6 mei 2025, 22:10:37

te klein valkje van 3.5 weken????

Gestart door Vickyke, 12 oktober 2004, 22:45:57

« vorige - volgende »

Vickyke

Helloo

Na een paar keer zijn oogje te hebben uitgekuist zat het deze morgen weer dicht en ik heb gevoeld dathij nogal mager is.  Het ander valkje daar hebik dezemorgen bij gezien dat er allemaal mest(dat dacht ik toch) hing aan zijn poep.  Ik heb hem wat in warm water gezet zodat ik het erkon afdoen.

Maar het begon te bloeden.  Het bleef niet lang bloeden en niet veel.  Maar heb meteen naar de DA gebeld en hij komt deze middag langs.
Ik krijg waarschijnlijk wel een zalfje voor het oogje dat had hij al gezegd.  
Ik snap het eigenlijk niet goed het vorig nest was perfect in orde.  Kan het dat het te vlug achter elkaar is die nestjes?
De valkjes van het vorige waren nog maar net uitgevlogen of er lagenal weer eitjes in.  Nou ik ga het straksook een keertje vragen aan de DA.

Ik laat stsraks wel iets meer weten.

groetjes vicky

tommy

hoi
Heftig zeg.
Ik hoop dat hij het haalt.
Goed dat je de DA laat komen.
grt annemieke

Paul

Hoi Vicky,

Het bloeden kan komen omdat de uitwerpselen die vast zaten met loshalen nog een beetje aan de huid vast zaten en dat het iets beschadigd is.
Maar zeker met ontlasting die vastzit rond de cloaca is een dierenarts raadplegen altijd een aanrader omdat het ook een ziekte kan betekenen.
Heb je een weegschaaltje zodat je de kleine kan wegen dan heb je een beetje een indicatie of hij niet te licht is.
Ik hoop dat je van de dierenarts straks goed gericht hebt in elk geval fijn dat hij even langs komt.

Groetjes, Paul

Vickyke

hallo

Even vertellen wat de DA heeft gezegd.  Ze zouden dus diarree hebben.  Ook omdat aan hun poep veel mest blijft plakken.  Bij het valkje dat gebloedt heeft zou het geirriteerd zijn het velletje en daardoor zou het beginnen bloeden
Ik moet met ontsmetting de poepjes goed ontsmetten.

Ze krijgen iets voor de darmen dat ikvijfd agen moet geven.  Het kleinste jong moet ik zeker bijvoeden omdat het echt veel te licht is(zei de DA ook)en omdat hij echt klein is. En moet ook vitamientjes bijgeven.

Als het niet beter is na vijf dagen gaat hij iets straffer geven voor de darmpjes.  Nu hopen dat het goed gaat.

groetjes vicky

Vickyke

helloo

Even melden dat ze weer aan de beterhand zijn. :D
Het oogje plakt niet meer dicht en hij is al weer wat bijgekomen en gegroeid  ;D

Het andere zijn poepje is ook weer genezen en 1 keer per dag ontsmet ik het nog.
Ben blij dat ze er weer door zijn gekomen :)

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Wat fijn dat het al weer beter met ze gaat.
Het zal zeker goed komen met ze als ik dat zo hoor :-)
Ik denk ook dat nu het grootste gevaar voorbij is en dat het
mooie grote valkjes gaan worden :-)

Groetjes, Paul

Mariek

Hoi Vicky,

Da's een goed bericht zeg. Ze zagen er ook zo lief uit, hoopte al dat het goed zou komen. Plaats je nog eens een fotootje als het goed blijft gaan? Ben benieuwd hoe ze opgroeien. Veel succes en plezier!

Groetjes Marieke

tommy

hoi
Tof dat alles toch een happy einde lijkt te hebben.
Grt Annemieke