5 mei 2025, 22:48:05

vleugels zijn bijna weer genezen

Gestart door asiablue, 17 oktober 2004, 03:57:25

« vorige - volgende »

asiablue

Hallo en bedankt aan iedereen die mij gerust hebben gesteld met alle adviezen voor mijn Tommie en haar vleugel.   ;D Ik heb uit eindelijk Dr. Feld gebeld voor een afspraak die over een week zou plaats vinden. Na 3 dagen heb ik Dr. Feld afgebeld want de "infectie" was dus danig verbeterd dat een bezoekje naar Amerfoort niet nodig was.  Er was geen verkleuring meer en ik kon zien dat nieuwe veren in ontwikkeling waren.  Ik was heeeel blij dat Tommie zo snel weer er boven op kwam.  Ze kan nog niet vliegen maar ze probeert het telkens weer.  De juiste voeding heb zeker haar genezing drastisch versneld!  Nogmaals bedankt!!!   ;D .

Paul

Hoi,

Fijn dat Tommie weer een stuk beter is nu en bijna genezen.
Het blauwe zal dan toch wel een bloeduitstorting geweest zijn denk ik.
In elk geval goed dat je toch dr Feld even gebeld had die kan er vaak wat meer van zeggen wat het kan zijn.
Zijn ook de meeste veren al weer wat aan het teruggroeien?

Groetjes, Paul

asiablue

Hallo Paul,
Ik heb gisteren nog de nieuwe slagpennen bekeken en de nieuwe veertjes zijn al te zien! Ik ben van deze ervaring wel geschrokken hoor maar gelukkig is het wel allemaal goed afgelopen.  Ik ben er van overtuigt dat de nieuwe voeding wel geholpen heeft met de verbazingwekkende snelle herstel!!
Dus geen goedkoop voeding meer voor mijn vogels! alleen maar de beste is de beste!!! Groetjes, Sandi

Paul

Hoi Sandi,

Voeding is zeker belangrijk voor een goede gezondheid.
Ook een mineraalblok en vogelgrit en maagkiezel en misschien nog een sepia in de kooi is ook eigenlijk belangrijk.
In Extra vital zit al heel veel voeding ook eivoer onder andere dus als ze dat goed eten en alles opeten krijgen ze een goeie voeding binnen.
Het kan dus heel goed dat het door de de verkeerde voeding  en misschien een tekort aan kalk of mineralen is gekomen die problemen.

Groetjes, Paul