8 mei 2025, 08:00:34

aanschaf valkje

Gestart door P.Kusters, 25 oktober 2004, 17:14:50

« vorige - volgende »

P.Kusters

Hoi,

ik ben op zoek naar een kweker die binnen kweekt en dus tegen december wat jonge vogels heeft zitten.
Als het aan mij lag had ik allang een valkje gehad, maar door omstandigheden krijg ik er nu pas de kans en tijd voor

groetjes Pim

Paul

Hoi Pim,

Er zijn hier zat kwekers die binnen kweken.
Misschien is het ook makkelijk om erbij te vertellen waar je woont dan kan je een kweker zoeken bij jou in de buurt.

Groetjes, Paul

P.Kusters

ik woon in zuidlimburg in de buurt van heerlen

gr pim

Coco en Chantal

Hoi Pim

Ik weet een winkel te zitten in Beek (limburg) dat is Leo handels    http://www.handels-papegaaien.nl
en die heeft meestal jonge valkparkieten zitten.
Ik zelf heb er al 2 gekocht en ze zijn ontzettend mooi en lief.
Je moet ze dan nog wel met de hand voeren, maar hij heeft ook oudere zitten.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

P.Kusters

ok, bedankt...ik ga morgen eens kijken.

gr pim

P.Kusters

ze hebben idd oudere zitten, maar die zijn ongeveer 1 jaar oud....
en dat vind ik wel een beetje te oud.
volgens hen zouden er ook weinig meer binnenkomen in deze tijd van het jaar.

p.s. het hoeft niet perse in limburg te zijn, als het maar niet richting groningen ofzo is ivm reistijd.

gr pim

P.Kusters

31 oktober 2004, 17:38:40 #6 Last Edit: 31 oktober 2004, 17:40:00 by P.Kusters
Ik heb dus na wat zoeken op marktplaats een paar mooie vogels gevonden waarvan ik er dus nu een moet gaan uitkiezen ::)

dit zijn ze dus

en aangezien ik nu wel vaker hier op het forum zal verschijnen heb ik me gelijk maar even geregistreerd

gr pim kusters

Marianne

Hoi Pim,

Leuk hoor, een lutino.
Ik heb bij mijn 4 jonge ook 2 geparelde lutino's zitten.
Die zijn alleen nog niet uitgevlogen en zitten lekker in het blok.

Ik las het berichtje nu pas.... ik heb nog een wildkleur zitten die nog geen nieuw baasje heeft.
Maar misschien was de afstand toch te groot, ik woon in Noord-Brabant vandaar.

In iedergeval al van harte gefeliciteerd met je lutino en aangezien je nu lid geworden bent van het forum zullen wij de verhalen van je toekomstige valkje wel lezen.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Pim,

Zo te zien zijn het handgevoerde valkjes toch ?
Die zijn meteen heel erg tam in elk geval dus dat is wel leuk.
Maar ga je die zelf verder met de hand grootbrengen of doet de kweker dat voor je?
Als je het zelf gaat doen is er namelijk altijd wel een risico aan verbonden ongeveer 50% van de handgevoerde valkjes gaat dood als je er geen ervaring in hebt helaas :-(
Neem in elk geval het valkje wat je het meeste aanspreekt dat is vaak de beste keus voor jezelf :-)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groetjes, Paul

Carla_en_Yoshi

Hallo Pim.

Wat leuk een lutino,gefeliciteerd.
Ik heb zelf ook een tijdje in Limburg naar een valkje gezocht,ik wilde graag een witmasker.
Ik stond op een wachtlijst :(,maar dat duurde me te lang.
Via marktplaats ben ik ook bij Theo :) terecht gekomen.
Daar heb ik Breezer gekocht :).Een cinamon geparelde witmasker(de rechtse op de foto).Breezer is ook een handopfok valkje,zelf heb ik hem nog 3 weken gevoerd en toen was hij zelfstandig.Theo geeft heele goede uitleg over het voeren en neemt er de tijd voor,maar bij hem kan je ook wachten tot ze zelfstandig zijn.
Wanneer ga je je valkje ophalen?
Groetjes van Carla.

P.Kusters

ik ga het valkje woensdag halen. hij hoeft nog maar 1.5 tot 2 weken gevoerd te worden. ik heb nog nooit specifiek een valkje gevoerd, maar ik heb vroeger wel kauwtjes met de hand opgevoed ( deze waren slechts een week oud toen ik ze kreeg, dus ik heb er wel wat ervaring mee.
voor de rest zal ik goed naar theo luisteren over wat die te vertellen heeft en dan ga ik er vanuit dat het wel los zal lopen.
Ik heb er in ieder geval veel zin in en kan niet wachten tot het woensdag is.

gr pim

P.Kusters

Vandaag hebben we gonzo opgehaald!!!

en het is een lieverd....handopgevoed, dus eigenlijk al tam.
hij is zo goed als van de pap af, maar moet nog een heel klein beetje bijgevoerd worden.
hij is nu van de schrik van de treinreis aan het bekomen op mijn schouder.

gr pim

Carla_en_Yoshi

Hallo Pim.

Leuk dat Gonzo thuis is :).
En een leuke naam :D.Geniet lekker van je valkje.Maar dat zal wel lukken.Als Gonzo alleen maar bijgevoerd hoeft te worden duurt het nog maar een paar daagjes en is hij volledig zelfstandig.Toen Breezer nog maar 1 voeding kreeg,deed ik die sávonds,zo kon hij zelf de heele dag eten en sávonds kreeg hij z'n laatste voeding.
Maar hoe het allemaal verder gaat met Gonzo zal ik wel op het forum lezen.
Groetjes van Carla.

Marije

Hoi Pim,
Gefeliciteerd met je valkje!
Ennuh.....welke is het nou geworden?......de linkse of de rechtse op de foto? :D ;D....ben benieuwd.... :D
Groetjes,
Marije en Purrel

P.Kusters

ik geloof dat het de linkse is...... ::)

hij loopt hier al de hele avond rond alles te onderzoeken wat hij tegenkomt en lekker bij me te slapen, dat heeft hij hard nodig natuurlijk.M'n vriendin is ook helemaal verkocht...... :D
ook heeft hij al een halve stengel trosgierst op, dus met de voeding zit het wel goed.

gr pim