7 mei 2025, 23:01:28

wat bij elkaar?

Gestart door balocco, 20 februari 2003, 22:41:38

« vorige - volgende »

balocco

hoi allemaal

ik had een grote vraag ik hoor hier iedereen zeggen dat je valkparkieten niet met grasparkieten kon laten broeden, en hier thuis hoor ik iedereen zeggen dat dat juist wel goed gaat en dat die het beste met elkaar op konden schiet en dat dat de enige vogels waren die met elkaar kunnen broeden, wat kan ik bij elkaar laten broeden????????? laat het mij weten en is het waar dat je meer poppen moet hebben als mannen of hoeft dat niet persee?????????????????

groetjes balocco, due

Tara

Hoi Hoi, zoals ze hier zeggen zijn grasparkieten inderdaad niet goed tijdens de kweekperiode om bij valkparkieten of andere vogels te zitten. Als het om andere perioden gaat waar ze niet paren en broeden gaan deze goed samen. Maar als de valkparkieten eieren hebben, maken grasparkieten graag die nestjes kapot :(. Andere vogels die goed bij valkparkieten passen zijn bv. kanaries, zebravinken, bourkeparkieten, rosella's, met bijna alle vogels, als het maar wederzijds is, papegaaien zijn natuurlijk uitzonderingen, deze zouden echt niet bij parkieten mogen, maar dat wist je vast al :)
Hopelijk weet je wat bij :)
Groetjes, Tara&Co

Tara

Hoi, wat ik ff vergeten was je te zeggen over de mannen en poppen als je wilt kweken, ik nu heb 6 mannen en 4 poppen, het is veel beter dat er meer poppen zijn dan mannen, dan hebben de mannetjes vaak 2 poppen dus al nestjes meer, soms zouden ze ruzie maken als er te weinig poppen zijn, dus als ik een volière heb koop ik nog 2 poppen bij. Het is dus beter om meer poppen te hebben dan mannen als je wilt kweken :)
Groetjes, Tara&Co

Mandy

21 februari 2003, 21:58:46 #3 Last Edit: 21 februari 2003, 22:09:56 by Mandy
Hallo Balocco, :)

Zet alsjeblieft geen gras- en valkparkieten bij elkaar in het broedseizoen!!!
Ik ben zo 4 jonge valkjes verloren doordat een grasparkiet ze had dood gebeten!!! :o
Ik ben deze week weer met de kweek begonnen en heb de grasparkieten nu in aparte broedkooitjes zitten, zie foto.

De valken zitten bij elkaar in de voliére, dit zijn 4 koppels die 6 dezelfde blokken op gelijke hoogte tot hun beschikking hebben. Ze zijn allemaal al druk aan het inspecteren en paren. :P
Na het broedseizoen gaan ze allemaal weer gezellig bij elkaar in de voliére zonder problemen. Dit kan in principe met alle kromsnavels zoals Tara al benoemde. Van Rosella's heb ik pas gelezen dat je die ook apart moet laten broeden want die zouden ook nesten van anderen slopen, zelfs van hun soortgenoten!? :(
Ik heb niet meer poppen als mannen, maar heb dus 4 koppels. Ik heb geen idee of dat beter zou zijn, nooit van gehoord eigenlijk? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

balocco

hoi, tara en mandy ik ga zaterdag naar de markt en ik wilde eigelijk allemaal grasparkieten bijkopen maar ik zal het er over hebben met de rest en proberen andere te kopen
nog bedankt voor de tips en tot ziens groetjes,
                                      Balocco.

balocco

hoi ik wilde nog iets vragen, de soorten die jij noemde he tara kunnen dei dan ook samen broeden? en wat bedoel je met wederzijds? nog bedankt.
          groetjes balocco.
  ps? kun je nog wat meer soorten noemen?  ::)  ::)  :-/

Tara

Ja die kunne n samen goed kweken hoor :)
Wat ik bedoelde met wederzijds was dat de valkparkiet met alle vogels om kan gaan maar dat het wederzijds ook moet zijn, dat de vogel die je erbij doet ook met de valkparkiet om kan gaan, snap je?

balocco

oke nou snap ik het tara maar staat hier op de site ook wat erbij kan mischien of niet kun je anders nog wat namen noemen ( ze moeten niet te duur zijn)

Tara

vogels die goed samen gaan bij valkparkieten tijdens kweekseizoenen:
bourkeparkieten, rosella's, kanaries, zebravinken, nachtegalen, vinken, Princess of Wales, andere neophema's, bergparkiet, barnardparkiet, barrabandparkiet, noem maar op, catharinaparkieten gaan ook en roodrugparkieten en rood-en blauwvleugelparkieten, al zo'n vogels gaan goed samen :)