al eens volledig gezien hebt?  En de geluiden tijdens van de man en pop en het geluid wat de man maakt als ie klaar is?

Wel, Solo doet dat allemaal op z'n eentje, het kirren tijdens de daad zogezegd en dan ineens begint ie te schreeuwen, net zoals Yoda doet als ie klaar is, is echt grappig om te zien maar nu ook heel triest.

Ik was echt heel erg geschrokken omdat Solo altijd zo lief is voor Yabba, hij zou het laatste eten voor haar laten bij wijze van spreken en vanmiddag, amaai zeg.

Maar goed, ik hoop dat het niet meer gebeurd nu en dat Yabba snel wil wipwappen met hem zodat die frustratie eens weg is.

groetjes

marianca

Hallo,

Ohhh dat paren zie ik dagelijks(zonder gekheid).Ik weet hoe het gaat en hoe een manneke geniet.Ik heb ook al 2 nestjes gehad wat nu ondeugende pubers zijn :D ;).
Blij toe dat het nu beter gaat met het lovekoppel ;)

groetjes
marianca

Annouschka

Hoi,

even om te melden dat er hier niks vreemds meer gebeurd is met Solo, hij doet weer normaal tegen Yabba en de rest.

Zal een opstootje geweest zijn denk ik, hopelijk gebeurd het niet meer.

groetjes en bedankt voor jullie hulp!

Paul

Hoi Annouschka,

Gelukkig is alles weer normaal met Solo.
Soms hebben ze wel eens een gekke bui en gaat dat vanzelf weer over gelukkig.
In elk geval weer fijn om te lezen dat het goed gaat met je schatjes.

Groetjes, Paul