13 mei 2025, 16:35:17

hoe noem je deze kleur?????????

Gestart door louisa29, 3 oktober 2004, 15:21:48

« vorige - volgende »

louisa29

ik hoop dat hij net zo mooi word.
hij heeft echt knal rode ogen  en niet donkerrode ogen hij is nu ruim drie weken en ze zijn nog niks verkleurd.
als hij is uit gevlogen zal ik nog eens een foto plaatsen

Paul

Hoi Louisa,

Het jong zal zeker heel mooi worden hoor :-)
Hoe waren de oogjes toen ze net open gingen als echt rood of heel erg licht en doorzichtig tegen rose aan?
Als ze in het begin heel licht waren kan er nog een Lutino factor doorheen zitten waardoor de ogen echt rood zijn.
Die vind je nu in de kleur niet terug maar als je gaat doorkweken met dit jong heb je dan wel kans op albino jongen :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

Misschien zit ik helemaal fout, maar is dit niet eerder een witmasker bont fallow?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

louisa29

ik weet het niet ik hoop dat hij snel in de veren zit.ik ben zo benieuwd.
ik dacht eerst dat het een albino was opmdat hij is geboren met witte dons en rode ogen dat kon je toen al door het vliesje heen zien.
hij was ook veel rozer dan zijn nest genoot.
maar als hij inde veren zit zet ik er een foto van op de site mischien dat dan alles duidelijk word

Suzanne

4 oktober 2004, 20:13:23 #19 Last Edit: 4 oktober 2004, 20:13:52 by blozend_appeltje
Ik zit me trouwens te bedenken dat het volgens mij idd een cinnamon albino is. De beschrijving slaat nl. pcies op mijn Baloo. Haar oogjes zijn ook rood, ook al lijken ze op de foto zwart:

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

louisa29

hoi als ik de middelste foto zie waar hij met nog een andere vogel op staat lijkt hij voorzover er veren zijn wel op ook van die iets donkere tippen aan de vleugel uit einden.
op de foto lijkt het inderdaad dat ze zwarte ogen heeftmaar dat maakt niet uit wel dan?

Suzanne

Hoi,

Nee maakt niet uit, en bovendien heeft ze rode oogjes. In ieder geval is mij verteld door de kenners dat dit een cinnamon albino is, ook wel cinnamon lutino witmasker genoemd.

Groetjes

Suzanne

Paul

5 oktober 2004, 06:24:13 #22 Last Edit: 5 oktober 2004, 06:24:40 by Paul
Hoi Louisa,  

Als ie helemaal in de veren zit kan je nog eens een foto neerzetten als je wilt.
Dan is het veel beter te zien en dan is het ook met zekerheid te zeggen wat het is.
Een cinnamon albino heeft heel weinig cinnamon in de veren en het leek me bij het jong veel donkerder van kleur.
Maar als ie beter in de veren zit is het veel makkelijker te zien wat het is :-)

Groetjes, Paul