8 mei 2025, 03:58:47

Teken naar kweek?

Gestart door Tara, 1 maart 2003, 20:09:56

« vorige - volgende »

Tara

Hallo,
nu heb ik maar een kleine volière waar eerst een nestkast instond. Moko ging er vaak in kijken (wildkleur man) en Jako (ook wildkleur man) ook. Soms ging Moko er ook in, soms betrapte ik Moko en Laiko (geparelde pop) samen in de nestkast, nu als Jako erin wou jaagt Moko hem altijd meteen weg. Vorige week kocht ik 4 nestkasten bij voor als ik een grotere volière zal hebben, vandaag heb ik een nestkast erbij geplaatst. Jako ging meteen kijken, Piko (geparelde pop) ging soms mee maar er kreeg niet echt de kans om erin te kijken, soms bekvocht Moko met Jako omdat Moko erin wou kijken, soms sprong Jako er bijna in, misschien heeft hij is inmiddels al in gezeten (ik denk het wel). Laiko heeft er ook al ingekeken, de rest van de vogels boeit het niet zo.
Zouden die 4 al gepaard hebben? Of zouden die nestjes hebben?
Alvast bedankt, groetjes, Tara&Co

Tara

Piko (pop) zit ook vaak voorover gebogen en gaat dan met haar vleugels fladderen. Vandaag zag ik Laiko (pop) en Moko (man) samen in een nestkast gaan, Moko ging eruit, Laiko kwam achter, Laiko ging er weer alleen in, toen kwam moko er weer bij, dan gingen ze er nog eens in enz. Piko heeft 2 mannetjes, Tako en Jako. Jako heeft in een andere nestkast wel 5 minuten gebleven en Piko bleef er maar in kijken. Tako had nog nooit in een kast gekeken en deed dat vandaag wel :) Moko heeft ook een periode Laiko steeds gevolgd. Ik denk dat het niet meer lang zal duren vooraleer ze gaan paren :)
Groetjes, Tara&Co

Tara

Hallo :)
Jako en Tako (de 2 mannen van Piko) zitten steeds in de nestkast te kijken, Jako zit er bijna de hele tijd in :) Net zag ik, toen ik naar buiten ging, Piko uit de nestkast komen en daarna Jako :) Als Moko (Laiko's man) er in wil kijken maakt Jako ruzie met hem ... Ik hoop echt dat het wat wordt.

Wat denken jullie?
Groetjes, Tara

Peter

Hoi Tara,

Nesteldrang genoeg daarbij jouw! Dit jaar zul je vast jongen gaan krijgen :)

Groetjes,
Peter

Tara

Hoi hoi :)
Weet jij misschienof het nog lang zou duren vooraleer ze gaan paren? Of zouden ze al stiekem hebben gepaard? ;D
Ik ben erg zenuwachtig, want het is erg leuk dat ze steeds in die kast kijken :)

Groetjes, Tara

Peter

CitaatHoi hoi :)
Weet jij misschienof het nog lang zou duren vooraleer ze gaan paren? Of zouden ze al stiekem hebben gepaard? ;D
Ik ben erg zenuwachtig, want het is erg leuk dat ze steeds in die kast kijken :)

Groetjes, Tara
Hoi Tara,

Het is moeilijk te zeggen wanneer ze gaan paren de tempratuur moet goed zijn en de gelegenheid om een nest te vormen (die is er bij jouw). Als ze een paar maal gepaard hebben gaan ze vaak naar een week een nest vormen. Ze gaan wel vaak in een nest kijken ook als ze geen nestje gaan maken. Ze blijven nieuwsgierig.

Groetjes,
Peter

Tara

Dus het kan zijn dat ze geen nestje gaan maken :'( :(

Peter

Hoi Tara,

Dat zal wel niet, ze zullen dit jaar zekers wel een nestje gaan maken. Ze hebben er de ruimte voor en de gelegenheid dus dat zal wel goed komen!

Groetjes,
Peter

Tara

Ik hoop het want het eerste nestje wil ik zeker helemaal houden, hopend dat alles goed zal gaan dan, als ik zie dat er wat fout gaat, zal ik dan wel meteen handopfokvoer kopen als dat het beste zou zijn, als de ouders de jongen verwaarlozen of niet weten wat te doen voor de eerste keren, dat kan altijd, ik hoop maar dat het goed gaat want jongen die te jong zijn kunnen toch niet met handopfokvoer overleven :(

Mandy

Ja Tara, er is nog hoop zie je wel. ;)
Zo te lezen zal je dit jaar wel een nestje krijgen, spannend hé! :)
Het is een goed teken dat ze de nestkastjes inspecteren, je zal ws. snel paargedrag waar gaan nemen, waarna er eitjes gelegd zullen worden en na 18 dagen geduld de eerste jongen ter wereld komen!
Op het moment is het hier zo erg dat als ik nog maar naar buiten kijk ik ze zie paren, de hormonen gieren door de voliére! Alleen mijn grasparkieten hebben er nog weinig zin in... :-/
Veel succes in ieder geval. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy, ik denk dat als ik nestjes ga krijgen het er 2 zullen zijn, want het zijn 2 koppeltjes die er steeds in gaan :). Toen ik deze morgen eten ging geven zaten Piko en Jako er weer in, ik heb het gevoel dat deze 2 al hebben gepaard deze morgen, maar dat is maar een gevoel, ik hoop dat ze al eens hebben gepaard :)

Groetjes, Tara&Co

Tara

Hallo allemaal,

Jako doet erg agressief ten opzichte van de andere mannetjes en vrouwtjes valkparkieten, als die in de buurt van zijn nestkast komen, gaat hij ze echt agressief wegjagen ??? Hij is alleen niet agressief tegen zijn popje.

Weet iemand wat dit betekent?

Tara

Hoi hoi allemaal,

vandaag zag ik weer eens wat speciaals.
Vandaag zag ik Laiko (pop) voor Jako's (man) kast. Laiko is de pop van Moko en Jako de man van Piko. Laiko zat voor de kast, plots zag ik Jako pijlsnel die kast ingaan en zag er Moko uitkomen. Hij heeft Moko zo snel en zo agressief weggejaagd. Laiko moest hij al niet meer wegjagen want die is Moko maar achterna gegaan. Ik denk dat ik niet lang meer moet wachten ;D

Groetjes, Tara&Co

Speedy

Zie je nou wel Tara,
Het word lente))))))))))

:D ;D ;D

Groetjes,
Trudie