2 mei 2025, 11:57:16

punkie ziek

Gestart door stevin, 7 november 2004, 23:11:40

« vorige - volgende »

stevin

Punkie is al twee weken ziek, zit op de grond en heeft diaree. Ook is Punkie heel mager. Met punkie naar de dierenarts geweest en heeft antibiotica gehad. Punkie zit na twee weken nog heel veel op de grond. Komt alleen op zijn stokje zitten als hij wilt eten of drinken, wat hij goed doet. Wie weet wat ik nu nog kan doen, anders ga ik snel weer naar de dierenarts.

Tara

Hoi Stevin,

is Punkie al eens ontwormd geweest ?
Persoonlijk zou ik snel weer naar de DA gaan en eens ontlasting laten onderzoeken e.d.
Je kan eventueel druivensuiker in het drinkwater doen nu.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Stevin,

De meeste dierenartsen weten weinig van vogels en die geven vaak meteen antibiotica meer weten ze niet helaas :-(
Je kan het beste naar een echte vogelarts gaan die kunnen veel meer met zieke vogels en dan knapt Punkie waarschijnlijk snel op.
Links in het rijtje bij dierenartsen vind je een aantal adressen.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Stevin
Wat je in die tussentijd wel zou kunnen doen is zorgen dat ze het lekker warm heeft.Zit ze binnen??
Als je geen warmtelamp hebt kun je ook een infraphile lamp gebruiken.
Veel succes!!!! ;)

Riny

Wat ik nog vergat te zeggen,neem anders eens telefonisch contact op met DR FELD als de afstand te groot is.
Ik ben zo eens heel fijn geholpen,en de medicijnen werden tegen een kleine vergoeding opgestuurd.Daags naderhand had ik ze in huis.
Veel succes!!! Riny