12 september 2025, 20:53:52

UITSLAG BINNEN !!! YEEEEES !!!!

Gestart door Tara, 25 juni 2004, 00:52:31

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi meid,

dit is vreselijk, en het ging een paar dagen geleden nog zo goed.  :( :( :( :(

Ik weet niet wat ik zeggen moet, ik ben het eens met Tineke, je bent heel dapper meid echt heel moedig van je.

Groetjes
Annouschka

robentru

Hoi Tara,
verschrikkelijk, 'k zit met tranen in mijn ogen.  :-[ :'(
Heel, heel veel sterkte en je hebt echt je best gedaan.
Groetjes. :'(

Tara

Hoi,

ziezo, nou is Sergio ook dood ...
Thx voor de lieve berichtjes..

Groetjes, Tara

the_lost_valley

Hoi Tara
Wat erg allemaal zeg.. Je houd zo veel van je valkjes, en dan moet jou dit allemaal overkomen >:(..
Ik wens je heel erg veel sterkte toe, want dit is zeker een moeilijke tijd voor je..
Groetjes Natalie

giovanni

pffffffff wat erg dat ze allemaal gestorven zijn :-/
verdien je echt niet  :-/

:-* :-*

Coco en Chantal

:-[ meid wat vind ik dit erg voor je zeg vreselijk.

heel veel sterkte van mij

liefs chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

suus

Jeee Tara wat erg zeg dat nu ook je laatste jonge valk overleden is.
Ik hoop dat je wat troost kunt vinden bij de oudere valken, hoewel ik me realiseer dat je wellicht niet te troosten bent op het moment
heel veel sterkte!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tessa

ohhhhhhhhhhhh tara
wat spijt me dat voor je
wat een drama zegt veel liefs en stekte
tessa

lilian

Hallo Tara,
ik ben al een tijdje niet meer op de site geweest en las net jouw rubriek, ik vind het echt verschrikkelijk voor je en wens je heel veel sterkte toe.
Groetjes Lilian

Tara

7 juli 2004, 17:24:55 #174 Last Edit: 7 juli 2004, 17:25:46 by tara_dewulf
Hoi,

dank je allemaal voor de sterkte, vind ik heel lief.

Ik wil ook Annemieke bedanken, om te telefoneren naar Feld, ook Marloes wil ik bedanken, om te telefoneren naar haar vogelarts, en ook Suus wil ik bedanken, omdat ze ook zal telefoneren naar Feld. Jullie weten alledrie dat jullie dit echt niet hoefden te doen, dit meen ik, maar ik vind het echt keilief dat jullie dit deden :-* :-* :-*

Voor de rest wil ik iedereen die mij gesteund heeft, ook heel erg bedanken, echt waar, jullie waren super!!

Zodra ik antwoord op mijn vragen heb (morgen waarschijnlijk) horen jullie het ...

Groetjes, Tara

tommy

ik heb het met liefde gedaan hoor tara
dikke bees
tju
annemieke

Suzanne

Hoi Tara,

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik leef ontzettend met je mee. Veel sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi,

Suus heeft Feld gebeld, en ik vind het nieuws niet erg leuk ... Volgens hem is het geen Polyoma want daar sterven de jongen niet van e.d. en er werd nog meer verteld...

Wat ik ga doen ... Bloedsonderzoek van een pop van een van m'n koppels, dat bloed zal door m'n DA opgestuurd worden naar het laboratorium in Wageningen, omdat daar het meeste wordt uit gevonden ...

Jongen weghalen heeft normaal geen zin, omdat ze al vanaf het ei drager zijn. Feld stelde papegaaienziekte en PBFD voor, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, ze zitten goed in de veren en ze hebben al antibiotica gehad voor papegaaienziekte ... Ik hoop dat die bloedsonderzoekingen helpen...

Groetjes, Tara

Inger m

8 juli 2004, 22:08:04 #178 Last Edit: 8 juli 2004, 22:10:59 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Dus het is nog even afwachten.
Vreemd van dat Polyoma, want juist in alle artikelen die ik gelezen hebt wordt verteld dat juist de jonge vogels sterven en dat het daarbij de meeste problemen oplevert. Ook jouw eigen dierenarts heeft dit gezegd (maar alleen op basis van autopsie en dat is idd geen bewijs).

Wat heeft dr. Feld nog meer gezegd?

Hou er rekening mee dat oudervogels ook drager kunnen zijn van ziektes. Ze worden dan zelf niet ziek, maar kunnen de ziekte wel doorgeven op andere vogels of hun jongen (ze zien er zelf dan gewoon gezond uit). Echter in stressperiodes kan de vogel zelf ook ziek worden van het virus/ bacterie die het bij zich draagt.

Als het papegaaienziekte is, is dat in principe positief dat dat goed te behandelen is. Dat ze antibiotica hebben gehad zegt ook niet altijd alles. Het schijnt zeker 42 dagen gegeven te moeten worden. Bovendien kunnen ze ook daarna opnieuw besmet zijn, er zijn immers nog wel vogel(s) bijgekomen.
Verder zijn er uiteraard vele andere ziektes die ze bij zich kunnen dragen.

Veel succes! en laat ze zsm onderzoeken! Ik zou overigens iets meer vogels laten onderzoeken, iig ouders waarvan de jongen gestorven zijn, zowel mannen al;s poppen. Dit geeft een grotere kans dat er iets gevonden wordt en is betrouwbaarder.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

'low

De hoop is er dan al een beetje dat het geen polyoma is...

grtjs :-*