5 mei 2025, 12:13:12

weer eitjes???

Gestart door Vickyke, 6 november 2004, 11:41:01

« vorige - volgende »

Vickyke

Halloo

Er zitten nu nog twee valkjes van rond de zes weken in het broedblok.  Het zal nie meer zolang duren eer ze uitvliegen.  Ze zijn volop aan het proberen ;D

Maar derjuist ging ik even kijken in het broedblok , liggen er weer twee eitjes in.  Mag ik die eitjes gewoon wegnemen? of moet ik ze nog drie weken laten liggen en bv een gaatje inprikken?  Ze zitten in een veranda waar geen verwarming is dus eigenlijk buiten.  

Ik denk ook dat ze niet veel eten meer krijgen de valkjes.  Ik ga ze er straks eens uitnemen om te zien of ze al aan trosgierst pikken.  Zodat ik zo vlug mogelijk het blok kan wegdoen.

groetjes vicky

Riny

Hallo Vickyke
Als ik in je schoenen stond zou ik gaatjes in de eieren prikken.Tegen de tijd dat ze uit zullen komen is het veel te koud.En dan overleven ze het toch niet.
Succes Groetjes Riny

Tara

Hoi Vicky,

ben het eens met Riny hoor, het is veels te zwaar om nu nog een nestje groot te brengen en de jongen hebben heel weinig overlevingskans.

Groetjes, Tara

Karin

En het broedblok vrij snel weghalen. Je kunt haar nog even op de doorgeprikte eitjes laten broeden, maar zodra ze geen interesse meer heeft direct het broedblok weghalen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves