9 mei 2024, 18:36:36

2e valk erbij

Gestart door nance, 29 oktober 2004, 18:52:53

« vorige - volgende »

nance

hai, ik heb nu al een tijdje een valkparkiet. Maar het tam worden blijft een beetje hangen, heb ik het idee. Zij wil niet op mijn vinger, alleen als ze er zelf zin in heeft. Beetje een eigenwijsje dus. Het komt niet omdat ze het eng vindt want ze is al heel goed gewend aan mijn hand.
Maar nu zit ik erover te denken om een 2e parkiet erbij te nemen, die al verder gevorderd is in het tam zijn. Misschien dat die valk mijn valk wat bij kan "leren".
Of moet ik gewoon nog een tijd wachten.
Ik heb hem nu denk 2,5 maand. En ze was 7 weken ongeveer dat ik haar kocht.
Ben ik te overhaast of is het een goed idee??
groetjes nancy

sabrina

Hi Nance,

Als je twee parkieten hebt is de kans groot dat ze meer naar elkaar trekken. Een valk die alleen zit zal zich meer op jou richten. Dus vooral je jonge valk, die nu nog niet helemaal tam is kan zelfs iets minder tam worden. Ik zou nog even wachten me een 2e, totdat je deze helemaal tam hebt gekregen.

Succes ermee

Sabrina

Kolkkie

Hoi Nancy,

Ik zou nog maar even wachten met de aanschaf van een nieuw valkje.
Een valkje van 2,5 maand kan je nog goed tam krijgen, dus met wat geduld moet het denk ik wel lukken.

Het kan ook aan het karakter liggen van je valkje. Ik heb hier een valkje dat niets van handen moet hebben, maar wel bij mij komt zitten.

Mocht het niet lukken dan zou je later nog een handtam valkje aan kunnen schaffen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

nance

hai, bedankt voor de reactie! Ik wacht nog wel een tijdje. :)
Maar ik wil er later wel een valkje bij doen, aangezien ik het sneu vind dat ie alleen zit. Samen kunnen ze lekker kroelen met mekaar. Het is dan wel jammer dat ze minder naar me toe zullen komen maar ja.

groetjes nancy

Kilian

Hallo Nancy,

Je moet doen wat je zelf wil of wat het beste is voor je valkje.Denk nog eens goed na over wat je zou doen.Maar als je veel met je valkje bezig bent kan hij het ook naar zen zin hebben en dat is eigelijk wat telt!!!!!!!!! :)

Veel geluk met het valkje!!!!!
groetjes,Kilian

Riny

Hallo Nance
Als jij zorgt dat je eerste valkje helemaal tam is als je een tweede erbij neemt, gaat het bij de tweede van zelf.
die gaat namelijk valkje nummer 1 nadoen.
Als no 2 ziet dat no 1 niets overkomt is die ook zo tam.
Succes ermee RINY

nance

hai Riny!

Nou mijn nieuwe parkiet doet inderdaad de ander na!
Maar als ie dan alleen is, is ie ineens niet zo stoer meer! :D

Ik heb er wel veel spijt van dat ik een valkje gekocht heb die al gekortwiekt was. Mijn andere heeft wel altijd kunnen vliegen, en nu wil de nieuwe meedoen, maar dan dwarrelt ie elke keer weer naar beneden. :-/ Ik vind het erg sneu.
Maar goed, na een tijdje zal ook hij kunnen vliegen.
Ik vind het ook een beetje onzin dat ze dan sneller tam zullen worden. (dat zeggen ze in de dierwinkel) Dat heeft toch gewoon tijd nodig.
Oke hij kan niet elke keer wegvliegen wat erg frusterend is als je hem net op je schouder heb zitten, maar ja.
Hij moet zich wel lekker vrij voelen. Ja toch?
Mijn eerste valkje laat zich nu helemaal lekker kroelen ik kan mijn hele hand over zijn ruggetje houden, niets vind hij meer erg. Ik krijg soms zelfs kusjes  :P
Ik hoop dat de 2e ook zo'n lieverd wordt.

groetjes nancy