11 mei 2025, 23:14:57

jongen met vreemde pootjes

Gestart door caroliendewit, 7 oktober 2004, 02:16:52

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Carolien,

Jammer dat een jonkie het niet heeft gered.
Sterkte ermee.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Carolien,

Wat jammer dat de kleine het niet gehaald heeft maar dat zal niet met het pootje te maken hebben gehad lijkt me.
Of hij kon niet ver genoeg omhoog komen en kreeg niet voldoende voeding maar dat kan je zien als de krop steeds leeg blijft.
In elk geval is een leven met 1 goed pootje ook goed te doen voor een valkje maar met twee pootjes is het wel fijner voor ze natuurlijk.
Sterkte met het verlies van de kleine.

Groetjes, Paul

caroliendewit

Hoi allemaal,
Het gaat nu heel goed met ons jong. Ik heb vandaag het touwtje eraf gehaald en zo op het eerste oog ziet het er goed uit. Hij staat nog wel een beetje wankel op zijn pootjes, maar ik denk dat hij er nu weer aan moet wennen dat hij de stevigheid van het touwtje kwijt is, zijn pootjes staan nu recht onder hem i.p.v. naar de zijkanten. Ik hoop ook dat het goed blijft gaan, maar ik heb goede hoop. Hij groeit goed en komt al aardig in de veren. Hij kan nog niet vliegen, maar ik denk dat dat ook niet lang meer gaat duren. Hij is nu bijna 5 weken oud. Hoe oud zijn ze als ze gaan vliegen en klimmen en zo?

Groetjes Carolien

Paul

Hoi Carolien,

Wat goed dat het geholpen heeft met het touwtje.
Ik vind het ook fijn om te horen dat het werkt dan weet ik ook dat als ik het zou hebben dat het helpt :-)
Meestal gaan ze als ze ongeveer 5 weken zijn al vliegen maar sommige doen er een paar dagen langer over.
Ze gaan eerst oefenen en met de vleugels klapperen en een of meerdere dagen daarna vliegen ze ineens plotseling.
Het valkje wat ik nu met de hand grootbreng was een week achter en had tot heel laat amper veren.
Die is met 6,5 week echt gaan vliegen maar normaal is dat veel eerder.

Groetjes, Paul