27 april 2024, 04:16:22

vitamine

Gestart door marga, 26 september 2004, 23:54:34

« vorige - volgende »

marga

hoi

hoe weet ik of lucky en coco genoeg vitamine
naar binnen krijgen als je ze in  het in het water doet
je moet het toch iedere dag verversen
dat lijkt me ook zo met ondwormen
groetjes marga

Marianne

Hoi Marga,

Als je ontwormt moet je het water 48 uur in de kooi laten staan. Dit staat op de verpakking en dan natuurlijk ervoor zorgen dat er geen badwater etc. in de kooi is zodat je zeker weet dat ze alleen water kunnen nemen met het middel erin.
Je zou het water met de vitamine druppels natuurlijk ook wat langer in de kooi laten hangen zodat ze er wel van moeten drinken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Marianne,

Jij schreef:
CitaatAls je ontwormt moet je het water 48 uur in de kooi laten staan.

Dat staat inderdaad op de verpakking maar na 48 uur zeker als ze er hun ontlasting in droppen is het niet echt fris meer.
Maar ik denk dat ze bedoelen 48 uur aanbieden dus je kan tussentijds best het water verversen en er weer ontwormingsmiddel in doen dat is hetzelfde als laten staan alleen is het water dan schoner.

Hoi Marga,

Als valkjes normaal alles krijgen zoals gronte en fruit hebben ze normaal geen vitamines nodig.
Je kan als ze geen groente en fruit eten wel vitamines geven volgens de berschrijving.
Sommige mag je elke dag geven maar andere weer 2 keer per week maar dat staat er zeker bij.
Ik heb zelf Quiko V en dat mag je elke dag geven.
Ik heb een valkje dat drinkt niet als er geen vitamines in zitten dus dat is ook wel lastig.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Marga
Je kunt de vitaminen ook op een hapje doen wat ze heel erg lekker vinden.Bij mij krijgen ze 1x in de week gekookt ei met wat peterselie eronder(in peterselie zit heel veel vit. A)ook doe ik er kiemvoer bij.Daar overheen de druppels .
Groetjes Riny :D