28 april 2024, 07:51:12

Normaal?

Gestart door Wendy_Verstappen, 23 februari 2003, 02:37:42

« vorige - volgende »

Wendy_Verstappen

Hallo,ik heb nu sinds 2 weken een valkparkiet(ik weet niet hoe oud hij is) Het (rare??) aan mijn vogel is dat als hij loszit hij op mijn vinger komt zitten en ik er mee kan rondwandelen  maar als ik mijn hand in zijn kot steek valt hij mij aan,als ik hem dan wat trosgierst geef kalmeert hij wel,maar mag ik hem nog steeds niet aanraken. Is dit normaal gedrag voor een valkparkiet en zo niet wat kan ik eraan doen(als ik trosgierst op mijn hand leg in de hoop dat hij erop komt zitten gooit hij dit eraf)????Groetjes

Paul

Hoi Wendy,
Je valkje ziet zijn kooi als zijn territorium en als je daar je hand in steekt ziet ie dat als een aanvallende vijand en daarom valt ie je hand aan.
Dat ie buiten de kooi op je hand gaat zitten is al een heel goed teken want dan is ie toch wel tam.
Mijn oudste valk valt je hand ook meestal aan als je die in zijn kooi steekt maar als ie er inderdaad uit is komt ie wel bij je zitten en mag je hem ook aaien.
Ook door de tralies heen mag je hem op zijn kopje aaien want dan komt ie helemaal omhooggekropen zodat je er beter bij kan.
Je hebt je valkje pas twee weken en hij zal zeker nog meer aan je wennen en als je hem veel aandacht geeft zal ie nog wel veel tammer worden en mag je misschien wel ooit met je hand in zijn kooi.

Groetjes,  Paul

Karin

Nou ik zou willen dat Tim wat agressiever was als iemand zijn kooi benaderd. maar nee.. Dan vind ie alles goed, als ie maar aandacht krijgt. Maakt niet uit van wie. Wild vreemden nog wel. Als hij los rond vliegt dan zoekt hij nog wel bescherming bij mij en Daniel.
Ik vind dat Tim zijn kooi moet zien als veilige plek waar hij met rust gelaten wordt, maar Tim ziet het echt als beperking van zijn vrijheid. Niks terratorium.. kooi!!!
Ik denk dat het goed is dat jouw valk dat doet. Hij zal jou straks wel genoeg vertrouwen om je toe te laten en dan mag alleen jouw vinger in de kooi. Goed dat je valk een plek heeft voor zich zelf. Lekker zo laten!
Karin