Is er iets aan dat gillen te doen of af te leren??

Gestart door Martijn Bezemer, 18 oktober 2004, 03:20:30

« vorige - volgende »

Martijn Bezemer

Hallo.
Ik heb 2 valkparkieten van nog geen jaar, een geparelde wildkleur en een wit gele.Ik vind het hele leuke dieren maar een groot nadeel vind ik dat de wit gele heel veel en hard schreeuwt!! Die andere doet dat helemaal niet!Hij gilt niet alleen naar mij maar vooral ook naar de andere parkiet. Volgens mij is het een pop want hij heeft gele spots onder zijn vleugels.
Mijn vraag is:Is er iets aan dat gillen te doen of af te leren???
 mvg Martijn Bezemer

Karin

18 oktober 2004, 03:56:31 #1 Last Edit: 24 oktober 2004, 18:36:52 by kazoo
Hahaha, en daar moet ik nu een antwoord op geven terwijl één van mijn valkjes nu al 10 minuten lang in mijn oren zit te snerpen  :D :D :D Als eerste zingen en af en toe gillen is heel normaal vogelgedrag. Je valkje zal naar de andere gillen om hem / haar te roepen. Het valkje wat nu in mijn oren schreeuwt probeert mij te verleiden  :D De ene kan er beter tegen dan de ander. Maar als eerste is voorkomen van langdurig  schreeuwen beter dan genezen. Ik heb tijdens mijn vakantie er een stukje over geschreven voor op mijn site. Klik op de www hier links en ga naar het hoofdstuk "tam maken". Ergens onderaan staat er een stuk over. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

martijn b

hallo!

bedankt voor je reactie. het klopt dar deze valkparkiet roept naar de andere al lijkt het wel alsof die andere parkiet er ook gek van wordt!  
weet je wat ook gek is..... bij borrelnootjes denkt Pino (degene die niet schreeuwt) dat het eitjes zijn. heb jij zoiets ook weleens meegemaakt???!!!
groetjes Martijn  :-/

Karin

Ja, ik ken iemand waarbij de valkparkiet rozenbottels pikt om op te broeden  :D :D :D Wat een maffe beesten hè ? ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

saskia brands

hallo!

wat leuk om dit eier verhaal te lezen!!!!
mijn valkparkiet probeert altijd mijn tenen uit te
broeden, maf he maar wel lekker warm in deze koude tijden!!!!! ::) :o

Martijn B

:D :DDt is ook lache ja :D :D
Wat mijn valkje ook regelmatig doet is praberen met de kat te paren!! :-X
Vind je dat niet raar??????!!
De kat gaat dan heel hard mouwen en rend dan hard weg!!
Vreemd he???

martijn

hallo martijn!!!!

:D :D :D ja dat is helamaal een gek verhaal. zou jij misschien de eerste katvogel gaan krijgen??!!! ik hoop dat ik nog meer rare fratsen over vogels ga horen.
groetjes saskia

Riny

Hallo allemaal
Is het misschien een idee om geregeld wat nieuws te spelen te geven , al is het maar een bos onkruid.Daar kunnen ze trouwens uren mee spelen.Sommige valken schreeuwen ook uit verveling.
Gr Riny

martijn

hey rinus!

goed idee zeg, ik ben blij met elk nieuwtje!!! maar onkruid vertrouw ik niet zo, misschien zit er wel dan een giftige plant tussen!! >:(
heb je anders dan misschien andere ideeen om in de kooi te leggen????
ik ben benieuwd!! :-*

alvast bedankt van pino en cheeky :)

Paul

Hoi Martijn,

Wat je ze ook zou kunnen geven is wilgentakjes daar zijn ze helmaal gek van.
Ook kan je peterselie plantjes in de kooi leggen of brocolie.
Ik geef zelf altijd een mix van sla , geraspte wortels en stukjes paprika daar zijn ze ook druk mee bezig.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Als je onkruidzaad zelf zaait hoef je nooit bang te zijn voor giftige planten.
Groetjes Riny

barthezz

Hey, Het meest rare dat SkunK gedaan heeft is toch dat ie altijd de planten wilde slopen, en dat mn ma dan "ah ah ah ah" tegen m zei, nu scheurt ie naar de planten toe, begint zelf al "ah ah ah" te schreeuwen en racet weer vrolijk verder :P

martijn

hallo!

ik heb ook twee gekke valkparkieten!!!! daar is het ah ah ah niks bij!!! 8)
de mijnes kunnen het volks lied zingen dat doen ze door omste beurt een regel te fluiten, nu jij weer! ::) ;D

groetjes wilhelm

Paul

Hoi Martijn / Wilhelm

Mijne fluiten het A-Team en vallen soms ook net zo aan  :D :D :D
Gelukkig hebben ze geen wapens in de kooi anders was het leed niet te overzien  :D
Maar je kan erg veel lol hebben als ze zo die dingen kunnen fluiten :-)

Groetjes, Paul