27 april 2024, 13:03:17

internet of dierenwinkel???

Gestart door zazu, 6 oktober 2004, 00:32:29

« vorige - volgende »

zazu

ik was wel benieuwd waar je het beste je vogel kunt kopen?
wat vinden jullie het beste?
Waar kopen jullie altijd je vogels?

ik ben benieuwd

gr.
zelda

Kolkkie

Hoi Zelda,

Drie van mijn valkjes komen bij een kweker vandaan. Dat vind ik nog altijd het betrouwbaarste.
Mocht ik er in de toekomst nog een keer een valkje bijhalen, haal ik deze ook weer bij een kweker vandaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

tommy

hoi
ik stem natuurlijk voor een asiel
daar ben ik het meest mee gebaad
hahahah
ik heb zelf een opvang voor vogels
maar als je een jonge tamme vogel wild kan je het beste naar een kweker
die weet je precies te vertellen hoe oud ze zijn
bij mij is het gissen
als ze een ring om hebben weet ik het jaar tal
maar dat kan ook een oude ring zijn die nog over was
of ze zijn in december geboren
en als je ze dan in maart binnen krijgt is het dus gissen
of ze zijn al bijna 1 1/2 jaar
of pas 3 maanden
maar als je een leuk vogeltje wil en het maakt je niet uit hoe oud ze zijn is het asiel ook een leuke optie.
Grt annemieke

Theetje

Hoi,

Moeilijk om een goed antwoord te geven. Het ligt een beetje aan wat je met de vogel van plan bent.

Bij een handelaar of in de dierenwinkel zijn ze vaak niet tam. Als je een vogel voor de buitenvoliere koopt of puur voor de kweek is dat best een goede optie. Als je een tam valkje wilt zul je het beste naar een kweker kunnen gaan. De meeste kwekers hier op de site maken de valkjes tam vanuit het nest.
Uiteraard zitten er in de vogelopvang ook veel vogels waarvan de ene wel tam is en de andere niet. Op zich wel leuk om daar te kijken als je een vogel wilt. Misschien kun je zo'n diertje nog een geweldig leven bieden.

Dus om echt te zeggen waar je het beste kunt kopen is afhankelijk van wat je met de vogel wilt gaan doen.

Groetjes

Theetje


zazu

ik denk dat ik zelf ook zou kiezen voor een kweker, al vindt ik dat van het asiel toch ook wel een hele goede optie. Dan help je het diertje toch wel heel erg, omdat die dan eindelijk een baasje heeft gevonden.

Kilian

hallo iedereen, :)

Ik heb mijn valkjes altijd in een dierenwinkel gekocht maar een asiel lijkt me ook wel goed.Veel van mijn dieren komen ook uit het asiel.

groetjes,Kilian

Riny

Hallo Allemaal
Ik kweek ook valkjes en hed naderhand nog heel veel contact met de nieuwe eigenaren over de verzorging ,voeding e.d.
Ik geloof nooit dat dat ook zo gebeurd in een dierenwinkel of op internet .
Groetjes RINY