3 augustus 2025, 12:19:30

4 valkjes en een kooi

Gestart door mastolk, 21 oktober 2004, 20:04:52

« vorige - volgende »

mastolk

hallo allemaal,
zoals een aantal al hebben gemerkt ben ik niet meer zoveel op het forum, sinds onze zoon geboren is.  Een aantal weten ook de reden ervan wel, maar goed..dat doet er nu niet toe.

Ik heb dus 4 valkjes binnen in een huiskamervouillere.
Nu gaan we verhuizen en (heaas  :( tijdelijk bij mijn ouders wonen. ze hebben echter helemaal geen plek voor onze vogels, en nu zitten we met het probleem dat we ze of moeten verkopen of een goed tidelijk onderkomen kunnen vinden. Dit laatste is bijna niet te doen, omdat het binnenvogels zijn.
Nu was daarom mijn vraag, wat zou ik als ik ze zou gaan verkopen voor ze kunnen vragen!? Ik vindh et echt vreselijk, vooral van Pino mijn eerste!!! Maar goed.....soms kun je niet anders. Ik weet ook niet hoe lang we bij mijn ouders gaan wonen, tot we een huis toegwezen krijgen. dat kan een maand maar ook een jaar of langer duren. TJA....wat moet je dan he?!

Het is een grote huiskamervouillere, en een wildkleur, lution, chinamon wildkleur en een grijze (hoe heet die ook alweer), oh ja volgens mij een witkop maar dan een grijzekop!

Ik hoor het graag van jullie,
groetjes Margrietha

ps: ik vind het echt heel erg dat ze waarschijnlijk weg moeten, maar wilde toch graag even een richtlijn weten. Zowiso doe ik de kooi niet zomaar weg! Die was te duur om zo weg te doen.

Marianne

Hoi Margrietha,

Bij het knopje kwekerij staat de prijslijst van Lique en Peter, misschien heb je daar wat aan.
Jammer dat je tot dit besluit hebt moeten komen.

Gaat het verder wel met je gezondheid?
Sterkte in iedergeval.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marije

Is er niemand van deze site die de hele beestenboel tijdelijk wil opvangen?
Kijk anders even op het forum bij vakantieoppas, daar komen ook mensen die willen oppassen, of in de linkerkolom bij vakantieoppas...... :)
Ik hoop echt voor je dat je wat kunt vinden, zal meehelpen zoeken....... ;D
Groetjes,
Marije en Purrel

Marije

Keek net zelf even en zag meteen John van Mierlo die het gehele jaar door plaats voor opvang heeft......zo zijn er denk ik nog wel meer mensen die iets doen......had je zoiets in gedachten? :)
Groetjes,
Marije en Purrel

mastolk

Hoi marije
dank voor je bericht, ik zal eens gaan kijken. Die man waarover je mailde staat die in de lijst? dan ga ik eens kijken waar hij woont, we hebben nl nu nog een auto maar omdat mijn man geen werk meer heeft, waarschijnlijk binnenkort niet meer.

Groetjes margrietha

mastolk

<<Gaat het verder wel met je gezondheid?
Sterkte in iedergeval. >>>

Het gaat heen en weer, soms goed soms niet. Is erg lastig dit wisselvallige weer. Regen voel ik al aankomen.  :)

Bij jou alles goed?

groetjes Margrietha

Marianne

Hoi Margrietha,

Ja hier is alles goed.
Regen aan voelen komen..... dat heb ik ook, ik heb namelijk reuma. Heel vervelend vind je niet?!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

mastolk

HOi marianne,
fybromialgie is een vorm van reuma, maar dat wist je misschien al!? Lastig he!? Maar aan de andere kant.....we kunnen natuurlijk ook als weervrouw gaan werken.   ;)

groetjes Margietha

Riny

Hallo
Ik zou met liefde de valkjes voor jullie op willen vangen maar dan komen ze wel in een bijna geheel overdekte buitenvoliere met binnenhok.
Groetjes en sterkte Riny

mastolk

Hoi Riny
Ik weet niet of mijn valkjes dat overleven  :(, het zijn echte binnenvogels. En hier in huis is het altijd erg warm, een overgang naar een ander verwarmd huis zou gaan, maar naar een overdekte buitenvoillere?!?!!? dat wet ik niet. Ik heb het ook nog nooit geprobeerd, maar op de site heb ik laatst ook al gevraagd of je binnenvalkjes in de winter naar buiten kunt doen en dat is niet zo'n handig plan.
Bedankt voor je aanbod! Als er mensen zijn die denken dat het wel zou kunnen dan hoor ik het graag!!!!!!! Dan neem ik wel contact met je op.
Waar woon je!? Ik ga in groningen -stadskanaal- wonen.

MVG Margrietha Stolk

Riny

Hallo luitjes
Ik zou met liefde jullie valkjes op willen vangen maar dan komen ze wel in een bijna helemaal overdekte voliere met nachthok.
Groetjes Riny

Riny

Hallo Margrieta
Ik woon in Noord Limburg.
Gr Riny

mastolk

Hoi Riny,
Limburg is een beetje de andere kant op  :D, ik zoek het toch liever ff dichterbij. daar we waarschijnljk binnenkort onze auto ook nog weg moeten doen  :(. Mijn man heeft nl per 1 dece geen werk meer, en ik werk niet...lukt me niet zo geod door mijn spieren en mijn zoontje erbij en een huishouden  :(

Toch bedankt!!!
Groetjes Margrietha

Valerie

Waar woon jij precies en hoe groot is jouw voliere? Ik zou mijn vriend wel proberen te overhalen om op ze te passen. Als ik plaats vind, doe ik het met plezier.
Ik zou niet graag zien dat jij met pijn in je hart je valkjes moet gaan verkopen omdat je tijdelijk geen plaats hebt.
Laat maar iets weten. ;)
Valerie

mastolk

Hoi valerie,
ik ga in Stadskanaal (onderin Groningen) wonen.
Ik hoor het graag van je!
MVG Margrietha