10 mei 2025, 21:40:21

man of pop

Gestart door Arno, 19 oktober 2004, 21:21:14

« vorige - volgende »

Arno

Is het waar dat bij albino valkparkieten het vrouwtje de gele streepjes, stippen onder de staart behoud ?
Ik heb een jong vrouwtje die ze nu wel heeft en mij is verteld dat dit bij vrouwtjes blijvend is
arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

suus

Hallo Arno,
Een albino valkparkiet is geheel wit. Waarschijnlijk bedoel je Lutino.
Deze valk is wit, met een gele kop. De popjes hebben een gele gloed en inderdaad de gestreepte staartveren. Deze behouden ze. Alle jongen worden geboren met het uiterlijk van een pop. Met de jeugdrui die 6 met ongeveer 6 maanden plaatsvind, veranderd de man langzaam qua uiterlijk. Hier een foto van onze Blossom, wildkleur man nu 8 maanden oud:
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

suus

Maar dan is ze niet geel vanzichzelf.
Want het is dan of geen albino of ze is vies dat ze gele stippen op de staart heeft!!
Anders zou ik het ook niet weten. Iemand anders?
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Arno,

dan kan je geen gele spots zien, bij albino's is het ook zo dat je naar het gedrag moet kijken om het geslacht te bepalen. Over het algemeen zijn de meeste albino's wel popjes, maar er bestaan toch ook mannen natuurlijk.

Dit komt omdat albino poppen makkelijker te kweken zijn dan albino mannen.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi Arno,

je mag mij de foto dan gerust mailen, dan plaats ik 'm.
taradewulf@hotmail.com

Mail 'm maar wanneer je 'm hebt ;-).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Arno,

Als je een albino hebt hebben ze soms heel iets cinnamon in de staart en dan zie je inderdaad die streepjes.
Als je valkje ouder dan 1,5 jaar is en ze heeft die streepjes nog dan is het een popje.

Groejes, Paul

suus

Hallo,
Paul, iets cinnamon erin brengt toch geen gele stippen met zich mee?
De gloed en bruin maar geel? Dat wist ik niet
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Suus,

Cinnamon geeft inderdaad geen gele stippen maar misschien dat het cinnamon voor geel is aangezien?
Als het echt geel is dan is het misschien toch een hele witte lutino want een echte albino (witmasker lutino) heeft totaal geen geel pigment en de veren.

Groetjes, Paul