25 juni 2025, 18:15:51

papegaaien kooi

Gestart door nancy..., 6 oktober 2004, 15:07:35

« vorige - volgende »

nancy...

hai, Ik heb een papegaaien kooi van iemand over kunnen nemen. Ik had zelf ook een mooie kooi, maar deze is lekker groot voor mijn valk. Alleen nou is mijn vraag; is deze ook geschikt voor een valkparkiet? Het zijn brede stokken die erin zitten(ik wil deze trouwens wel vervangen voor nieuwe) En de tralies zijn iets breder van elkaar af.
Hij heeft hier wel lekker veel ruimte in, maar de kooi moet natuurlijk wel geschikt zijn.
Kan iemand hier antwoord op geven :)

Marianne

Hoi Nancy,

Volgens mij is dit geen probleem maar heel zeker weet ik het niet.
Misschien komen er nog meer reacties.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Theetje

Hoi Nancy,

Wat fijn dat je valkje een groot huisje krijgen.
Ik denk ook niet dat het echt een probleem is dat het en papegaaien kooi is.

Let er alleen wel op dat de tralies niet zo ver van elkaar af staan dat je valkje zijn/haar kopje er tussendoor kan krijgen. Dat levert uiteraard gevaar op.

Zoals je zelf al zei kun je de stokken als ze te groot zijn zelf omwisselen voor andere stokken.

Veel plezier met je nieuwe kooi.

Groetjes

Theetje

nancy...

nou ja de tralies staan best ver uitelkaar, maar ik moet nog maar even goed kijken of zij er met haar koppie tussen kan.
Zal ze dan proberen om er doorheen te kruipen, of alleen met het koppie.
Ja het geeft wel een goed gevoel om een groter huisje te geven  :)
Ik heb deze valkparkiet nog niet zo lang maar ik heb soms toch wel een beetje een schuldgevoel dat ze in die kooi moet zitten. Alleen omdat ik het leuk vind om een valk te hebben. Nou laat ik haar er zoveel mogelijk uit, maar evengoed heb ik het soms toch. Ik vind dieren zoziezo wel snel zielig hoor  :-/maar ik hoop dat ze bij mij(ons) wel gelukig is! Ik denk maar zo : ze heeft het bij ons beter dan in die dierenwinkel  ;D

Theetje

Hoi Nancy,

Als ze het koppie er al door krijgen is het al gevaarlijk genoeg.
Mocht er dan iets opzetten omdat er iets beschadigd is in het nekkie of wat dan ook, dan hangt ie zichzelf op.

Als je het idee hebt dat ie zielig is of eenzaam kun je er uiteraard ook een valkje bij nemen die tam is.
Valkjes zijn erg sociale dieren en een maatje vinden ze geweldig.

Groetjes

Theetje

nance

Ja ik wil er ook zeker nog een valkparkiet bij doen hoor, maar daar wacht ik nog even mee tot ie helemaal tam is. ;)
Nee ik zou hem niet alleen willen laten zitten.
Maar hij zit nu ook niet alleen, want ik heb het vogeltje( edelzanger) van mijn ouders tijdelijk ook in huis. Weliswaar in een andere kooi maar hij kan hem wel horen en zien. Je merkt ook goed dat ie op hem reageert! Zo zie je dat het zulke sociale dieren zijn, zelfs aan een edelzangertje raakt ie gehecht.

Annouschka

Hoi,

ik heb ook een kooi met brede tralies, mijn lutinopopje stak ook steeds haar kopje tussen de tralies. :o
Ik heb haar dit afgeleerd door telkens neen te zeggen als ze dit deed, nu heb ik het haar al geruime tijd niet meer zien doen.  Vind het ook best eng hoor als ze dat doen maar ik weet dat wel meer mensen hier op het forum zo'n papegaaienkooi hebben, waaronder ikzelf.  Omdat ik geen grotere kooi voor mijn 4 schatjes vond, je hebt wel van die kamervolieres maar persoonlijk vind ik die niet zo mooi als een papegaaienkooi.

groetjes
Annouschka

Peter

Hoi,

Een papegaaienkooi kan heel goed, wij zelf hebben ook heel een papegaaien kooi gehad. Zie hier doe foto's:

Groetjes,
Peter

Carla_en_Yoshi

Hallo.
Zelf heb ik ook een papegaaienkooi.
Volgens mij heb ik hetzelfde model als Peter.
Dit gaat heel goed.
Wat stokken betreft heb ik beneden in de kooi nog 1 dikke papegaaienstok.verder nog 2 stokken van 18mm.
Een jungletouw,deze kun je buigen hoe je hem zelf wil hebben.Een schommel van touw.En nog een gewoon schommeltje,deze zie je niet op de foto,hij hangt achter de ring.Je kunt de kooi natuurlijk inrichten hoe je maar wil.

Groetjes van Carla.

Lique

8 oktober 2004, 15:32:39 #9 Last Edit: 8 oktober 2004, 15:33:11 by Angelique
Hoi Carla,

Nee onze vorige kooi was groter.
Het was een Essegi Perla Papegaaienkooi.
Zoals op dit plaatje:

90 x 55 x 155 cm (= totale hoogte ), op wielen.
Kan van boven open, met zitstok.

groetjes Lique

Carla_en_Yoshi

Hallo Lique.

Als ik de maten zie is die van jullie breder.
Die van mij is 55×55.De totale hoogte is wel gelijk aan die van jullie en is ook op wielen .ook de manier waarop hij aan de bovenkant opengaat is hetzelfde.
Die wat ik heb is een junior papegaaienkooi.
Sorry,ik dacht aan het model te zien dat hij het zelfde was :-[.
Groetjes van Carla.

Lique

CitaatHallo Lique.

Als ik de maten zie is die van jullie breder.
Die van mij is 55×55.De totale hoogte is wel gelijk aan die van jullie en is ook op wielen .ook de manier waarop hij aan de bovenkant opengaat is hetzelfde.
Die wat ik heb is een junior papegaaienkooi.
Sorry,ik dacht aan het model te zien dat hij het zelfde was :-[.Groetjes van Carla.
Ho iCarla,

Joh, geeft niets. Je hebt er in ieder geval wel een erg mooie kooi aan hoor.
Ik heb voor deze gekozen, die ik nu heb, omdat hij wat lager is, en er meer valkjes in kunnen.

groetjes lique

Riny

Hallo Nance
Wat fijn voor je dat je nu een grote kooi hebt.Probeer ergens aan takken van een fruitboom of notenboom te komen .
Dat ziet er veel natuurlijker uit,kost niets en je valkje kan er ook nog lekker aan knabbelen.
Groetjes Riny

marc

hoi.

Ik heb zelf ook een papegaaien kooi,chicko kan met zijn kopje door de tralies heen maar doet dit nooit.
trouwens hij zit toch nooit in zijn kooi,zit altijd boven op
(die kooi van mij kan aan de bovenkant open met een stok ertussen.
gelukkig was deze kooi gratis,stel je voor dat ik een dure kooi
had gekocht en hij zit er nooit in.ja om te eten of drinken
hij is ook eigenlijk altijd los.
alleen laatst heb ik hem opgesloten omdat hij de visite zat te pesten.
Als of hij wist dat ze bang voor hem waren  steeds vlak langs
hun vliegen en proberen op hun hoofd te landen.
En tegelijk lekker hard schreeuwen :D

groeten marc

nance  ...

:D haha wat een komediant heb jij  zeg! Ik hoop dat mijn valk later ook zo wordt!
Leuk als ze zo'n eigen karakter hebben.
Ik heb hem trouwens nog niet met zijn koppie door de tralies heen zien gaan. Dus dat gaat goed.
groetjes nancy