25 juni 2025, 00:40:14

geelwang

Gestart door boezempje, 2 september 2004, 17:28:45

« vorige - volgende »

Anita1

ja ik zou toch voortaan geen handopfok valkjes meer nemen.want ess als we eerlijk zijn heb jij het al hardstikke druk met jou 3 kids.daarbij krijg je deze week weer 2 handopfokvalkjes..ik zou echt wachten tot ze zelfstandig eten.
ook omdat je die pap al helemaal spugzat bent om te geven.kan ik me voorstellen als je zora zooo lang pap moest geven.
maar meiss er zit altijd een groot risico aan handopfok.ze hebben ook veel rust nodig.de valkjes kan jij al niet isoleren door je kinderen.dat is ook best eng..omdat je toch al 7 valkjes in je huiskamer hebt.
ik denk dat je echt nieuwe valkjes moet gaan isoleren quareteine.zora is ook niet daarin geweest.ook kleine valkjes kunnen ziek worden van jou valkjes weer.terwijl jou valkjes geen ziekteverschijnselen hoeven te vertonen.maar die kleintjes hebben nog zo weinig weerstand.
pak het nu goed aan met de 2 nieuwe die je deze week gaat krijgen..en denk echt goed na of je er wel 2 tegelijk zal nemen.met weer handopfok.het is geen kritiek maar overbezorgdheid van mij naar jou toe.valkjes verliezen is niet leuk.knufff anita

boezempje

11 oktober 2004, 22:54:44 #61 Last Edit: 11 oktober 2004, 22:59:07 by boezempje
hai anita

ik weet niet hoe je er bij komt met handopfok valkjes hoor.
ik krijg geen handopfok valkjes.

en mandy met pearl gaat het prima hoor dank je voor het vragen ;)

essie

Anita1

oow ess dus de valkjes van suzanne die je van de week gaat ophalen zijn geen handopfok? nou das mooi voor je.dan kan je er ook lekker van genieten.dan heb ik me vergist.dan was het dus alleen van tineke die 3 . 2 voor hans en 1 voor jou die zora.okeee meisss knufff anita

Inger m

Hoi,
Heeft Zora tot 15 weken pap gehad?! Dat is niet normaal en dan had de vogel allang op vaste voeding moeten zitten...
Heeft ze wel samen met pap, zaden gehad? Het spijsverteringsstelsel moet er ook aangewend worden zaden te eten en die krijgen ze al op jonge leeftijd gevoerd van de ouders (gepeld).

Achterstandsvogels kunnen beter gewoon bij de verkoper gelaten worden, beter niet kopen 'omdat het zo'n mooie mutatie is of zo'n zielig vogeltje'. Dit is gewoon vragen om ellende. Zonder quarantaine werken is ook niet erg verstandig, te meer er nu al twee zieke vogels in contact zijn geweest met je eigen vogels, vind ik dit naar de vogels toe een onaanvaardbaar risico.

Met quarantaine wordt het geloof ik al niet echt nauw genomen door velen en das jammer. Veel ellende kan er mogelijk door verkomen worden. 3-4 weken is erg kort, beter minimaal 6-8 weken in afzondering van eigen vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anita1

hoi inger.ja dat klopt zora heeft tot 15 weken pap gehad.de laatste 2 dagen bij mij zelf 4x per dag!! ze woog 45 gram toen ze bij mij kwam en at helemaal niks zelf..dan moet ik wat he?
bij essie heeft ze vanaf 10 a 11 weken 3 x per dag pap gehad en eivoer..en op het laast 2x.toen is ze zo afgevallen.zora wilde niet zelf eten.
maar die pap die zora pakte was maar 1 hapje..dan was zea lweer klaar met eten.dus toen ben ik met een spuitje in de bek gaan geven,en toen kreeg ik er wel 3 spuitjes van 3ml per keer in.toen had ze ook echt een volle krop,wat ze al lang niet meer gehad had.maar essie vind het eng om met een spuitje te geven.dat kan.vandaar dat ik het overnam.voor hetzelfde geld had ik zora er bovenop gekregen,met een paar dagen spuitjes,en dan was ze mss zelf gaan eten.ze bezat de kracht n.l niet om zelf te eten met 45 gram!! was echt een handje botjes.de ontlasting en alles had ik al opgestuurd naar feld,en ik zou vandaag langs gaan.meer heb IK helaas niet kunnen doen.knufff anita

Inger m

11 oktober 2004, 23:25:54 #65 Last Edit: 11 oktober 2004, 23:28:11 by Cinnamon_valk
Hoi,
Als ik het zo lees (en ik kan het alleen daarop beoordelen) is er sowieso iets misgeweest met de gezondheid van Zora. Een vogel van 45 gram op 15 weken die niet zelf wil/ kan eten is een doodzieke vogel. Alle moeite ten spijt van Anita (en ik vind het wel goed dat je het geprobeerd hebt) lijkt me deze vogel ten dode opgeschreven. Het geven van voeding alleen aan een zieke vogel kan niet voldoende zijn.
Met deze vogel is zo te lezen al een heel tijdje wat mis, begint al met het feit dat het een achterstandsvogel was en dat pas begonnen is met dwangvoederen nadat de vogel sterk vermagerd was...een vogel kan best wat hebben, maar moet ook met redelijkheid behandeld worden na wat het aankan. Er werd pas echt ingegrepen (met dwangvoederen door Anita, is ok) nadat de vogel er eigenlijk ontzettend slecht aan toe was...Ik ben best beetje geschokt als ik dit zo lees...arme vogel.

Vanaf welke leeftijd is er met deze vogel begonnen met handopfok bij de kweekster?

gr Inger

problem.

Tara

Hoi,

sterkte beide met het verlies van Zora, wat erg :-(.
Ik vind het heel jammer, maar zo te horen is er idd iets heel ernstig mis geweest als ze nog 4 voedingen op 15 weken had en maar 45 gram woog..

Vind het heel erg :-(.
Ik vind het alleen wel iets raar ook van die verf, het valkje heeft nu toch enkele weken niks meer binnen gehad alleen handopfokvoer, raar dat die verf er nog mee zou te maken kunnen hebben maar ah :-(.

Groetjes, Tara

Henry

Vanaf welke leeftijd is er met deze vogel begonnen met handopfok bij de kweekster?

nou dat was met 2 weken inger ik had namelijk ook een optie op die geelwang en heb er ook vanaf gezien ik werd namelijk ook op de hoogte gesteld door die kweekster van de geelwang.

henry

Inger m

Hoi Henry,
Bedankt voor je antwoord!
2 weken is idd betrekkelijk jong om met handopfok te beginnen en ik betwijfel mede daardoor of de verf op 15 weken pas zo'n grote invloed zou kunnen hebben op het jong. Daarbij komt direct de volgende vraag in me op of de ouders dit wel daadwerkelijk hebben binnengekregen en of deze daarmee problemen gehad hebben. Tevens is er geen duidelijkheid in het soort metaal dat in de verf gebruikt is en of dit wel daadwerkelijk het geval is.

Ik denk dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden en alleen het feit al dat de kweekster onzelfstandige achterstandsvogels verkoopt trekt bij mij weer twijfels hierover...

gr Inger

problem.

marianca.

Hallo anita en essie,

Goh meiden wat triest dat zora het niet heeft mogen halen :(.
Schuif nu de schuld niet bij jullie zelf...

liefs en sterkte

marianca

Henry

he inger

ik  heb je een im gestuurt

henry

boezempje

hallo

nou ik zal ook nog even wat Zeggen over mijn zora,
ik heb dus wel heel goed mjn best gedaan voor zora maar het heeft niet mogen baten.enik heb veel contact met feld gehadt en ik heb mijn uiterste best voor haar gedaan Zoals warmten lamp druiven suiker vitamine en het heeft niet geholpen ik moest haar van feld ab geven en ik moest ook haar minstens 3x daags pap geven omdat ze dat nodig hadt dus dat heb ik gedaan.en niet pas toen ze afviel.maar bedankt weer allemaal.voor jullie reActie,
en dank je inger voor je goeden uitleg,

Inger m

Hoi Esther,
De adviezen die je van Feld hebt gehad (warmte, druivesuiker, voeding) zijn vrij algemeen voor een verzwakte vogel. Maar wat ik niet begrijp, waarom ben je er met de doodzieke vogel niet direct heengegaan om een diagnose te laten stellen? Zomaar AB geven is riskant en mogelijk ook niet effectief.

Ik hoop dat je de volgende keer afziet van het kopen van handopfok vogels, want hiervoor is een behoorlijke deskundigheid vereist en wel de vogels die nieuw inkomen in quarantaine houdt ter bescherming van je eigen vogels.

gr Inger
problem.

Carla_en_Yoshi

Hallo Esther.

Als ik nog eens alles nalees kan me best voorstellen dat je er overspannen van werd.
Ik vind het erg dat Zora het niet heeft gehaald.
Heel lief van Anita dat ze je heeft willen helpen,zo sta je er niet alleen voor.
Jullie hebben allebij gedaan wat jullie konden.

groetjes van Carla.

boezempje

hai carla

dank je meis daar heb ik wat aan  ;)