28 april 2024, 20:57:17

Kweken

Gestart door GHOST_II, 21 februari 2003, 20:48:00

« vorige - volgende »

GHOST_II

Als er eitjes liggen komen ze dan meestal wel uit ? ? ? En hoeveel eitjes leggen ze ?

Greetz,

GHOST

Tara

Hoi Ghost, de valkparkieten leggen gemiddeld 4-6 eitjes, de kans op bevruchting is, hoe ouder het dier, hoe beter de eitjes bevrucht kunnen zijn, ook moet er een mannetje bij zijn ...
Maar dat wist je zeker al ;)
Groetjes, Tara :)

Mandy

Hoi Ghost, :)

Als er eitjes gelegd zijn kan je hier vanaf een dag of 3 oud met een lampje op schijnen en ga je bij bevruchting de eerste bloedvaatjes waarnemen. Iedere dag ga je dat steeds beter zien tot het hele ei gevuld is en het rond de 18e dag uit zal komen. Meestal hoor je een dag vantevoren al gepiep uit het ei komen of voel je het jong al in het ei bewegen. ;D
Zie je na een week dat het gelegd is nog niets, dan zal het onbevrucht zijn.  :(
En pas op met bevruchte eitjes, raak ze het liefst niet of zo min mogelijk aan omdat de eischaal uit honderden minisculen poriën bestaat. Je kan met vette/vieze vingers poriën afsluiten waardoor er minder zuurstof door het ei naar binnen kan, dat het vruchtje zo hard nodig heeft, en dan sterft het af...  :-/
Hebben je valkjes al eitjes gelegd Ghost of verwacht je ze?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Timmety

Meestal wel, als er een mannetje bij zit natuurlijk  :D.

GHOST_II

Ik verwacht eitjes omdat ze namelijk heeel veeel paren en het vrouwtje heel vaak in het broedhokje zit . En het mannetje zit altijd op de wacht voor het hokje  :D en hij is agressief naar mij dus hij zal het vrouwtje wel verdedigen.

Tara

Wat leuk voor je Ghost :) Je zult vast weldra eitjes hebben en hele goeie ouders zo te zien :)

GHOST_II

Jah ik hoop ook kleintjes te krijgen. Afwachten maar...........

GHOST_II

CitaatJah ik hoop ook kleintjes te krijgen. Nog bedankt voor de info Afwachten maar...........