23 mei 2025, 21:12:12

pootje gebroken

Gestart door gremmers, 4 oktober 2004, 22:39:13

« vorige - volgende »

gremmers

Afgelopen zaterdag heeft 1 van mijn valkjes zijn pootje gebroken. Waarschijnlijk is hij ergens in blijven hangen en heeft zich proberen los te trekken.  
Op weg naar de dierenarts was ik er al van overtuigd dat hij moest worden ingeslapen, want het leek net of het pootje verlamd was. Gelukkig zag mijn dierenarts er toch nog heil in om het te spalken en dat heeft hij gedaan.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt. Het ziet er nu namelijk zo raar uit, het hangt naar achter en ze voet zeg maar ook. Ik hoop namelijk zo dat het weer enigszins goed komt...

Paul

Hoi Gremmers.

Voor een gebroken pootje hoef je een valkje echt niet te laten inslapen hoor.
Zelfs met 1 pootje kunnen ze nog goed overleven.
Maar een pootje spalken helpt vaak niet helemaal goed dan groeit het weer scheef vast soms.
Je kan het altijd het beste laten opereren en dan komt er een pennetje in en er gaat verband omheen en na 3 a 4 weken gaat dat eraf en het pootje is weer goed vastgegroeid.
Alleen moeten ze nog even weer dat pootje leren gebruiken maar dat komt dan zeker goed.
De dierenarts waar je geweest bent had die verstand van vogels?
De meeste hebben dat niet namelijk en je kan beter naar een vogelarts gaan en er zijn er ook niet veel die het echt goed kunnen opereren.
Ik zou je aanraden om met dr Feld een afspraak te maken ik ken 3 mensen die daar een gebroken pootje hebben laten opereren en bij alle drie met succes.
Alleen spalken is vaak toch niet voldoende.
Dr Feld zit in Amersfoort dus ik hoop dat je daar in de buurt woont.
Dr. Feld
van Bemmelstraat 1 - hoek Kapelweg
Amersfoort-Zuid
Tel 033-2864772

Sterkte met de gewonde.

Groetjes, Paul

Ria

Hallo,

Mijn Sunny brak op 3 september ook haar pootje. Dr. Feld in Amersfoort heeft het pootje gezet en gespalkt. 25 september is het verband en spalkje verwijderd en zo langzamerhand gaat ze het pootje weer gebruiken. De eerste week nadat het gebroken was, was ze vrij rustig maar na een week probeerde ze te klimmen in de kooi. Al met al kan ik zeggen dat het heel goed gaat nu. Als je twijfelt zou ik zeker dr. Feld raadplegen.

Groetjes,
Ria

gremmers

het gaat wel een stuk beter hoor, ze is heel aktief en eet errug goed. Ze irriteert zich alleen helemaal dood aan die spalk en het is een beetje een sullig gezicht. Daarnaast was ze net gewend in de voliere en dat binnen zitten is dus wel een beetje een tegenvaller.

Volgende week maandag moet ik naar de dierenarts en ik ben benieuwd hoe het er dan mee is.. Ik ga het eerst met die spalk proberen en als dat niet werkt dan kunnen we altijd nog dr. feld bellen. Een tweede keer onder narcose is ook geen pretje vandaar...

Paul

Hoi Gremmers,

Heeft die dierenarts je valkje ook onder narcose gebracht?
Dan heeft ie wel verstand van vogels denk ik anders doen ze dat niet.
Dat geeft wel gelijk meer vertrouwen in die arts :-)
En als het goed gespalkt is komt het weer prima in orde met hem.
Beterschap met zijn pootje en laat even weten hoe het afloopt.

Groetjes, Paul

Raikiri

Beterschap met je valkje;)

Groetjes Quynh-Nhi

Cheers, Quynh & Raikiri~

marga

hoi
ik heb een vraagje had je gevaarlijk speelgoed in de voliere hangen

groetjes marga

marga

hoi gremmers
hoe gaat het met je valkje zijn pootje?