19 juli 2025, 19:32:12

handopfok zonder handopfokvoer

Gestart door Tchii, 27 oktober 2004, 18:34:38

« vorige - volgende »

Tara

Hahaha Inger ja :D

Maar ok, nou, ik vind het nogal vreemd dat je hun niet binnen mag zetten als je anderen binnen mag zetten, in principe is het een beetje hetzelfde..

En wat ik nog niet begrijp, je laat de eitjes uitbroeden door dit koppel, maar zij willen jongen niet voeren???? En de echte ouders van de eieren verlieten hun -op de bodem liggend- nestje??? Waarom geef je die eitjes dan aan een koppel die niet voeren wil ??????????

Nou... Ben benieuwd... En in de chalet, brr, is zowat even koud als buiten... Ik zou de eieren gelijk weggehaald hebben als ik ze zag, als ze echter bevrucht zouden zijn zou ik het koppel hoe dan ook binnen gehaald hebben of eventueel in de binnenvolière, met de warmtelamp :-).

Groetjes, Tara

Valerkietje

CitaatHahaha Inger ja :D

Maar ok, nou, ik vind het nogal vreemd dat je hun niet binnen mag zetten als je anderen binnen mag zetten, in principe is het een beetje hetzelfde..

En wat ik nog niet begrijp, je laat de eitjes uitbroeden door dit koppel, maar zij willen jongen niet voeren???? En de echte ouders van de eieren verlieten hun -op de bodem liggend- nestje??? Waarom geef je die eitjes dan aan een koppel die niet voeren wil ??????????

Nou... Ben benieuwd... En in de chalet, brr, is zowat even koud als buiten... Ik zou de eieren gelijk weggehaald hebben als ik ze zag, als ze echter bevrucht zouden zijn zou ik het koppel hoe dan ook binnen gehaald hebben of eventueel in de binnenvolière, met de warmtelamp :-).

Groetjes, Tara

ik mag ze nie binnen zetten ivm allergie en stof, en in de chalet is het veel warmer dan buiten, het is geisoleerd.
en het is het enige koppel da ik nog heb buiten twinky en piddbull dat hun eitjes verlaten hebben, en de vorige keer broede Darva en lokky ook op eitjes dat niej van hun zijn..
en ik heb alleen een binnenvolliere..nog geen buitenvoliere das voor volgend jaar.
ik zet door voor mijn kleintjes hoor, ik zat zelfs al bezoekjes aan m'n vriend af te zeggen voor ze...
kzit ok voordurend op sites bezig enzo
ik heb handopfokvoer besteld via internet die worden binnen 5 werkdagen na betaling opgestuurd..ik heb eens met een goede lamp naar de eitjes gekeken en volgens mij komen ze pas uit binnen 7-8 dagen
nuja..

vriendelijke groetjes,

Valérie

Stijn dc

mmm, gaat dit niet een beetje ver? Bezoekjes aan je vriend afzeggen? Vind ik een beetje vreemd hoor ::)

Tara

Citaatmmm, gaat dit niet een beetje ver? Bezoekjes aan je vriend afzeggen? Vind ik een beetje vreemd hoor ::)

Je bent in ieder geval niet de enige...

Ik vind alles wel wat vergezocht..

Marije

Ik vind jullie wel erg negatief over alles wat ze doet.
Ze zet zich in voor haar kleintjes, en heeft er veel voor over...
Okay, ik ben het er helemaal mee eens dat eitjes een naam vinden veel te ver gaat, maar haar nou te gaan bekritiseren omdat ze een bezoekje aan haar vriend afzegt.......dat vind ik ook een beetje ver gaan.....
Deze site is wel om mensen te steunen......ik ben het wel gedeeltelijk met jullie eens, maar je akn ook te ver gaan.... ::)
sorry, dit moest ik even kwijt.....
Groetjes,
Marije en Purrel

Stijn dc

er staat duidelijk bezoekjes, dus het is meerdere keren gebeurt. Dit lijkt me niet echt gezond voor die relatie, en moest het mis gaan met de eitjes, en de relatie gaat stuk, dan heb je helemaal niets meer. Ik zou gewoon hetgeen kans geven wat het meeste kans maakt.

Paul

3 november 2004, 15:03:41 #36 Last Edit: 3 november 2004, 15:07:07 by Paul
Hoi,

Ik moet ook wel even vertellen dat toen ik Kleintje met de hand opvoedde (vanaf 2 weken oud) ik ook wel de nodige afspraken heb afgezegd omdat ze 5 keer per dag gevoerd moest worden.
Je kan zo'n jong en teer valkje niet mee gaan zeulen op zo'n moment.
Nou hoeft een eitje natuurlijk niet gevoerd te worden maar je moet wel steeds de temperatuur en vochtigheid in de gaten houden en op het moment van uitkomen moet je er ook snel bij zijn om het jong de eerste uren wat water toe te dienen.
Maar nou ga ik dus even uit van een eitje in een broedmachine want normaal voeren de ouders het jong wel meteen.
Maar helemaal ombegrijpelijk vind ik het niet als je een afspraak daarvoor af zegt.

Groetjes, Paul

Ria

3 november 2004, 18:15:30 #37 Last Edit: 3 november 2004, 18:17:21 by Ria
Hallo,

Hier nog iemand met twee jonge valkparkietjes die aan de handvoeding zitten. Ze waren hier twee en halve week en ik kon gelukkig beginnen met 4 voedingen per dag. Omdat ik heel dicht bij mijn werk woon ga ik tussen de middag naar huis en zo lukt het aardig. Omdat die van mij wat achter lagen qua gewicht ga ik komend weekend, dan zijn ze 5 weken, over naar 3 voedingen en dan wordt het wat gemakkelijker.

Groet,
Ria

Annouschka

Hoi,

ik vind het heel lief en moedig dat Valerie haar afspraken afzegt/verlegd, ze heeft heel veel over voor haar dieren en dat vind ik mooi.
Ik denk wel dat haar vriend dat begrijpt :-/, de mijne zou dat wel begrijpen.
Toen Yabba en Solo nog baby waren en ze nog voeding moesten krijgen, hebben wij ook het ene en andere moeten regelen op ons werk en hebben wij afspraken afgezegd hoor, ik vind het iig heel normaal en zou het ook doen.

Ik hoop gewoon dat de baby het redt, want hij is nog wel heel klein.

Valerie, veel sterkte en moed, je bent echt dapper vindt ik.

groetjes
Annouschka

Tchii

tnx.. :)
nuja ik heb goed..en slecht nieuws :'(
gisteren is er een jong geboren..maar ik was er helaas niet snel genoeg bij, de ouders hebben duidelijk gepanikeerd in het nestkast, het jong zat onder de houdsnippers..dood :'(
ik heb de hele namiddag zitten huilen met m'n vriend die ook tranen in de ogen kreeg na al de instalaties en al wa ik gedaan had..ik had net de dag ervoor handopfokvoer gevonden...
de ouders gaan hun nestkast na dit niet meer in
het ander eitje heeft een deukje juist tussen de luchtkamer en tussen het jong..de deuk is gelukkig net op de plaats waar er geen aders lopen en het jong beweegt nog duidelijk.
ik heb het onder een warmtelamp gezet met een digitaal termometer op 38 graden, ik draai het eitje om het uur, en maar het regelmatig een beetje vochtig met op temperatuur gezet water tegen het uitdrogen...

vriendelijke groetjes,

Valérie

Stijn dc

hoi

moet het nu snel gaan uitkomen? want een ei mag je bepaalde tijd voor het uitkomen absoluut niet meer draaien.
ik weet er niet zo veel van ,maar dat meen ik wel gehoord te hebben.

kipparkiet

Ik, de vriend van Valerkiet, vindt dat jullie wel allemaal erg veel tegen haar zijn, onze relatie is zeer sterk, wat maakt mij dat nu uit dat er eens iets verzet word?

maar nu ontopic...
Wat valerkiet voor haar kleintjes doet is wel erg veel, soms denk ik ook wel eens dat het overdreven is, maar of je dat nu zegt of niet hé, ze zet er toch mee door, en dat er vele onder jullie zijn die haar bekritiseren op bijna elk woord dat zij zegt snap ik niet...

ik hoop dat de geluk eens aan haar kant kan zijn en dat het tweede jong het wel overleeft dat ze zich kan bewijzen dat het WEL kan! Alles kan en voor alles is een oplossing, ge moet de oplossing alleen maar vinden... (woorden die maar al te vaak uit valerkiet haar mond komen)

Ik hoop dat jullie ergens ook eens begrip opbrengen voor wat zij doet, zij zoekt hier steun... daarvoor dient dit forum ook denk ik hé!?!

Vriendelijke groeten,
De vriend  ;)

Tchii

hihi tnx schat :D..ik verwachte je niej op dit forum :P

nuja..het ei schat ik 16-17 dagen..moet ik dan al stoppen met het eitje te draaien? :-/
ik weet het echt niej maar er is nog een probleem dat ik nog niej gezegt had, de luchtkamer is veel te groot... :'(

tnw iedereen,

Valérie

kipparkiet

:-* Ik kwam hier wel vaker wat lezen hoor ;)

mja ik weet enkel dat het zo is met kippen maar kippen zijn geen valkparkieten hé...
nu jah ik blijf allesinds duimen voor da kleintje!

birdy2

goeso kipparkiet, dat je je vriendin zo steunt. Al geloof ik niet, dat men het zo rot bedoelde. Iedereen heeft een eigen mening, waar men voor uit mag komen. En de een heeft meer over voor een dier dan een ander.

Dat merk ik vaak zat in mijn eigen omgeving. Hoe vaak ik niet gehoord heb, dat je een ziek of gewond vogeltje beter ......., omdat ie andere vogeltjes kan aansteken :'(
En wat ze op de ..... en daarna zeggen, zal ik maar niet opschrijven. :-X  Gelukkig zijn er ook een heleboel mensen, die er anders overdenken. Zoals jullie zelf ook hebben kunnen lezen.

En al blijf ik erbij, dat jullie laat in het seizoen bezig zijn, toch zou ik zelf ook een aantal afspraken afzeggen of iets wijzigen, om zo'n kleintje groot te krijgen. Hoe klein de kans ook is, de kans is zelden 0,0000% kans. ;)

Hopelijk lukt het om jullie "kindje" groot te krijgen en wens jullie s6.