15 mei 2025, 09:55:42

Rare vogel

Gestart door Brigitte van de Vooren, 14 oktober 2004, 04:17:12

« vorige - volgende »

Brigitte van de Vooren

Mijn valkparkiet legt continu eieren welke onbevrucht zijn! De hele dag zit ze op de eitjes en daardoor zijn bijvoorbeeld haar nageltjes veel langer dan normaal. Ze is ook erg onvriendelijk geworden. Ze haalt constant uit als ik zelfs maar dicht bij de kooi kom. Maar toen dit alles begon is haar ontlasting ook erg dun geworden en ruikt erg zuur. Soms lijkt het wel of iemand overgegeven heeft. Herkent iemand dit of weet iemand wat ik moet doen? Is het goed voor haar om eens echt te broeden? Alvast bedankt!
Groetjes Brigitte :-/

Karin

Hoi Brigitte,

Die ontlasting is normaal, ze houden zo lang mogelijk hun ontlasting op en wat er dan uit komt ....  :D Ga eens naar mijn site ( zie het www links in mijn bericht ) en dan naar het hoofdstuk "meest gestelde vragen". Daar heb ik er een stukje over geschreven plus wat je er aan kan doen. Ze zijn inderdaad behoorlijk agressief als ze eitjes hebben. Ik heb er momenteel 2 met een broedblok en moet allerlei trucjes verzinnen om hun voer en water te verschonen  ;D Ze vliegen me naar mijn keel !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Brigitte,

Laat je de eitjes wel liggen voor drie weken of haal je ze elke keer weg?
Als je ze weghaald blijft ze namelijk leggen en als je ze laat liggen stopt ze en na de broedperiode van bijna 3 weken kan je de eitjes weghalen en ze legt een tijdje niet meer.
Dat ze aggresief zijn als ze eitjes hebben verschild per vogel.
Ik heb hele wilde die zijn juist heel rustig als ze eitjes hebben maar sommige tamme zijn dan juist heel wild en aggresief.
Ze veranderen heel erg maar als de eitjes weg zijn worden ze weer gewoon als daarvoor dus maak je daar geen zorgen over.
De rest heeft Karin al prima uitgelegd.

Groetjes, Paul

Brigitte van de Vooren

Hallo!

Dankjewel voor jullie hulp!! Daar heb ik echt wat aan. Het was trouwens de eerste keer dat ik op deze site was. Toen ik voor de zoveelste keer zowat over mijn nek ging van haar uitwerpselen dacht ik: nu ga ik opzoeken wat ik hier aan kan doen. Ik moet wel gauw wat kalk geven, want ik merkte wel op dat ze heel broos en licht leek. Daarom dacht ik dat ze ziek was ofzo. Als ik zo ruik ben ik echt wel ziek hoor! ;D Ik zal haar eitjes na die tijd weghalen. Ik ben benieuwd!

Groetjes van Brigitte