27 april 2024, 20:00:43

Mijn vogel is denk ik ziek

Gestart door mostah, 5 oktober 2004, 17:37:53

« vorige - volgende »

mostah

Ik heb echt een dringende vraag...
Ik denk dat mijn vogel ziek is.
Het is een vrouwtje en ze heeft al 6 eiren gelegd... gister zag ik haar met opgezette vere en haar kop in d'r veren en ze sliep met twee poten in plaats van een.
Nu is ze aan het broeden en zit ze met dr kop in dr veren...

Denken jullie dat ze ernstig ziek is ?

Raikiri

5 oktober 2004, 17:49:21 #1 Last Edit: 5 oktober 2004, 17:50:59 by Valkparkietlover
ze is denk ik wel ziek... als ze bol, kopje tussen de veren, op 2 pootjes slaapt en ook in en hoekje van de kooi ofzo kruipt is ze waarschijnlijk wel ziek... misschien kan het ook door het broeden komen:S in ieder geval veel suc6;)

Groetjes Quynh-Nhi

Cheers, Quynh & Raikiri~

mostah

En wat kan ik er aan tegen doen ?
Ik weet dat het wel bij iedere vogel voorkomt, maar kan ik er misschien wat aan doen zonder een dierenarts te bijhalen ?

birdy2

Eet en drinkt ze nog wel? Voor de zekerheid zou ik naar haar krop en buik bekijken. Dit kun je vaak het makkelijkste doen door te blazen. Is het niet mogelijk, dat ze een 7e eitje bij zich heeft? Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je het echt niet vertrouwt kun je haar eitjes bij een ander (tijdelijk)neerleggen en haar apart warmhouden en observeren? Echter ze moet wel rust hebben, want stress is ook niet goed. Evt. kun je een heel klein beetje druivesuiker geven gemengd in water. Bijv. met een spuitje voor in de mond geven. Echter niet meer dan een paar korreltjes druivesuiker. Bellen naar een goede vogel-DA wil ook wel helpen. Sommige geven ook raad en tips door de telefoon. Eerste EHBO-tips bedoel ik dan, want door de tel. zeggen, waarom ze zich niet goed voelt is ook vaak moeilijk. Kijk anders ook hier of op een andere site verder. Misschien krijg je dan een idee wat ze zou hebben en kun je preciezer zijn. Echter kijk wel uit met zelf dokteren. Overleg liever teveel, dan dat je iets doet wat juist slechter voor haar is.

Veel beterschap voor je popje.

mostah

Hey,

Eerst wil ik de mensen bedanken die op mijn bericht hebben gereageerd.
Ik denk dat er nu niets aan de hand is met me poppetje want ze eet en drinkt gewoon en ze is nu ff uit de kooi.
Ik zal wel je tip/raad opvolgen!
Alvast bedankt!

Annouschka

Hoi,

eerst en vooral, veel beterschap met je valkje.

Ik wilde toch nog even reageren over het feit dat je er geen dierenarts wilde/kon bijhalen.
Eerst en vooral, als je een huisdier hebt, moet je zorgen dat je dat kan onderhouden, ook als het ziek is en niet zomaar om lapmiddeltjes vragen want jij gaat toch ook naar de dokter als je ziek bent?
Je kan natuurlijk altijd eerst even proberen om druivesuiker te geven maar bij mij is dat eerder iets wat ik geef in afwachting van de afspraak met de DA, ook geef ik het als ze ziek zijn en er moeten medicijnen in hun drinkwater, zodat ze er genoeg van drinken.
Dus, zoals hierboven al gezegd, ga niet zelf dokteren, ga ermee naar de dierenarts want elk dier verdient een goeie verzorging.

groet
Annouschka

Raikiri

:) veel beterschap met je valkje!


Groetjes Quynh-Nhi

Cheers, Quynh & Raikiri~