7 mei 2025, 22:38:56

Vliegen

Gestart door vogelgek, 30 oktober 2004, 00:23:29

« vorige - volgende »

vogelgek

ik heb sinds 1 week een valkparkiet ze is 11 weken oud en heet eefje.
ze is echt al heel tam doet echt alles met me, ik heb alleen 1 probleem.ze wil niet vliegen
is dat normaal? of komt dat mischien nog  
als ik thuis ben mag ze altijd uit de kooi,komt naar me toe vliegen en blijft dan bij me.

Tara

Hoi,

heeft ze eigelijk wel haar vliegpennen nog, of is ze gekortwiekt? Want een gekortwiekte valk is normaal dat ze niet kan vliegen, dan zullen die pennen gerust teruggroeien na de eerstvolgende rui.. Heb je toevallig een foto?

Groetjes, Tara

Kolkkie

Citaatik heb sinds 1 week een valkparkiet ze is 11 weken oud en heet eefje.
ze is echt al heel tam doet echt alles met me, ik heb alleen 1 probleem.ze wil niet vliegen
is dat normaal? of komt dat mischien nog  
als ik thuis ben mag ze altijd uit de kooi,komt naar me toe vliegen en blijft dan bij me.

Hoi Vogelgek,

Als ik het zo lees, vliegt ze wel naar je toe.
Het kan zijn dat je valkje het zeer prettig bij je vind en dat ze lekker bij jou blijft zitten. Dan is er niets om je zorgen over te maken.
Ik heb een valkje, dat is zeer aan mij gehecht. Hij vliegt naar mij toe en is niet meer bij me weg te krijgen.

Ik heb trouwens je andere berichtje wegehaald, want daar stond dezelfde vraag in.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Vogelgek

hallo,
bedankt voor de reacties!!
ik dacht dat ze misschien bang is om te vliegen ofzo want ze raakt in paniek als ik haar ergens neer zet.

Vogelgek

ik heb touwens nog geen foto,helaas

Kolkkie

Citaathallo,
bedankt voor de reacties!!
ik dacht dat ze misschien bang is om te vliegen ofzo want ze raakt in paniek als ik haar ergens neer zet.

Hoi,

Als ik Coco ergens neerzet gaat hij e hele buurt bij mekaar schreeuwen totdat hij mij weer ziet.
Als hij mij ziet komt hij meteen weer naar mij toe gevlogen.
Ik denk dat het een soort van verlatingsangst is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006