4 mei 2025, 10:07:13

2 nieuwe valken erbij!

Gestart door bernerlover, 18 oktober 2004, 02:15:30

« vorige - volgende »

bernerlover

Ik heb toch de gok genomen om 2 valken te nemen bij mijn grasparkieten! En tot nu toe gaat het ontzettend goed. Ik heb nu 8 koppels grasparkieten en dus 1 koppel valkparkieten in de voliere zitten (oja ook nog een koppel chinese dwergkwartels). Ik heb gekozen voor een geparelde pop en een lutino man.
Dit zijn ze. Als je geen plaatje ziet moet je ff naar http://groups.msn.com/infograsparkieten/mijn2valkparkieten.msnw gaan.

Tara

Hoi,

de foto is zichtbaar hoor :)

Wat een knapperds heb je er bij, ben helemaal weg van ze echt, lieve lutino man :). Maar de geparelde pop is ook erg mooi hoor!

Ik hoop wel dat het goed gaat want één koppel valken bij acht koppels grasjes ??

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Bernerlover,

Ze zien er heel mooi uit en het is zeker te proberen met de valkjes bij de grasjes.
Buiten het broedseizoen gaat het meestal ook wel goed alleen als ze gaan broeden even uitkijken de grasjer kunnen de jongen van de valkjes dan wel eens iets aandoen.
Valkjes zijn zelf heel sociaal en zullen de grasparkieten meestal niet lastig vallen.

Groetjes, Paul

Joyce28

gefeliciteerd met je koppel valkparkieten,das toch veeeel leuker dan grasparkieten? :P :D
grapje hoor

maarre weet je al wat voor jongen je ervan kan krijgen?
Anders weten de medeforummers je wel te vertellen wat je uit dat koppetje krijgt.
Ik weet dat niet want ik kweek niet ;)

bernerlover

de vrouw waar ik ze vandaag hebt, zei dat ze dacht lutino en als ik mazzel had misschien wel lutino bont. Maar als ik ga kweken en ik zie al wat voor kleurtjes ze worden dan laat ik het weten.

Paul

Hoi Bernerlover,

Als de man verder geen split is en niet gepareld dan worden alle popjes die je als jong krijgt lutino en alle jonge mannen worden wildkleur.
Maar als ze ergens split voor zijn kan dat dus helemaal anders uitpakken hoor.
Bont lijkt me niet dan zouden toevallige bijde ouders split voor bont moeten zijn.

Groetjes, Paul

werty

he bernerlover
ik denk dat het wel goed gaat als ze genoeg ruimte hebben ik heb zelf 8 koppels gras parkieten 2 koppel engelsen en een koppel rood ruggen bij elkaar zitten aleen de rood ruggen haal ik in het broed seizoen weg de valken broeden gewoon tussen de gras parkieten .su6 met je nieuwe valken

bernerlover

Ik laat ff weten hoe het de afgelopen 2 dagen gegaan is.

Hartstikke goed, de valkjes gaan hun eigen weg en de grasjes trekken zich niks van de valken aan.
Toen ik net foto's ging maken zag ik wel dat gras het niet zo fijn vond dat er een valk in de buurt kwam maar verder heb ik geen problemen gezien en gehoort.
Kijk maar eens naar deze foto:

De volière is (lxbxh) 2x1x2 meter.

Riny

Hallo allemaal
Ik heb ook grasjes en valkjes bij elkaar gehad in een grote buitenvoliere,dat ging goed.
Maar toen mijn valkjes jonkie's hadden gingen de grasjes het nestblok in en begonnen de valkjes te pikken tot bloedens toe.
Heb toen besloten de grasjes weg te doen.
Hopelijk gaat het bij jullie wel goed!!!!!
Groetjes Riny