Help!!! Mijn valkje geeft over, wat te doen?!

Gestart door Hurmos, 14 oktober 2004, 01:53:27

« vorige - volgende »

Hurmos

Beste forum lezers,

Sinds vandaag gedraagt mijn valkje zich anders. Hij maakt zich bol, is rustiger dan normaal, fluit niet, zit futloos te slapen. Af en toe geeft hij over (hele korrels). Uitwerpsel--> ook hele korrels, alsof hij het voer niet kan verteren...

Wat moet ik doen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie

groet,
Hurmos

Annouschka

14 oktober 2004, 02:20:45 #1 Last Edit: 14 oktober 2004, 02:21:59 by Chewbakka
hoi,

ik wil je niet bang maken maar ga aub zo snel mogelijk naar de dierenarts!!
Ik heb dit hier ook gehad, neem zijn zaadjes weg, geef hem enkel wat trosgierst of beter nog, als je babypap voor vogels staan hebt, geef hem dat of geweekte pellets.
Dat zal ie makkelijker verteren, plaats hem onder een warmtelamp als je die hebt, opgelet temperatuur niet hoger dan 30°C of leg een warmwaterkruik in de kooi.
Geef hem ipv gewoon water, water met wat druivesuiker erin.

Nogmaals, wees er aub snel bij, wacht geen dag meer om een GOEDE vogelarts te raadplegen

groeten
Annouschka

Annouschka

Hoi,

ik weet niet of je nu nog op het forum aanwezig bent maar kom anders even naar de chat

groeten
Annouschka

suus

Hallo,
Nog een kleine aanvulling:
Een valk in de natuur zal zich zo lang mogelijk goed gedragen. Dus de ziekteverschijnselen (bol zitten, suf etc) niet laten zien. Dit doet jou valk nu ook nog steeds. Je valk is dan ook al langer ziek dan je misschien denkt. En verder zei Annouschka het al, ga naar een vogelarts. De meeste dierenartsen krijgen zeer zelden met vogels te maken, te weinig om er goed in thuis te raken. Een van de beste in Nederland vind ik dr Feld, die zit in Amersfoort.

En Annousschka, extra info: gasten kunnen niet de chat,,, moeten eerst lid worden!!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico