13 mei 2025, 12:12:15

hoe noem je deze kleur?????????

Gestart door louisa29, 3 oktober 2004, 15:21:48

« vorige - volgende »

louisa29

hallo allemaalhebben een jonge valkparkiet met rode ogen maahij is wit met heel zacht bruin.
ik kan nergens vinden hoe deze kleur heet.
ik heb deze kleur ook nog nooit eerder gezien.
wie kan mij helpen?????????

Henry

ziet je valkje eruit met rode wangetjes soms?en heeft rode oogjes ik denk namelijk een lutino en als hij geen rode wangetjes heeft denk ik een albino kan je geen foto laten zien?

henry

Paul

3 oktober 2004, 15:28:26 #2 Last Edit: 3 oktober 2004, 15:29:13 by Paul
Hoi Louisa,

Zit er ook geel in je valkje?
Als er alleen zacht bruin in zit kan het een cinnamon zijn of als ie nog parels heeft cinnamon gepareld.
Als hij ook geen oranje wangen heeft kan het een witmasker cinnamon zijn.
Je kan even bij mutaties kijken links in de balk daar staan een heleboel mutaties en dan kan je kijken welke er het meeste op lijkt.

Groetjes, Paul

louisa29

hallo

ne hij heeft geen vlekken op de wang geen gele en geen oranje.

hij is echt hellemaal wit met creme.
ik kan nergens vinden welke kleur hij is .ook niet iets wat er op lijkt.
ik heb geprobeerd een foto te maken maar dit lukt nog nig niet ec

louisa29

Paul

Hoi Louisa,

Ik denk dan dat het dan een witmasker cinnamon is of een witmasker cinnamon lutino.
Die hebben een kaneel achtige kleur en de een is lichter dan de ander.
Hoe oud is je valkje nu?
Met een foto zou inderdaad het duidelijkste zijn ik hoop dat je er een kan laten zien.

Groetjes, Paul

louisa29

Paul

Hoi Louise,

Voor zover ik kan zien zal het een Bonte witmasker zijn en als de kleur zacht bruin is een cinnamon bonte witmasker die zien er net zo uit.
Hij is nog wel erg jong die moet je zeker ook nog met de hand grootbrengen?
Of heb je hem bij de ouders zitten?

Groetjes, paul

louisa29

bedankt,

maar hebben cinnamon bonte witmaskers dan rode ogen?
want dat heeft deze wel en dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
hij zit nog bij de ouders.hij is drie weken

Paul

Hoi Louisa,

Het kan als hij rode oogjes heeft ook nog iets van Lutino erbij hebben.
Cinnamon heeft ook vaak niet echt pikzwarte oogjes dat zit er een beetje tussenin geloof ik die kunnen donkerrode oogjes hebben.
Ik ben blij dat de kleine nog bij de ouders zit hij leek me al zo klein voor handvoeding :-)

Groetjes, Paul

louisa29

oke dan dit had ik nog niet eerder meegemaakt.
ik kon er maar neit uitkomen, maar gelukig dankzij jullie wel.
ik wil een ieder die geantwoord heeft dann ook hartelijk danken

suus

De kleur cinnamon hebben inderdaad erg donkerrode ogen. Dit kun je bv goed zien als je met een zaklantaarn schijnt in het donker.
Ook de eerste 2 weken als cinnamon valkjes geboren zijn, hebben ze rode ogen. Dit wordt minder na die 2 weken tot heel heel donker rood als ze ouder zijn.

Of de oogjes van een jonge zo rood zijn als een lutino denk ik niet, maar wel roder als een volwassen cinnamon.

Maar mooie mutatie heb je hoor!! ik heb ook een cinnamon witmasker, een popje hier een foto van haar:

zo gaat jou valkje er dus ook uitzien!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

suus

Nu ik de foto beter bekeek,  zag ik dat je geen gepareld hebt maar bont, en ach na het helemaal nog eens gelezen te hebben had Paul het al benoemd! (beter lezen voortaan dus!)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico