pff ik wordt knetter van die valkjes van mij

Gestart door adnaloj, 6 oktober 2004, 17:04:57

« vorige - volgende »

adnaloj

wie o wie kan mij helpen?
mijn koppel heeft een nestje gehad die nu 4 weken uitgevlogen zijn. nu zitten er alweer 2 in het blok van 3 weken oud.... en nu is er ook nog een jong bijgekomen van een andere mams.. die haar eitjes in het zelfde blok heeft gelegt.
dit allemaal van de zelfde man!!! ( trio efect )
goed nu heb ik nu in het blok zitten....

2 jongen van megan en jimmy ongeveer 3 weken oud..
1 jong van cleo en jimmy van 1 dag, DIT KAN TOCH NIET GOED GAAN??!!

het kleintje van een dag is erguh koud...
en mijn volgende probleem is dat er alweer nieuwe eitjes inliggen en ik niet weet van welk vrouwtje??

HELUP!!!

adnaloj

hai

ik ben een beetje pffffffff

hij is dood gegaan... ik heb hem nog warmgemaakt.. en een beetje voer gegeven. de ouders wouden er maar niets van weten. en hebben het kleintje continu weggeduwt. op het moment dat ik het advies van liqeu wou uitvoeren was het te laat.... jammer hoor.

ben er wel een beetje ondersteboven van. nature is so hard!!

groetjes jolanda

Lique

Hoi Jolanda,

Jeetje zeg :-/
Maar je had er verder weinig aan kunnen doen.
hopelijk dat het met de andere jongen wel goed zal gaan.

groetjes lIque

adnaloj

ja ik hoop het ook... het is ook niet te doen he zo kleintje met handopvok te voeren  :-/      ??
er is nog 1 jong wat nu nog uit kan komen.... en dan over 3 weken weer als ze bevrucht zijn.....
hoe kan ik hun legdrift stoppen? eitjes doorprikken helpt dus niet omdat ze halvewege de broed alwer nieuwe hebben gelegt...
de volwassen vogels zijn zelf wel gezond. niet mager of zo van al dat gebroed..

ja ik vindt het erg jammer. maar tja ik kan niet de tijd terug draaien..

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Vaak als er iets met een jong is voeren de ouders het niet en stoten het af.
Dat kan hier ook gebeurd zijn ik had dat met een nestje dat de eerste niet gevoerd werd en de tweede en derde wel heel goed.
De natuur lost dat dan zo op het is dan niet leuk maar je kan er niks aan doen :-(
Een jong van 1 dag grootbrengen kan wel maar dat kost je heel erg veel tijd.
Ik ben nu ook een jong met de hand aan het grootbrengen vanaf 2,5 week en dat kost best veel tijd.
Op een gegeven moment zullen de ouders toch wel stoppen met eitjes leggen en dan kan je ze even rust geven.
Je kan ook de eitjes vervangen voor nepeitjes en ze dan laten broeden en na 3 weken weghalen.

Groetjes, Paul

tommy

hoi
Wat een warboel bij jou in de voliere.
Misschien een domme vraag maar hoeveel broedblokken heb jij hangen.
En is het niet slimmer om je koppels te schijden in de kweek periode.
Hoop dat je jonge verder goed groot worden en dat je er veel plezier aan mag beleven.
Grt Annemieke

adnaloj

10 oktober 2004, 01:12:17 #6 Last Edit: 10 oktober 2004, 01:13:20 by adnaloj
hahaha

ja ik kan me voorstellen dat je denkt dat we mega veel blokken hebben hangen. dat is niet zo hahaha we hebben  net 1 blok hangen en "hellaas" is die niet meer leeg geweest zins het eerste nest van dit jaar... als de jongen uitgevlogen zijn liggen er alweer nieuwe bevruchte eitjes...
verder hebben we ze niet in een buitenvoliere maar in een ruime kamervoliere.

groetjes jolanda

Riny

Hallo
Probeer volgend jaar eens 1 blok meer op te hangen als dat je koppels hebt
Groetjes Riny

adnaloj

ja volgend jaar ( voorjaar ) gaan ze ook in de buiten voliere.
het is de bedoeling dat daar inderdaad meerdere blokken komen te hangen.
 we zullen zien hoe het gaat. er liggen nu 3 bevruchte eitjes van jimmy en megan, ik wou dit nestje nog laten komen en dan het blok weghalen ( hopend dat ze niet op de bodem van de kooi gaan broeden )

groetjes jolanda

Karin

Hoi Jolanda,

Hoeveel valkjes heb je in die kooi zitten ? 1 broedblok voor 2 popjes is in ieder geval veel te weinig, dan krijg je dit soort problemen. Je moet als je meerdere koppels / popjes hebt in ieder geval 1 blok meer ophangen dan er koppels zijn.En wat betreft het weghalen. Als mijn koppels 2 goede nesten hebben gehad gaat het broedblok eraf, ei of geen ei. Vorig jaar had Dizzy nog in het totaal 3 eitjes gelegt, 2 in de kooi zelf en 1 in de kamer voor mijn voeten  :D En dat is dan gewoon jammer voor de eitjes, maar de ouders gaan me dan even voor. Ze hadden 5 en 6 jongen gehad, en dat vond ik al een hele opgave. Als ze nou een nest met 1 jong er tussen hadden zitten  dan hadden ze misschien nog 1 x gemogen, maar 11 vond ik zat  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

hai we hadden maar 1 paartje, die ook goed hun best deden, alleen het mannetje besloot ook het andere vrouwtje te "dekken" en die ging dus ook eitjes leggen
dit terwijl we het van deze twee valkjes niet hadden verwacht. ze waren eerst meer aartsrivalen. hahaha, ik heb geleerd van mijn fouten en ik zal inderdaad meerdere blokken op hangen in vervolg

groetjes jolanda