23 mei 2025, 11:02:15

Gabber heeft stress

Gestart door Gabber, 23 oktober 2004, 21:41:07

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Riny,
Het is ws niet hetzelfde, maar door water te koken worden aanwezige micro-organismen wel gedood.

Alleen vind ik het te overdreven om vogels, zoals valkparkieten flessenwater of gekookt water te geven. Het mogen geen kasplantjes worden en vanuit de omgeving zullen ze altijd in contact komen met bactierien en andere organismen, waartegen ze zich dmv een goed immuunsysteem kunnen wapenen (om het zo maar uit te leggen). Hierdoor krijg je naar mijn mening gezonde en sterke vogels. De omgeving van vogels moet wel schoon zijn, maar mag niet 'steriel' zijn.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

8 november 2004, 16:47:58 #16 Last Edit: 8 november 2004, 16:48:55 by Paul
Hoi Inger,

Buitenvogels in het wild krijgen vele malen vuiler water binnen en die gaan daar ook niet dood aan.
Ik ben ook van mening dat te steriel echt niet goed is als er dan eens een bacterie komt heeft de vogel geen afweersysteem daartegen ontwikkeld.
Ik geef ook gewoon water uit de kraan en heb nog nooit problemen gehad.
Vitakraft heeft ook speciaal water voor vogels voor een halve liter betaal je dan 1,60 voor dus een dure aangelegeheid omdat ik 1,5 liter per keer geef  :D
Er zitten dan nog wat toevoegingen in die drank maar of dat echt nodig is is de vraag.
Heb je 1 vogel dan is het misschien wel te doen.

Groetjes, Paul

Gabber

Hai Inger

Dr. Peter Coutteel is de dierenarts en hij heeft mij een poedertje mee gegeven dat hij zelf samengesteld heeft.
Hij had ook opgeschreven wat de flagellaat was : giardia intertinelis . Maar ik heb dat proberen op te zoeken wat het is maar ik zou het echt niet weten ,ik vind er niks over.
Ik weet ook dat het wat duur zou zijn om altijd flessenwater te geven maar als hij daardoor nu zou genezen wil ik da wel doen en daarna gewoon terug overschakelen naar kraantjeswater . Hij weegt nu ongeveer 77 gram en onze Flip 93 gram (ze zijn van april dit jaar).
Ik heb nog wel een vraagje . Als hij nu niet direkt gaat ruien heeft dat dan geen direkte invloed op zijn groei of dergelijke ?
Zou ik vitamine moeten bij geven.

Inger m

9 november 2004, 00:12:10 #18 Last Edit: 9 november 2004, 00:13:33 by Cinnamon_valk
Hoi,
Giardiasis is bij mijn weten een aandoening door protozoa. Vaag dat hij een zelf samengesteld poeder meegeeft, aangezien er wel eisen worden gesteld aan medicijnen, maar dat zal de DA ook weten...
Een vogel geneest niet door het geven van flessenwater, het is wat mij betreft maar de vraag of de vogel ziek is geworden door leidingwater???

Hoe oud is de vogel? In principe is een vogel voor de rui eigenlijk al uitgegroeid, dus daar zou ik me niet druk om maken. Sommige medicijnen kunnen wel bijwerkingen hebben tijdens de rui. Over vitamine toevoegingen verschillen de meningen. Als de vogel goed en afwisselend eet, zou dat niet nodig moeten zijn.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annouschka

Hoi,

moet je dat poeder oplossen in het water?  Als dat het geval is, dan kan het heel goed zijn dat het gebruik van flessenwater tijdens de behandeling beter is, toen ze hier de papegaaienziekte hadden werd mij ook aangeraden om flessenwater te gebruiken.

En als je flessenwater wil blijven doorgeven, is zo'n waterfilter dan geen optie?  Mss wel duur in aankoop maar dat haal je er toch weer uit hoor.

groetjes
Annouschka