scherpe nagels kan je ermee naar de dierenarts

Gestart door valkje_1234, 1 november 2004, 13:34:56

« vorige - volgende »

valkje_1234

mijn vader kweekt valkparkieten , grasparkieten, zebravinken , calnifornische kwartels maar hij weet niet of hij durft ze niet afknippen moet ik nu naar de dierenarts

Ivy

Hoi!
Bezoek naar een dierenarts kan voor de vogel veel stress betekenen, zeker als hij niet tam is.
Bij de topic verzorging - scherpe nagels staat een plaatje van een speciale stok wat je in een dierenwinkel kan kopen. Die helpt tegen scherpe nagels. In het begin kan je bij het stokje bijvoorbeeld een stukje trosgierst hangen, zodat ze er op gaan zitten.
Ik heb hem ook gekocht en mijn Nicky vind het stokje nu zo leuk dat ze er op gaat slapen.
In dezelfde topic kan je nog wat meer info en tips vinden over de stok.
Succes!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

valkje_1234

hij zit op je hand het doet kweetniet hoeveel pijn en ik zal ze laten afknippen en dan zon stok kopen

valkje_1234


Irene

Geen schuurpapierstokjes hoor; want daar gaan de voetjes ook van stuk. Je hebt van die "stenen" stokjes (mineraalstokken geloof ik dat het heet), die kun je heel goed gebruiken en vinden ze nog leuk om te slopen ook.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Paul

Hoi,

Om voor scherpe nageltjes naar een dierenarts te gaan is helemaal niet nodig lijkt me hoor.
Een bezoekje aan de dierenarts kost meer dan een paar slijtstokken komen lijkt me.
Je kan zelf ook de scherpe puntjes eraf knippen dat is heel makkelijk en als je alleen de puntjes neemt kan er nooit wat fout gaan.
Maar een nagelslijtstok in de kooi lijkt me toch wel de beste oplossing en ze zijn er vaak gek op bij mij slapen ze er ook op omdat ze het lekker vinden zitten :-)

Groetjes, Paul


valkje_1234

ik heb ze gisterenavond afgeknipt en een bloede het duurde niet lang maar we hadden al zon stofatie voor het bloed voor de pluimen van de eendenjonkjes  te bouten en voor nagels

Roosje


Paul

Hoi Valkje1234,

Dan heb je er wel meer dan een puntje afgeknipt denk ik :-(
Als je bij een lutino de nageltjes tegen het licht houd zie je het zogenaamde leven zitten en daar moet je ruim buiten blijven met knippen.
Bij een wildkleur valkje zijn de nageltjes vaak donker dus daar kan je het niet bij zien helaas.
In elk geval volgende keer iets minder ver knippen als ze scherp zijn hoef je er maar een milimeter vanaf te knippen als ze echt te lang zijn moet je wel iets meer knippen natuurlijk.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Als ik een jong valkje heb met heel scherpe nageltjes,vijl ik er heel even het puntje af.Op een speelse manier ,lukt het de eerste keer niet dan even wachten.
Dit werkt bij mij prima.
Groetjes Riny