27 april 2024, 08:13:38

Doek over de kooi???

Gestart door Nelly Hameleers, 19 februari 2003, 18:33:51

« vorige - volgende »

Nelly Hameleers

Ik heb een vraag.

we hebben een valkparkiet gekocht hij heet Lollie.
Voorheen hadden we een kanarie. s'avond en s'nachts deden we een doek over de kooi.

Moeten we dit ook bij Lollie doen?

Peter

Hoi Nelly,

Dit hoeft niet, wij doen het niet maar de ander doet het weer wel...

Groetjes,
Peter

Tara

Hoi, als je vindt dat je valkparkiet te veel lawaai maakt, kun je een doek over de kooi doen, maar in feite is het niet nodig :)
Groetjes, Tara&Co

Dana

Hallo,
Ik doe het wel omdat we in een vrij oude tochtige flat wonen. Ze staat op een tochtvrij plekje in huis en dat heb ik met kaarsen gestest(de vlammen waren stil) maar omdat s'nachts de kachel toch zachter gaat doe ik nu een doek over haar heen zodat ze warm kan zitten. Maar dan wel zo dat ze me s'morgens aan kan zien komen en dat ze zich niet een hoedje schrikt als ik de doek eraf haal. Dus als je denkt dat ie het koud heeft s'nachts kan je het wel doen voor de warmte bijvoorbeeld.

Kelly Stark

Hallo,

Ik doe altijd een doek over Treesje als hij gaat slapen. En als hij veel te veel kabaal maakt ook. En meestal laat hij het wel weten als hij vindt dat hij er veel te lang onderzit. Soms krijg ik om 5 uur 's morgens een fluitconcert. Wel leuk om (veel te vroeg  :-/) mee wakker te worden.

Groetjes Kelly
Kelly

Kolkkie

Hoi,

Ik heb in al die jaren dat ik Coco en Einstein heb nog nooit een doek over de kooi gedaan. Bovendien vind ik het wel gezellig als ik wakker wordt gemaakt door de vogels. Is vele malen prettiger als de wekker :D  ;D . Ik ben er inmiddels zo aan het geluid gewend, dat ik het vooral 's avonds niet meer hoor. En zodra ik de lampen uit doe, zijn ze meteen stil.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kelly Stark

Haha, wat voor geluiden maken jouw valken dan als je aan alle geluiden gewoon wordt?  :D Ik probeer iedere keer weer niet op Treesje te letten als hij heel de boel bij elkaar krijst. Vaak probeert hij ons iets duidelijk te maken en dan lossen wij het op.

Bv zijn spiegeltje is vuil of ik moet een pluim uit zijn drinken halen... Maar vaak is hij ook gewoon vervelend aan het doen. En wil hij aandacht. En dan sta ik daar een kwartier aan die kooi te praten en vanaf de moment dat ik mijn rug draai begint hij weer. Gewoon frustrerend soms.

Groetjes Kelly
Kelly