26 april 2024, 22:35:34

handopfok zonder handopfokvoer

Gestart door Tchii, 27 oktober 2004, 18:34:38

« vorige - volgende »

Tara

Citaatmja de luchtkamer is zeer groot...

Ja inderdaad, volgens mij is het jonkie overleden, als ik schouwde en het was zo, brak ik het open en wat het uitgedroogd..

Groetjes, Tara

kipparkiet

dat denk ik niet...

ik ga WEER maar eens de link leggen naar een kippenei...
Eerst piept het kuiken in het ei en dan is het ineens stil, maar dan ineens is het ei aangepikt... mss is het jong hier ook wel kracht aan het sparen, ik weet niet :(

Tara

Hoi Toon,

Lique denkt ook aan uitdroging, en dan nog, dat jong ziet er niet levend uit, moest het bezig zijn met uitbreken, zou je beweging zien en zou het eitje veel donkerder zijn.
Bij valkparkieten hoor je dan ook lichte piepjes.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

dat van die piepjes klopt niet altijd. Ik heb veel eitjes gehad die niet piepten vlak voor ze uitkwamen hoor. Ik zou het nog wat aankijken, mss komt het nog uit.

Paul

Citaatik ga WEER maar eens de link leggen naar een kippenei...
Eerst piept het kuiken in het ei en dan is het ineens stil, maar dan ineens is het ei aangepikt... mss is het jong hier ook wel kracht aan het sparen

Ik heb ook vaak dat ze eerst piepen en daarna stil zijn en het ei openpikken terwijl ze dat doen piepen ze niet.
Ook zie je niet altijd beweging in het ei soms is het gewoon een tijdje niet te zien dat er beweging is.
In mijn laatste nest had ik ook eitjes met net zo'n luchtkamer en 2 kwamen er uit maar de derde heb ik moeten helpen.
Maar niet te snel aan het ei gaan peuteren als er echt een gaatje in zit kan je het vaak wel wagen want dan is het jong meestal zover.
In elk geval is het wel te droog geweest voor het ei normaal is de luchtkamer wat kleiner maar het kan gewoon nog uitkomen.

Groetjes, Paul

Tchii

..tnx :'( maar het is allemaal niej meer nodig... :'(
ik leg jullie later uit kheb ff geen zin :'(

srry,

val :'(

Tara

Hoi Valérie,

ik vind het echt heel erg hoor :(
Maar je merkte wel aan het eitje dat het jonkie niet in orde was, die luchtkamer was veels te groot..
Je hebt je best gedaan hoor.

Veel sterkte.

Groetjes, Tara

Tchii

tnx voor de steun iedereen :P lool