6 mei 2025, 09:38:29

valk en grasjes in 1 kooi

Gestart door johanna, 11 oktober 2004, 18:53:23

« vorige - volgende »

johanna

hallo allemaal, ik heb een vraagje ik heb deze kooi voor knuppel  

maar die is echt erg groot ik heb ook nog 2 grasparkieten zouden die erbij kunnen? ze zijn zeker een paar uur perdag vrij. dus beweging genoeg.

maar zouden ze ook in de koio bijelkaar kunnen buiten de kooi gat het goed.

liefs johanna knuppel en de grasjes

johanna

hier zie je nog een foto dat ze buiten de kooi zitten.

Paul

Hoi Johanna,

Zeker als ze al buiten de kooi aan elkaar gewend zijn kan je het rustig proberen.
Kwas grootte lijkt me de kooi prima alleen vallen de grasjes vaak valkparkieten lastig zo klein als ze zijn.
Maar heel vaak gaat het ook prima hoor ik heb zelf ook een grasparkiet bij mijn valkjes zitten en daar hebben ze geen problemen mee.
Blijf ze de eerste dagen even extra goed in de gaten houden en als dat goed gaat kunnen ze rustig bij elkaar in de kooi.

Groetjes, Paul

johanna

hoi paul bedankt voor je snelle reactie! ik ga het zeker uitproberen! bedankt!

liefs johanna knuppel boeffie en Sunny ;D

tommy

hoi
Ik zie dat jij een kooi hebt die ik voor me muizen gebruik wat grappig.
Die zijn inderdaad erg groot en daar kunnen makkelijk twee grasjes in en een valkje hoor.
Succes met samen zetten.
En inderdaad zoals Paul zie moet je wel even opletten de eerste paar dagen.
Als het de eerste 2 uur goed gaat heb je goede kans dat het lukt. Vogels zijn erg terretoriaal en zullen gelijk bij indringen toeslaan. Als jou valkje en je grasjes dat niet gelijk doen gaat het prima. Let wel even op als je vogels broeds worden dan kan de vrede nog wel eens exploderen.
Grt Annemieke

johanna

bedankt voor de snelle reacites!

ze zitten nu in de kooi en de grasjes zitten lekker dte kletsen en knuppel is in slaap gevallen. het doet hem volgensmij niet zoveel dat ze erbij zitten. ::)

ik hoop nu dast knuppel ook wat meer geluid gaat maken!

liefs johanna knuppel boeffie en sunny

Roosje

Zo groot vind ik die kooi niet, ik zou daar nooit 3 vogels in doen, ik vind mijn kooi, die zelfs wat groter is ook nog niet groot genoeg voor 2, maar dat is mijn mening. En als ze er echt veel uit mogen, dan is het ook wel ok. Wel vind ik die speeltjes echt supergaaf in die kamer, dan vermaken ze zich vast wel  ;D

Carla_en_Yoshi

Hallo.

Helaas ben ik het ook met Roosje eens.
Ik vind de kooi ook te klein voor 3 vogels.
Ik had eerst een kooi die groter was als die van jou,maar daar durfde ik zelfs geen 2 vogels in te zetten.
Wel fijn dat ze veel los mogen :).
Mischien verkijk ik me wel op de foto :-/.
Groetjes van Carla.

Roosje

Ik vind eigenlijk een kamervoilere pas groot genoeg voor 3 vogels, wil ze gewoon graag de ruimte geven, wij vinden het ook niet leuk om steeds verplicht dicht bij elkaar te zitten. Gezien dat stokje wat daar hangt, die ik ook heb, is de kooi niet echt hoog, en valkjes hebben aan hoogte juist het meeste. Het is niet voor niets een kooi voor knaagdiertjes  ;) Dat ze vaak los mogen en al die speeltjes hebben vind ik overigens wel heel goed, maar ze zullen toch wel eens alleen zijn...

Paul

Hoi Roosje,

Het gaat om 1 valkje en twee grasjes en als je soms ziet wat voor kooien ze voor grasparkieten verkopen is dit een villa :-)
Voor 3 valkjes zou het te krap zijn denk ik ook wel.
Maar een kooi kan inderdaad ook nooit groot genoeg zijn dat ben ik zeker met je eens :-)
Alleen zou er voor het valkje ook zeker een dikkere stok bij moeten ik zie nu dat er alleen dunne in zitten maar er kan gewoon een stokje van 18 mm bijgezet worden dat is voor het valkje veel fijner om op te zitten.
Hoogte is niet echt belangrijk voor valkjes ze kwamen bij mijn kamervolliere nooit lager in de kooi aan de onderkant zat er nooit een.
Die is nu in de helft verdeeld en nu komen ze wel op de bodem dus ik denk dat ze hoge kooien juist eng vinden.
Slapen doen ze allemaal zo hoog mogelijk daar voelen ze zich het veiligste.

Groetjes, Paul

johanna

bedankt allemaal voor de reacties,

de kooi  staat overdag altijd open zodat ze er altijd uitkunnen, en knuppel de valk is bijna altijd bij mij en als ie dat niet is zit ie buiten de kooi en daar zijn ook hele dikke takken bij. als ze er niet zo vaak uitkonden zou ik het ook nooit doen maar nu gaat het echt suppel goed! ;D ;D ;D ;D

liefs johanna knuppel boeffie en sunny

Roosje

Er zijn inderdaad nog veeeeel kleinere kooien te koop voor valkjes, dat vind  ik ook niet kunnen. Zag laatst in de dierenwinkel een vrouw die een papegaai wilde, de kleinste kooi vond ze wel wat groot... >:( Maar als ze er bij jou de hele dag uit zijn is het wel okee vind ik hoor  :)

johanna

hallo! even een updateje over m'n birdies

het gaat echtheel goed de heledag zijn ze uit de kooi en savonds rond een uur of 10 gaan ze er weer in. het is echt heel leuk en er is nooit ruzie gelukkig :)  en sochtends (wanti k laat de kooi 24 uur per dag open) komt knuppel naar m'n bed toe en kruipt ie nog ff lekker onder de dekens bij me ;D

in mijn dagboek (mijn lieve knuppel) kun je nog fotos zien van hun paradijsje!

Riny

Hallo allemaal
Ik heb valkjes en grasparkieten samen in een voliere gehad,ging prima!!!
Totdat mijn valkparkieten jonkie's hadden.
Tot mijn grote verbazing gingen de grasparkieten het nestblok in en pikte mijn babyvalkjes tot bloedens toe.
Groetjes Riny

Valerie

Leuke speeltjes heb jij daar!! Heb je die zelf gemaakt?
Oh en mijn Rocky zat vroeger samen met een andere valk in een toch wel kleine kooi. Vond ik ook wel klein.
Maar als de kooi altijd openstaat, wat maakt het dan uit? ;)