29 april 2024, 18:25:32

mooie cinnamon geparelde

Gestart door Speedy, 20 februari 2003, 13:31:26

« vorige - volgende »

Speedy

20 februari 2003, 13:31:26 Last Edit: 20 februari 2003, 13:36:05 by Speedy
Ik kom net thuis van boodschappen doen en heb weer eerst bij de dierenwinkel staan kijken bij de valkparkietje.
Zucht))))) ja er zaten er dit keer 4.
3 wildkleur waarvan 1 zeker weten een man was, hij floot naar me terug, zo lief.
En een heel mooie cinnamon geparelde, wow wat een beauty was dat.
Helaas was dit schatje gekortwiekt, en niet zo mooi ook hoor, getverdemme wat erg dat er mensen zijn die zomaar in het wilde weg gaan knippen aan de vleugels.
Ik vroeg aan de man van de winkel waarom hij gekortwiekt was, ja dat was gedaan door mensen die hem toch maar weer terug kwamen brengen omdat ze een andere mooier vonden, belachtelijk hoor, maar ja......ik zei verder maar niks.
Volgens hem was het een mannetje, dus heb ik hem niet gekocht, omdat ik dus een pop zoek, volgens de man zat er een pop wildkleur in, ja zo aan de houding te zien leek die er ook wel op, beetje stilletjes, en erg bleek van kleur, vergeleken met de andere.
De geparelde was wel lief voor dat valkje trouwens.
Heel leuk vond ik die fluitende, maar ja ik heb al 2 mannen. (ik ga ervan uit dat Punky toch een man is)
Nu twijfel ik wel over die mooie geparelde, ik zou hem zo op willen halen, maar weet niet of die vleugels goed komen en eigenlijk wil mijn man het liever niet dat ik daar een vogel koop.
Ik moest het ff kwijt......

Groetjes,
Trudie

Natalie

Volgens mij ben je al helemaal verliefd op het valkparkietje. Ik zou hem maar snel gaan halen, want anders krijg je er vast spijt van als ik je zo hoor.En waar twee valkjes eten kunnen er ook wel drie eten denk ik toch? Zou je man niet overstag gaan als ie hem ziet?

Speedy

Hoi Natalie,

Nou, ja kijk....ik vind hem wel heel erg mooi, maar wat ik al zeg, hij is op een lelijke manier gekortwiekt, mijn man heeft het liever niet, hij heeft hem ook gezien.
En ja als het toch een man blijkt te zijn, zit ik er met 3.
Dus leg me er maar bij neer om hem niet te gaan ophalen.

Groetjes,
Trudie

Paul

Als ie gekortwiekt is groeit het na de rui gewoon weer aan dus als het er nu lelijk uit ziet word het toch wel weer een beauty :-)
Hoe oud is die geparelde want na de rui vrliezen mannen hun parels en een pop houd ze dus dan zou je het kunnen zien.
Je kan ook met naald en draad in die dierenwinkel proberen, dan leert die man daar ook nog eens iets  :D
Als je hem echt graag wilt hebben gewoon halen alleen zal ie niet zo tam worden als speedy en punkie misschien :-(
Maar zelfs dat kan meevallen, is gewoon een kwestie van mazzel hebben.

Groetjes,  Paul

Mirjam-Moniek

Speedy, heeft je man soms liever niet dat je daar een valkje koopt omdat de dierenwinkel niet goed is? Als dat zo is kan je het valkje misschien beter niet kopen. Door dieren te kopen in een slechte dierenwinkel, houd je het leed van de beestjes namelijk in stand.
Als je man om een andere reden liever niet heeft dat je daar je valkjes koopt, dan heb ik niets gezegd hoor.  :)

Speedy

Goedemorgen,

Ja ook dat speelt erg mee, maar hij heeft wel gelijk, ik weet niet waar die beestjes vandaan komen he, en hoe vaak zijn die arme schatjes al vervoert? dat weet je ook niet.
Dit valkje was tenslotte al teruggebracht, dus bij wie is hij geweest?
En wat hebben ze nog meer met hem gedaan?
Nee ik ga er niet meer bij stilstaan en heb besloten om nog maar even langer te wachten op evt. weer een jong.

Groetjes,
Trudie

Lieve

Kan mij eens iemand uitleggen hoe dat in zijn werk gaat met die naald en draad? Heb daar vroeger nog wel eens van gehoord maar weet niet meer hoe de draad in de naald zit, haha;
En speedy, al gezwicht?

Speedy

 :D :D
Jaaaaaaaaaaaa, ik heb hem..... dit is hem dan.....Ik stond om 8.30 uur al in de winkel.

En? hoe vinden jullie hem?
Hij heet Yellow en hij fluit als de beste, onze oren doen er pijn van.
Zo hard doet hij het. Het lijkt wel een complete dierenwinkel die hij na fluit.
Het lijkt dus dat ie het erg naar zijn zin heeft hier.
We laten hem nog maar even met rust en hij zit in een apparte kooi.
De rest mag later met hem kennismaken.
Hij is mooier in het echt als op de foto, deze kleuren komen niet precies overeen hoor, hij is geler, heel mooi.
Hopelijk gaat het straks goed samen met Speedy en Punky.

Lieve

Gefeliciteerd Trudie  :D :D :D

het is inderdaad een hele mooie, begrijp heel goed dat je hem niet kon laten zitten. Het zal wel los lopen met de andere niet, denk dat er ook veel af hangt van het geduld van de eigenaar en dat heb jij zeker.
Trouwens, hele leuke naam, yellow.

Groetjes, succes ermee en tot chats
Lieve

Lique

5 maart 2003, 13:58:45 #9 Last Edit: 5 maart 2003, 13:59:02 by Angelique
[shadow=lightyellow,left,300]Hoi Trudie,

Ik had ook al gereageerd op je andere stukje, van Speedy. Maar nog een keer de tekst:

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe huisdiertje, Yellow.
Wat een mooi beesie is het zeg. Ik ben wel blij voor je dat hij nog in de dierenwinkel zat. Hij ziet er een beetje uit als een bont geparelde. Maar misschien ook wel een beetje split cinnamon. Hij lijkt heel veel op Sammy.
Het lijkt mij verstandiger om je eerst bezig te houden met Punky en Speedy, en daarna pas Yellow de aandacht te geven. Anders krijg je gauw een jaloerse situatie.

Groetjes Angelique
[/shadow]

Speedy

Ja Speedy en punky zijn nu los en niet meer van Yellow vandaan te slaan, maar wil ook Yellow zo snel mogelijk eruit hebben.
Ik wil weten hoe hij kan vliegen en dat hij nu ziet dat wij geen kwaad willen doen bij hem.

Mirjam-Moniek

haha Speedy, heb je hem toch gekocht! Hij is wel erug mooi ja. Snap best dat je die wilde. Vraag ik me toch af hoe je je man zover gekregen hebt, dat hij het ook goed vond. Erg verleidelijk gekeken ofzo?  :)

Speedy

 :D :D ja ik ben extra lief voor hem geweest, hij is vandaag jarig!! ;) ;) ;)
Het is gewoon een schat.


Natalie

5 maart 2003, 14:45:26 #13 Last Edit: 5 maart 2003, 16:53:38 by Natalie
Hahahaha, jij weet wel hoe je het aan moet pakken, he? ;)
Leuk hoor dat je hem toch bent gaan halen! En ik moet zeggen dat het echt een heel mooi manneke is hoor!  Het wordt nu al een echt dierentuintje bij jullie, en wie weet raakt je man nu ook wel besmet met de valkenkoorts :), dan kun je er misschien ooit nog wel ééntje bijkopen!

Speedy

 :-Xsssssst Natalie,

Nog ff aan deze laten wennen, hij praat al wel tegen hem hoor, hihihi.
Ik zei al tegen hem, dat er op de vin nog 2 bij passen, op elke wiek 1.