22 mei 2025, 01:00:37

Kleintje bijna dood

Gestart door Paul, 23 oktober 2004, 01:26:01

« vorige - volgende »

Paul

Hallo allemaal,

Ik ben me net rotgeschrokken voor de tweede keer alleen was het nu veel erger.
Vorige keer was een week geleden ongeveer.
Ik was kleintje even wat aan het voeren en ze eet nog maar weinig pap ik denk dat ze zelf al zaadjes en trosgierst stieken tussendoor eet.
Ik voer nu met een lepeltje omdat ze maar heel weinig eet en de hoeveelheid hoeft niet meer afgewogen.
Ik was aan het voeren en opeens viel ze om met stuiptrekkingen en bleef bijna bewegeloos liggen ondersteboven :-(
Het is de tweede keer dat dit tijdens het voeren gebeurd alleen was vorige keer met 5 seconden na wat schudden alles weer in orde.
Nu kwam er geen leven meer in en ze leek helemaal weg te zakken.
Ik heb haar wat lucht in de snavel geblazen niet te hard maar ik moest toch wat doen.
Daarna heb ik nog wat water in haar snavel laten lopen om de pap die misschien vast zat nog wat te verdunnen.
Ineens begon ze weer rechtop te komen maar dat was best wel eng het heeft wel ongeveer 2 minuten geduurd.
Ik was wel opgelucht toen ik haar een beetje hoorde gillen weer.
Ik denk niet dat het een epileptische aanval was omdat het twee keer precies met het voeren gebeurde.
Ik durf haar amper meer pap te geven op deze manier :-(
ik wil dr Feld er nog over bellen zo snel mogelijk maar het is nu natuurlijk op het moment geen spoedgeval meer en ik wil hem daar zeker om deze tijd niet mee lastig vallen.
Misschien dat ik hem morgenmiddag even probeer te bellen misschien heeft hij een idee waarom dit nu weer gebeurd.
Gelukkig is het nu ook weer goed afhelopen ik moet er niet aan denken dat het nu alsnog fout zou gaan met haar.
Heeft iemand nog een idee wat er nou fout gegaan is met Kleintje?

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

jeetje wat erg zeg, zit hier ook gewoon mee te rillen :(
Dit moet vreselijk zijn om mee te maken, is ook zo, maar aan jou ligt het toch niet je doet alles zo perfect... Hier was dat ook plots met Plukkie na een voeding plots helemaal vreemd doen :(. Zucht, ik hoop dat het niet weer gebeurt hoor, gelukkig gaat het weer beter. Ben benieuwd wat Feld morgen zegt.

Denk aan jullie hoor!

Groetjes, Tara

moonwitch (diana)

Hoi paul

Dit is nu bij mij ook gebeurd.
Maar toen waren de jongen iets jonger en ik gaf toen voeding met de spuit.
Je hebt echt geluk gehad, die van mij hebben het niet overleefd. Vandaar dat ik nu erg huiverig ben geworden om jonkies met de hand groot te brengen.
Wat jij beschrijft lijkt wel of ze te weinig zuurstof krijgen omdat ze te veel energie verbruiken om te eten.
Ik hoop voor je dat het niet meer voorkomt, en dat ze verder gezond mag groot worden.
In ieder geval heel veel sterkte ermee.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

suus

Hoi Paul,
Ja, logisch dat je je rot schrikt! Maar kwam ze na dat water dan gelijk bij? En hoe dik is je pap dan? Zal toch wel niet solide zijn neem ik aan!

Verder heeft Feld ik geloof van 11 tot half 12 spreekuur op zaterdag. Of tot 12 uur, maar s'middags niet. Wanneer je rond deze tijd belt, zijn ze er zeker!
Succes!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

daan

Hoi Paul,

jeetje joh das idd schrikken, ppfffff dat is niet niks.
ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt, dus ik zou niet weten wat het is, maar ik vind het wel erg eng klinken.
Succes met de kleine.

Groetjes daan

Paul

CitaatDit is nu bij mij ook gebeurd.
Maar toen waren de jongen iets jonger en ik gaf toen voeding met de spuit.
Je hebt echt geluk gehad, die van mij hebben het niet overleefd. Vandaar dat ik nu erg huiverig ben geworden om jonkies met de hand groot te brengen.
Wat jij beschrijft lijkt wel of ze te weinig zuurstof krijgen omdat ze te veel energie verbruiken om te eten.

Hoi Diana,

Ik heb hiervoor al 6 vogels van 4 tot 6 weken varierend in leeftijd met de hand grootgebracht en nog nooit eerder een probleem gehad.
Ik kan me ook voorstellen dat jij er van geschrokken bent het is niet fijn dit mee te maken en ik dacht ook echt dat ie er geweest was.
Misschien dat de mond op snavel beademing die ik toepaste geholpen heeft want zelf leek ie er niet meer bovenop te kunnen komen :-(
Ik voer ook liever niet met de hand maar deze moest ik wel voeden anders was ie 4 weken geleden al dood geweest.

Hoi Suus,

Bedankt om even de tijden van het spreekuur door te geven dan weet ik dat ik vroeg moet bellen morgen anders had ik in de middag gebeld.

Ze ligt de hele avond al rustig te slapen dus ze zal er gelukkig ook deze keer wel weer bovenop komen.

Groetjes, Paul

Irene

:o :o :o jeetje paul,
wat zul jij geschrokken zijn; dat was je vorige keer al vertelde je toen op de chat! Wat zul je je dan machteloos voelen, maar fijn dat je haar er toch weer bovenop hebt gekregen. Ik hoop dat Feld (of de vervanger, want ik dacht dat hij nog afwezig is) je goed kunnen helpen!
succes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Suzanne

Hoi Paul,

Jemig zeg, dat lijkt me ontzettend schrikken  :o. Ik hoop dat het niet weer gebeurd en ben erg benieuwd wat Feld te zeggen heeft.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Joyce28

aiii Paul,ik kan me goed voorstellen dat je je dood schrikt :-/
gelukkig is Kleintje erboven op gekomen,en hoop dat Feld weet wat het kan zijn.
Sterkte hoor,en duim mee dat het niet weer gebeurd
dikke knufffffff

Lique

Hoi Paul,

Jeetje, alweer :-/c dit klinkt nu wel heel serieus hoor.
Als je de vervangster van Feld wilt bellen, zou ik dat maar snel doen nu, want nu is ze in de kliniek, ze vroeg al of jaco voor 1 uur opgehaald kon worden, misschien gaat ze dan wel weer naar huis :-/

sterkte.

groetjes Lique

Annouschka

Hoi Paul,

jezus zeg, ik schrik hier enorm van, wat naar voor je! :(   Hopelijk komt het weer goed en krijgt ze die aanvallen, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen, niet meer.
Hoe gaat het nu verder met het kleintje?

Hopelijk heb je nog een DA te pakken gekregen want je zal altijd wel zien dat dit in het weekend gebeurd :(

Ik wil je heel veel sterkte toewensen en hopelijk gebeurd er niks raars meer.

groetjes
Annouschka

marianca.

Hallo Paul,

Hoe is het met Kleintje :-/Ik hoop dat alles goed is..

groetjes
marianca

Paul

Hoi Allemaal,

Ik heb vanmorgen nog even gebeld maar het enige wat ze bij Feld konden zeggen was inderdaad dat er voedsel in de luchtpijp gekomen was.
Ik voer nu hete kleine hapjes dan kan ze zich niet zo snel meer verslikken en ik hoop dat dat dan goed blijft gaan.
Ze schrokt nogal gulzig en dan kan het daardoor komen dat er wat pap verkeerd terecht komt.
In elk geval lijkt alles in orde verder ze vliegt ook al steeds beter en ze gilt nog steeds prima om voer dus dat is wel een goed teken.
Hopenlijk eet ze snel zelf helemaal zelfstandig dan zijn alle problemen voorbij.
Ik ben in elk geval heel blij dat het toch goed is afgelopen zo zag het er niet uit toen het gebeurde ik dacht echt dat het was afgelopen met haar :-(

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Paul
Probeer eens als je haar aan het voeren bent het lepeltje steeds lager te houden(zodat het bijna in het schaaltje ligt).
Ik doe dat altijd als ik een valkje met de hand groot breng en ze bijna zelfstandig moeten gaan eten.
Vaak eten ze daarna bij mij hun papje met zaadjes erover heen helemaal alleen
Groetjes Riny

marianca

Hallo Paul en vriendin,

Jippieeeeeeee,pffffffffffffffffff..wat ben ik blij voor jullie :).Was vol spanning het laatste nieuws over Kleintje aan het afwachten...normaliter is nu mijn PC uit :D ;).

Zo,dadelijk lekker slapen en geef Kleintje maar een FLINKE KNUFFFFFFFFFFF van mij :)

groetjes
marianca